2019-05-25, 08:40
Medlem
Lugalzagesis avatar
Lyssnar i skrivandes stund på Hypothermia - Rakbladsvalsen. Jag gillar när det är mera "low-key", minimalistiskt, och melodiskt. Det är något jag själv skulle kunna tänka mig att spela.

Jag började även digga Anorexia Nervosa häromdagen, vilket är intressant då jag inte har varit ett stort fan av symphoblack tidigare men det här gick faktiskt hem. På tal om att ändra sig, tidigare i tråden så skrev jag att jag blir ganska uttråkad av Immortal, men jag lyssnade på At The Heart of Winter ett par gånger nu och får nog ändra uppfattning, det här är riktigt bra!
Citera
2019-05-29, 20:46
Medlem
felstavadds avatar
Långt bak i tråden tipsades om Der weg einer freiheit, vill bumpa bandet för er (oss) som missat dom.

NP: albumet ”Finisterre” med Der weg einer freiheit
Citera
2019-05-31, 08:43
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Lyssnar i skrivandes stund på Hypothermia - Rakbladsvalsen. Jag gillar när det är mera "low-key", minimalistiskt, och melodiskt. Det är något jag själv skulle kunna tänka mig att spela.

Jag började även digga Anorexia Nervosa häromdagen, vilket är intressant då jag inte har varit ett stort fan av symphoblack tidigare men det här gick faktiskt hem. På tal om att ändra sig, tidigare i tråden så skrev jag att jag blir ganska uttråkad av Immortal, men jag lyssnade på At The Heart of Winter ett par gånger nu och får nog ändra uppfattning, det här är riktigt bra!

Kolla upp Au Champ des Morts där en snubbe från Anorexia Nervosa har huvudrollen. Släppt en fullängdare och en mycket bra sådan.
Citera
2019-05-31, 09:55
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Nytt album ska komma i juli, det ligger en singel ute nu på spotify ”Polunosznica”.
-Rätt ok, inte lika kyrklig som förra skivan, bandet verkar ha haft dispyter om vem som äger rättigheter till bandet men ska tydligen vara löst nu. Så det är riktiga Batushkas singel och album som är på gång.

Nja, det är snarare så långt ifrån löst man kan komma.
Gitarristen Krzysztof Drabikowski som (vad jag fattat det som) skrev hela Yekteniya samt ligger bakom dess koncept blev på något sätt bortfintad/sparkad av sångaren Bartlomiej Krysiuk som efter avpolletteringen av nämnda Krzysztof drog vidare konceptet med nytt folk och nu signat till metalblade och har en ny platta på g. Detta Batushka verkar ha rott hem någon slags laglig rätt (antar jag) att använda namnet Batushka i sociala medier, på turneer etc. Detta Batushka UTAN den originalmedlemmen som alltså skrev i princip hela debuten Yektiniya. Turneer, festivalspelningar och rampljus under metalblades vingar väntar detta vad man kan/borde tycka vara "det falska" Batushka.

Samtidigt så har Krzysztof spelat in en egen Batushka platta också(!) som han nu släpper (vad jag fattat det som) utan ett stort bolag i ryggen. Bandcamp-sidan med hans nya platta har hans namn, inte Batushkas namn. Snubben skulle väl troligtvis bli stämd på varenda korvöre han tjänat ihop om han promotat det som en ny Batushka-platta. De två herrarna Bart och Krzystsfsgf verkar uppenbarligen inte älska varandra, om de nu någonsin gjort det.
Min feeling är ändå att det Batushka som turnerar och uppenbarligen FÅR kalla sig Batushka kommer släppa den mindre bra fullängdaren av dess två rivaliserande "band". Men men, jag kan ha fel. Jag ska i alla fall lyssna jävligt noga och ställa dem mot varandra samt analysera dem gentemot debuten. Ska bli sjukt spännande.

Krzysztof - https://sphieratz.bandcamp.com/releases

Redan släppt

Bartlomiej - https://batushka.bandcamp.com/

Släpps 12:e juli
Senast redigerad av Glanton 2019-05-31 kl. 10:34.
Citera
2019-05-31, 16:24
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Nja, det är snarare så långt ifrån löst man kan komma.
Gitarristen Krzysztof Drabikowski som (vad jag fattat det som) skrev hela Yekteniya samt ligger bakom dess koncept blev på något sätt bortfintad/sparkad av sångaren Bartlomiej Krysiuk som efter avpolletteringen av nämnda Krzysztof drog vidare konceptet med nytt folk och nu signat till metalblade och har en ny platta på g. Detta Batushka verkar ha rott hem någon slags laglig rätt (antar jag) att använda namnet Batushka i sociala medier, på turneer etc. Detta Batushka UTAN den originalmedlemmen som alltså skrev i princip hela debuten Yektiniya. Turneer, festivalspelningar och rampljus under metalblades vingar väntar detta vad man kan/borde tycka vara "det falska" Batushka.

Samtidigt så har Krzysztof spelat in en egen Batushka platta också(!) som han nu släpper (vad jag fattat det som) utan ett stort bolag i ryggen. Bandcamp-sidan med hans nya platta har hans namn, inte Batushkas namn. Snubben skulle väl troligtvis bli stämd på varenda korvöre han tjänat ihop om han promotat det som en ny Batushka-platta. De två herrarna Bart och Krzystsfsgf verkar uppenbarligen inte älska varandra, om de nu någonsin gjort det.
Min feeling är ändå att det Batushka som turnerar och uppenbarligen FÅR kalla sig Batushka kommer släppa den mindre bra fullängdaren av dess två rivaliserande "band". Men men, jag kan ha fel. Jag ska i alla fall lyssna jävligt noga och ställa dem mot varandra samt analysera dem gentemot debuten. Ska bli sjukt spännande.

Krzysztof - https://sphieratz.bandcamp.com/releases

Redan släppt

Bartlomiej - https://batushka.bandcamp.com/

Släpps 12:e juli

Det här var rörigt men den på Bandcamp du länkade till lät ju onekeligen som originalbandet.
Citera
2019-05-31, 16:59
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Det här var rörigt men den på Bandcamp du länkade till lät ju onekeligen som originalbandet.

Vilken av dom? Bägge var ju länkar till bandcamp.
Citera
2019-05-31, 17:44
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Vilken av dom? Bägge var ju länkar till bandcamp.

Dumt av mig, Krzysztofs menar jag, den översta, den andra är den som ligger på spotify, samma som jag menade i mitt ursprungsinlägg, den som låter som ett fyllekalas i introt. Jag läste kommentarerna och de är inte så vänligt inställda till Bartolmiejs fyllekalas.
Nåja, jag tycker bägge låter bra och överlämnar striden om bandnamn och rättigheter till banden själva och till de som tycker det är viktigare än jag.
Citera
2019-06-02, 16:47
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Dumt av mig, Krzysztofs menar jag, den översta, den andra är den som ligger på spotify, samma som jag menade i mitt ursprungsinlägg, den som låter som ett fyllekalas i introt. Jag läste kommentarerna och de är inte så vänligt inställda till Bartolmiejs fyllekalas.
Nåja, jag tycker bägge låter bra och överlämnar striden om bandnamn och rättigheter till banden själva och till de som tycker det är viktigare än jag.

Det var ändå rätt roligt när Metal Blade länkade till Ba(R)tushkas vide på Youtube på Facebook, SAMTLIGA kommentarer var antingen "#NotMyBatushka", en negativ kommentar, eller länk till Batush(Krzysztof)as uppladdade låt istället.

Trummisen som spelade på debuten har gått ut och försvarat Ba(R)tushka och sagt att den andre förvisso skrev musiken, som inte är så bra, utan de slog igenom tack vare sångaren som pushade på att de skulle spela live... Om han inte hade gjort det hade ingen brytt sig. Oftast lyssnar man ju på musik för att musiken är bra, men alla är vi olika...

Jag köpte den senare på Bandcamp direkt för att stödja honom, tydligen så har han stora ekonomiska bekymmer i och med rättegången (där det beslutades att den andra inte får använda namnet inom Polen, men fritt fram i övriga världen så länge rättegången pågår, därav att Metal Blade skiter i det).
Citera
2019-06-05, 18:37
Medlem
trewqs avatar
Någon som hunnit lyssna på Darkthrones rykande färska släpp Old Star?
Citera
2019-06-05, 23:16
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq

Slog precis igång den, ska bli intressant! Första jag reagerade på var att ljudbilden var jävligt skön. Lovande.
Citera
2019-06-06, 02:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Ja, tycker den är riktigt bra. Deras bästa skiva på länge.
Citera
2019-06-07, 02:15
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, tycker den är riktigt bra. Deras bästa skiva på länge.

Håller fan med, riktigt jävla bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in