Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Du har lyssnat på Ultra Silvams första demo och gillade det inte? Haha. Har du blivit gammal och trött, eller är det bara ironi?
Hur som helst så är faktiskt The spearwound salvation liiite av en besvikelse. Väldigt korta låtar och en slags trashig fuck you-känsla, allt stöpt i typ samma produktion som Sorhins Apokalypsens ängel. Inte dåligt, men de 27 minuterna går väldigt fort och plattan är över innan den hunnit börja.
Skön motpol dock mot alla band med låtar på 10-20 minuter, men inte vad jag kanske söker just nu.
Malakhim var ganska bra, men inget supermärkvärdigt väl?
Ogillade det väl egentligen inte, fann det bara slätstruket just DÅ iaf. Inte lyssnat på över ett år nu Så kanske har ändrat åsikt i frågan. Haft en period med enbart Heavy Metal den senaste tiden så US kanske föreföll alldeles för hårt för mina känsliga öron.
Njae, ett makalöst band är det väl kanske inte. Men jag tyckte mig höra mycket fina element i deras musik som både kändes hängivna och ärliga. Sen att dom inte är ännu ett bm-band med kåpor och rökelser känns ju rätt fräscht haha.
Äh skitsamma. Jag ska lyssna på US albumdebut så återkommer jag efter det.
Nu däremot är det lite obskyra, mer okända grejor på tallriken..
Satyricon - Nemesis Divina.
Väldigt längesen och den står sig fortf. Vilken jävla dänga Forhekset är ändå. Sköna pagan-bm vibbar i slutet haha.