Citat:
Ursprungligen postat av
felstavadd
Dumt av mig, Krzysztofs menar jag, den översta, den andra är den som ligger på spotify, samma som jag menade i mitt ursprungsinlägg, den som låter som ett fyllekalas i introt. Jag läste kommentarerna och de är inte så vänligt inställda till Bartolmiejs fyllekalas.
Nåja, jag tycker bägge låter bra och överlämnar striden om bandnamn och rättigheter till banden själva och till de som tycker det är viktigare än jag.
Det var ändå rätt roligt när Metal Blade länkade till Ba(R)tushkas vide på Youtube på Facebook, SAMTLIGA kommentarer var antingen "#NotMyBatushka", en negativ kommentar, eller länk till Batush(Krzysztof)as uppladdade låt istället.
Trummisen som spelade på debuten har gått ut och försvarat Ba(R)tushka och sagt att den andre förvisso skrev musiken, som inte är så bra, utan de slog igenom tack vare sångaren som pushade på att de skulle spela live... Om han inte hade gjort det hade ingen brytt sig. Oftast lyssnar man ju på musik för att musiken är bra, men alla är vi olika...
Jag köpte den senare på Bandcamp direkt för att stödja honom, tydligen så har han stora ekonomiska bekymmer i och med rättegången (där det beslutades att den andra inte får använda namnet inom Polen, men fritt fram i övriga världen så länge rättegången pågår, därav att Metal Blade skiter i det).