2019-05-01, 21:44
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Svar ja det gör han!
Holmgren - Wallin
Jihde - Erik G
Tobbe G - Hawkeye
Som jag läst till mig kommer paren vara!

Erik G är så jävla jobbig. Annars slår Viasats team SVT med hästlängder.
Citera
2019-05-01, 21:46
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jonas är grym som analytiker, men han tilltalar nog inte grottmänniskor kan jag tänka mig.

Hehe, sjukt tråkig kanske var att ta i. Men lite väl sävlig för min smak som kommentator/bisittare.
Citera
2019-05-01, 21:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Även på Sveriges matcher? Är aningen tveksam men positiv överraskning isf. Tål inte Lehmann och Härenstam.
Skulle nog tro det dem åker ned med eget crew som jag fattat det så är det studio vi sargen etc etc under samtliga matcher likt det varit förut, Erica Carlsson el vad hon hette ska viss sköta om det känns som en uppgradering där!
Citera
2019-05-01, 22:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Någon som har koll på om de sämre länderna i VM som bäst med lite tur kan hoppas på en kvart har det med sina stjärnspelare. Har tex Österrike, Danmark eller Frankrike lyckats få loss några av sina NHL spelare?

I Österrike tror jag inte Vanek dyker upp. Han har inte spelat VM på länge. Senast var 2013, trots en hel del missade slutspel sedan dess.

I Danmark uteblir Frederik Andersen pga skadeproblem. Han behövde rehabilitera.

I Norge skulle Zuccarello utebli om Dallas åker ur har jag för mig.

Tyskland och Slovakien håller jag för att vara bättre än att som bäst med lite tur kunna hoppas på en kvart om dom får med sina bästa, så dom tar jag inte upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Hehe, sjukt tråkig kanske var att ta i. Men lite väl sävlig för min smak som kommentator/bisittare.

Hellre Jonas som är skarp än Renberg som är energisk men som ofta träffar snett med sina analyser. Men Jonas gör sig bättre i studion än som bisittare. Där kan jag hålla med om att man vill ha lite mer driv. Jonas och Staffan i studion, Renberg som bisittare till Chris, det vore en fin uppställning.
Citera
2019-05-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Någon som har koll på om de sämre länderna i VM som bäst med lite tur kan hoppas på en kvart har det med sina stjärnspelare. Har tex Österrike, Danmark eller Frankrike lyckats få loss några av sina NHL spelare?

-------
Och med en framåtblick åt nästa VM i Schweiz så har årets Division 1A spelat två av fem rundor borta i Kazakstan där efter två rundor hemmanationen, Vitryssland och Sydkorea står på full pott medan Slovenien, Litauen och Ungern står på noll pinnar. Intressant om Sydkorea lyckas kvala sig tillbaka, deras satsning inför OS kanske har gett en längre effekt än enbart fram till och med föregående säsong.
Österrike och Frankrike, nej. Men Danmark har en chans. Från NHL kommer Mikkel Bodker och Lars eller, Inget svar än från Nikolaj Ehlers.

Annars så ser Tyskland ut att få ett bra lag, Slovakien med. Tyskland, Slovakien och Danmark lirar dock i samma grupp, Finland spelar i den gruppen med och deras lag imponerar inte. Det kommer bli ett jävla krig om att få tredje/fjärde platsen.

I Sveriges grupp så kan Schweiz skrälla som vanligt, Roman Josi och Nico Hischier kommer bland annat.
Den stora skrällen kan dock bli Lettland, dom mötte ju Sverige i kvarten förra året och dom ska visst ha ett bättre lag iår.
Citera
2019-05-01, 23:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Österrike och Frankrike, nej. Men Danmark har en chans. Från NHL kommer Mikkel Bodker och Lars eller, Inget svar än från Nikolaj Ehlers.

Annars så ser Tyskland ut att få ett bra lag, Slovakien med. Tyskland, Slovakien och Danmark lirar dock i samma grupp, Finland spelar i den gruppen med och deras lag imponerar inte. Det kommer bli ett jävla krig om att få tredje/fjärde platsen.

I Sveriges grupp så kan Schweiz skrälla som vanligt, Roman Josi och Nico Hischier kommer bland annat.
Den stora skrällen kan dock bli Lettland, dom mötte ju Sverige i kvarten förra året och dom ska visst ha ett bättre lag iår.

Om det är "som vanligt" så är det ingen skräll. Men ja, Lettland är bra nuförtiden. Dom blir största hotet mot Schweiz och Tjeckien, som normalt ska ta plats 3-4.
Citera
2019-05-02, 08:29
Bannlyst
Vad händer om Islanders åker nu ut och Lehner är supersugen att spela VM?😉 Svårt att tacka nej till en Vezina-Trophykandidat..
Citera
2019-05-02, 11:35
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birro69
Vad händer om Islanders åker nu ut och Lehner är supersugen att spela VM?😉 Svårt att tacka nej till en Vezina-Trophykandidat..
Precis. Näst bästa målvakt i hela NHL:s grundserie ska tilläggas. Blir en jävla kamp om vem som ska vara första målvakt i så fall.
Citera
2019-05-02, 11:37
Medlem
Jarvsofakss avatar
Jack Hughes, som nyss avslutat U18-VM med ett brons och poängrekord, kommer spela VM med USA.
Citera
2019-05-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birro69

Hehe jadu. Som jag förstått det så har både Lundqvist, Markström, Enroth, Nilsson och ev. Hellberg visat intresse för att spela VM. Kommer Lehner också så är det 5-6 bra målvakter. Jag tycker personligen att det bästa är att satsa på 2 st och spara de andra till andra VM-turneringar. Kör på Markström och Lundqvist nu och hoppas denna petning av de andra gör att de kommer vara tillgängliga minst en turnering längre senare. Så mycket skiljer det inte mellan Lehner och Markström/Lundqvist. Men visst hade det inte varit fel att få in alla de 3 också.
Citera
2019-05-02, 12:34
Medlem
appendixxivs avatar
bemström o nygårds vet jag inte vad det är för ngt men har dom inte ringt grundström än? tycker dom inte om speed power & grit? smh
Citera
2019-05-02, 14:05
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
bemström o nygårds vet jag inte vad det är för ngt men har dom inte ringt grundström än? tycker dom inte om speed power & grit? smh

De väntar nog ut andra slutspelsrundan innan det är dags för nästa påfyllning från NHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in