2019-05-02, 13:32
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vill minnas att det var mer "äventyr" i de tidiga säsongerna. Folk gick verkligen in för att hitta mat. Nu letar de ju bara kokosnötter och sitter i lägret och paktar.
I år är det första gången sen SVT sände som jag kollar och visst var det mer äventyr i de tidiga säsongerna.. Leif (han med Sverigetröjan) fick ju till och med ovett av dåvarande programledaren Anders Lundin för att han var för äventyrlig när han for omkring överallt med en machete. Han var ju åtminstone mer i skogen och greja än på stranden och prata skit.
Citera
2019-05-02, 13:38
Medlem
Diarrees avatar
Ja återigen så visar Sebbe att han är ett riktigt praktarsle med ett ego större än valfri gud själv. Att någon ens vill vara polare med aset är en gåta. Men vad kan man förvänta sig av någon som är så pass trendig att han tränar cross fit.
Citera
2019-05-02, 13:46
Medlem
Äckel-Sofie försöker pakta i kvällens avsnitt. Jag kräks, hoppas att hon ryker istället.
Jag tror att Anna och Sebastian har känslor för varann.
Förstår inte Sebastians beslut heller, väldigt taskigt mot Nick.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-05-02 kl. 14:07.
Citera
2019-05-02, 14:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Sanningen om Robinson
Hurtig kille, riktigt bra faktiskt och jag måste ge honom lite cred. När Fia köpte sina två dubloner och senare på örådet röstade ut Adnilson till killarnas stora förvåning så var Emilio lika glad efteråt och berömde tjejerna för bra spelat.
Citera
2019-05-02, 14:16
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
100' mindre är normal minskning sett till tidigare år med liknande program. Så jag ser inget som tyder på, att du fick foten efter din löneförhandling skulle vara orsaken till minskningen.

Snarare är det alla tvistar som folk tröttnat på.

100k mindre är normalt med liknande program?

Nämn ett liknande program.

Jämför gärna med förra årets Robinson och hur man gick från 820k ned till låga 600.

När fick jag foten? haha det var aldrig något tal om att de ville att jag skulle lämna, snarare tvärt om, vilket jag varit väldigt tydlig med.

Men en egen strand är ingen morot när ett produktionsbolag bryter kontraktet och menar på att "alla ska vara glada för att vara med" när mastiff själv drar in miljoner och TV4 det tiodubbla.

Men bra försök!

Fortsatt trevlig dag

/C
Citera
2019-05-02, 14:23
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acemnors
Carl-Stefan, anledningen till att du kom med i programmet är samma som gjorde att du fick lämna: din tondöva antisociala mobbar-personlighet. Rollen du fick, som producenterna var ute efter, var just den stötiga Dunning-Kruger-karaktären som inte fattar att han inte fattar. Någon med en provocerande uppsyn, s k "strykutseende", för tittarna och övriga deltagare att känna avsky för och som kunde provocera fram tittargodis. Det var aldrig meningen att du skulle vara kvar. Rollen är mer som hos en startraket: att ge programmet lite skjuts i början. En pawn. De personlighetsdrag du uppvisar https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad blommar ut i pressade situationer och produktionen var lättad när du sköt ut dig själv. Robinson är ett underhållnings- och tävlingsprogram; en kontaktannons, en anställningsintervju, en språngbräda i karriären, en popularitetstävling. Men också en inre resa; en väg att hitta sig själv. Du hittade ingenting. Du förlorade.

Gäsp, vad är detta? femtonde wikipedia länken med dark triad? Låt mig gissa, 12 veckors kurs i psykologi på Norrbotten folkhögskola?

Nej det var nog inte deras tanke alls.

Då de ville ha kvar mig trots mina krav och utspel så tyder det på motsatsen. Produktionens största problem var att de inte kunde upprätta ett nytt kontrakt och att Jacob var rädd över att jag skulle kräva ytterligare pengar om de gav med sig. Att produktionen då skulle bli låst till mina krav. Det kan jag köpa.

Lycka till nu på folkhögskolan.

/C
Citera
2019-05-02, 14:25
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFrost
Om han verkligen tror på det själv att hans avgång är anledningen till att det är 200 tusen mindre tittare efter premiärveckan så är det ingen mening att försöka övertyga honom något annat.

"It’s hard to win an argument with a smart person, but it’s damn near impossible to win an argument with a stupid person."

Storhetsvansinne deluxe.

For the record tyckte jag det var kul att ha han i programmet, men det var ju mest för att han drev andra till vansinne genom att vara dumdryg. Att han nu är dumdryg här på forumet gör ju att det är vi som drabbas av skiten som de på ön tidigare drabbades av, och det är inte lika kul.

Haha men studera siffrorna själv på MMS, pajas.

Förra årets Robinson hade i snitt 750k tittare, VARJE AVSNITT de första 6 veckorna.

Inget avsnitt hade en dropp på 200k.

Förklara då varför 820k tittade på magdödaren, och fråga dig själv hur många som fortsatt titta om jag valt att fortsätta tävla.

Förklara sen varför avsnitten nu är på låga 600 när inga avsnitt var på låga 600 förra året?

Det fortsatta tramsandet från produktionen kommer garanterat få siffrorna lägre än 600, men de siffrorna har inte kommit ut än då MMS ligger 2-3 veckor bakåt just nu.

Fortsatt trevlig dag, pajas.

/C
Citera
2019-05-02, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Bla bla bla.

När fasen ska folk lära sej att INTE skriva vad som kommer hända..... Använd spoiler!!!
Citera
2019-05-02, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton

Förra årets Robinson hade i snitt 750k tittare, VARJE AVSNITT de första 6 veckorna.

Förklara då varför 820k tittade på magdödaren, och fråga dig själv hur många som fortsatt titta om jag valt att fortsätta tävla.

Förklara sen varför avsnitten nu är på låga 600 när inga avsnitt var på låga 600 förra året?

Det fortsatta tramsandet från produktionen kommer garanterat få siffrorna lägre än 600, men de siffrorna har inte kommit ut än då MMS ligger 2-3 veckor bakåt just nu.

/C
En annan fråga, fick du åka hem direkt när du hoppa av eller fick du vänta på resten av gänget?
Vet du hur det är med det andra som åker ut, hamnar dom på ön med produktionen eller får dom åka hem?
Citera
2019-05-02, 15:06
Medlem
Citat:
100k mindre är normalt med liknande program?

Nämn ett liknande program.

Jämför gärna med förra årets Robinson och hur man gick från 820k ned till låga 600.

När fick jag foten? haha det var aldrig något tal om att de ville att jag skulle lämna, snarare tvärt om, vilket jag varit väldigt tydlig med.

Men en egen strand är ingen morot när ett produktionsbolag bryter kontraktet och menar på att "alla ska vara glada för att vara med" när mastiff själv drar in miljoner och TV4 det tiodubbla.

Men bra försök!

Fortsatt trevlig dag

/C

Produktionen lär gått miste om x-antal miljoner när du packade säcken och drog i förtid.

Men, det går ju inte att komma ifrån att du hade rykt ganska snart i kommande öråd. Det känns ganska osannolikt att du antingen skulle vinna samtliga immunitetstävlingar eller lura övriga att ingå pakt med dig.
Citera
2019-05-02, 15:47
Medlem
Jag ångrar mitt tankesätt gällande vilka jag tycker ska vinna. Tobias tex, trevlig kille och bra i tävlingar men han glider bara med i det sociala spelet och i röstningar. Han är inte rakryggad, riskerar något eller har varit någon gång i hetluften i utröstningarna. Personer som har det för lätt tycker inte jag är värdiga att vinna. Man ska ha kämpat sig fram till en vinst, tex från att varit i underläge.

Förra årets vinnare DK flöt också bara med såvitt jag minns.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-05-02 kl. 15:49.
Citera
2019-05-02, 15:56
Medlem
Citat:

/C

I tittarsiffrorna, räknas TV4play in där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in