2019-05-01, 16:35
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Var hittar du den? Går in på viaplay och hockey men hittar inget?

Håller med annars, värst är den där jävla socialt inkompetenta Lehman!

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Jag har störst problem med Jonas Andersson som expertkommentator. Låter som en ängslig liten skolpojke utan bollar.

Lehman är en katastrof och Jonas Andersson är sjukt tråkig.

https://kundservice.viaplay.se/hockey-vm/
Citera
2019-05-01, 16:48
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag ställer mig också i den skaran som ser han som underskattad. Men han måste användas rätt. Han ska täcka skott, spel fysiskt och BP. Inte få för mycket spelminuter eller gå offensivt. Han behöver även en spelskicklig back bredvid sej och det får han en skaplig i Marcus Pettersson.

Såg nu att han snittade 16:57 per match i grundserien. Imponerande att hinna med 258 tacklingar (8:e i NHL) och 158 blockade skott (13:e i NHL) på den istiden.
Citera
2019-05-01, 16:48
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Är kanske lite färgad, men jag tycker att Nygård ska ha en plats i VM-truppen. Bra kemi mellan honom Pettersson och Bratt. Känns som att Grönborg tror på honom också om han sätter honom i en förstaline liksom. Spelar i NHL nästa säsong till 99,9%.
Vi ska varken ha med Bemström eller Nygård.

Är det någon vi ska ha in som wildcard så är det Linus Videll i KHL.

Poängbäst bland svenskarna i KHL med 48 poäng på 49 matcher och satte 24 puckar på 49 matcher. Dessutom är han ju en center vilket är vad vi verkligen behöver i året VM-hockey lag.
Senast redigerad av Tubleros 2019-05-01 kl. 16:51.
Citera
2019-05-01, 16:55
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

Poängbäst med 48 poäng på 49 matcher och satte 24 puckar på 49 matcher. Dessutom är han ju en center vilket är vad vi verkligen behöver i året VM-hockey lag.

Videll har väl inte spelat i landslaget på 10 år ungefär. Knappast aktuell. Som sagt, Nygård kan i princip räknas som NHL-spelare eftersom jag är övertygad om att han tar en tröja där nästa säsong. Blir inget vända hem med svansen mellan benen där inte. Hans speed kan behövas eftersom vi inte har så jättemånga av den spelartypen.
Citera
2019-05-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tur fan man kan se Hockey VM på VIAPLAY så man får lite kvalité på kommentatorerna och annat än dassigt bekväma SVT gänget!

Kommer Holmgren kommentera på Viaplay? Vore grymt i så fall. För övrigt är Viasat överlägsna på hockey. Ruskigt fint team man hade i förra VM, med Niklas Jihde (slår brorsan med hästlängder), Granqvist och Lidas i studion, Håkan "Håk-Eye" Södergren på läktaren samt Holmgren och Wallin i kommentatorsbåset.
Citera
2019-05-01, 17:15
Medlem
Carrocks avatar
Varför håller dom på att tjata om att vi inte har en 1a center, duger inte Elias? Nylander kan också spela center. Men visst Bäckström tacka man inte nej till.
Citera
2019-05-01, 17:17
Medlem
vegeges avatar
Nästan lite skönt att Markström inte är totalt omutlig, svenska fans kommer vara fullständigt odrägliga när det visar sig att Lunkan tar förstespaden. De som är någorlunda insatta förstår ju detta, men tomma tunnor skramlar som vi alla vet mest.
Citera
2019-05-01, 18:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Jag har störst problem med Jonas Andersson som expertkommentator. Låter som en ängslig liten skolpojke utan bollar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Lehman är en katastrof och Jonas Andersson är sjukt tråkig.

Jonas är grym som analytiker, men han tilltalar nog inte grottmänniskor kan jag tänka mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Är kanske lite färgad, men jag tycker att Nygård ska ha en plats i VM-truppen. Bra kemi mellan honom Pettersson och Bratt. Känns som att Grönborg tror på honom också om han sätter honom i en förstaline liksom. Spelar i NHL nästa säsong till 99,9%.

Speeden han tillför är viktig, men Nygård är inte en man för en fjärdekedja. Ska han med är det för att spela i en producerande kedja. Normalt sett tycker jag inte han håller, men med alla nej vi har fått från våra bästa forwards så kanske. Vill man ha en speedster som kan spela i en fjärdeformation så finns ju AJF annars. Han har varit riktigt bra i slutspelet och har haft en avgörande betydelse till att Djurgården är i final och att denna fortfarande lever.

Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Nästan lite skönt att Markström inte är totalt omutlig, svenska fans kommer vara fullständigt odrägliga när det visar sig att Lunkan tar förstespaden. De som är någorlunda insatta förstår ju detta, men tomma tunnor skramlar som vi alla vet mest.

Vem det än blir av dom har vi en grymt bra målvakt, men jag tror också att det blir Lunkan om han inte gör ett riktigt svagt gruppspel.
Citera
2019-05-01, 18:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

Poängbäst bland svenskarna i KHL med 48 poäng på 49 matcher och satte 24 puckar på 49 matcher. Dessutom är han ju en center vilket är vad vi verkligen behöver i året VM-hockey lag.

Glöm din dröm. Hade han varit aktuell hade han redan varit med.
Citera
2019-05-01, 19:25
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Kommer Holmgren kommentera på Viaplay? Vore grymt i så fall. För övrigt är Viasat överlägsna på hockey. Ruskigt fint team man hade i förra VM, med Niklas Jihde (slår brorsan med hästlängder), Granqvist och Lidas i studion, Håkan "Håk-Eye" Södergren på läktaren samt Holmgren och Wallin i kommentatorsbåset.
Svar ja det gör han!
Holmgren - Wallin
Jihde - Erik G
Tobbe G - Hawkeye
Som jag läst till mig kommer paren vara!
Citera
2019-05-01, 20:04
Medlem
Någon som har koll på om de sämre länderna i VM som bäst med lite tur kan hoppas på en kvart har det med sina stjärnspelare. Har tex Österrike, Danmark eller Frankrike lyckats få loss några av sina NHL spelare?

-------
Och med en framåtblick åt nästa VM i Schweiz så har årets Division 1A spelat två av fem rundor borta i Kazakstan där efter två rundor hemmanationen, Vitryssland och Sydkorea står på full pott medan Slovenien, Litauen och Ungern står på noll pinnar. Intressant om Sydkorea lyckas kvala sig tillbaka, deras satsning inför OS kanske har gett en längre effekt än enbart fram till och med föregående säsong.
Citera
2019-05-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Svar ja det gör han!
Holmgren - Wallin
Jihde - Erik G
Tobbe G - Hawkeye
Som jag läst till mig kommer paren vara!

Även på Sveriges matcher? Är aningen tveksam men positiv överraskning isf. Tål inte Lehmann och Härenstam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in