Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Finns några klipp från Tunnelbanan där hon är med och ingriper.
https://www.youtube.com/results?search_query=tunnelbanan+isabell
Alltid med en stor stark snubbe som hjälper till. Två som henne skulle förmodligen inte bli något hit direkt. Men det som ofta förs fram gällande kvinnor i dessa roller är att de är bra på att snacka och lugna ner stämningen. Störiga typer tvekar innan de börjar bråka med just en liten nätt kvinna.
Finns ett visst fog för det där med att lugna ner, vissa kvinnor är bra på det. men relativt ofta behövs just storlek och styrka, det är svårt att backa tillbaka till att "snacka" då och helt plötsligt är en liten späd dam inte lika användbar. inte alla bryr sig om att inte bruka våld mot kvinnor.
Det är bättre att vara ärlig om sånt och peta in en duktig dam som tredje person i ett team, inte istället föär en person som klarar det fysiska också.
Hur många gånger i just "Tunnelbanan" har manliga vakter hamnat i trubbel för att deras kvinnliga kollega inte ens kan hålla i sin teleskopbatong, förlorat den och sen int ekunnat hjälpa till mot slöddret?
Det är samma med brandmän, kvinnor.. Jättebra om det klarar kraven. inte lika bra om de inte orkar rökdyka och släpa ut kollegor eller civilister ur brinnande hus etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
walk
Jag har inte jobbat så mycket med henne att jag kan svara utifrån hennes förutsättningar så att säga, men jag har jobbat med små kvinnliga kollegor flera gånger, och de tenderar att vara fysiskt odugliga när det kommer till kritan. Det finns undantag givetvis.
I övrigt verkar nedan citerade skribent ha besvarat din fråga. =)
Tyvärr inte förvånande alls. Det verkar vara branschstandard det där; ge tuttarna vad de vill ha, så kanske du som värdelös beta-chefsperson får stoppa snoppen i tuttarnas ägarinna.
Det får de sällan, men de slutar aldrig tro.
Fan vad jag hatar den där branschen, glad att vara på väg bort.
Tyvärr är de flesta brancher på det sättet. Det end aman kan göra är att se till att man vet vad man själv gör och beter sig bra. Och säga till kollegor på skarpen och visa att man itne tolererar den skiten. Vilket ofta inte fungerar naturligtvis. men då vet de var de har dig och vad du står för.. Brukar kännas bättre för en själv iaf.