2019-04-30, 08:52
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Vid grovt brott kan hon inte kommunicera med omvärlden.
Det har bara gått få dagar, men det är klart att hon planera framtiden redan.
Hon vet ju vad som fanns på insta och hur verkligheten fungera.
Det kan också vara någon kompis eller familj som har tillgång till den. Någon i hennes närhet har kollat och på något håll framfört infon via ombudet. Ombudet har väl sedan frågat om inloggningen.
Hursomhelst gissar jag att hennes arbetsgivare, släkt och vänner måste ha gjort sitt yttersta för att få bort ordningsvaktens samtliga konton i sociala medier med bilder och referenser till dem.

Arkiverar polisen sociala medier i fall som dessa? Om polisen inte har arkiverat innehållet kan i teorin bevismaterial ha raderats. Instagramkonton med innehåll sparas mig veterligen inte på exempelvis archive.org.
Citera
2019-04-30, 09:02
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad menar du med "hen". Det är ju helt klart att det är en tjej, och hon är t o m namngiven. Så varför "hen"?
Filten över huvudet visar ju att hon var väl medveten att han inte bör synas utåt. De var tydligen också väldigt goda vänner. Och faktiskt, men gör en hel del för sina vänner. Rökning har väl inte något med nervositet att göra? Hon är troligen rökare, då röker man. Säger sig själv kan jag tycka. En nervös icke-rökare röker inte.
Inte nog med att hon sitter häktad. Andra brudar kallar henne hora. Så det ultimata förnedringen. Här kallas hon ”hen”.
Citera
2019-04-30, 09:31
Medlem
Toyfriends avatar
https://www.aftonbladet.se/a/3J18vd

”Influencer häktad – misstänks ha skyddat gängledare”

”Influencer”? För att hon hade lite fler följare än en vanlig Svensson och för att hon gör lite reklam för nån energidricka? Varför skriver de inte ”kvinna” eller ”kvinnlig väktare”, det är ju trots allt hennes riktiga yrke..
Citera
2019-04-30, 09:38
Medlem
Flashig78s avatar
I Aftonbladet är hennes yrke ersatt med "influencer". Hon hade många strängar på sin lyra. Och om jag läser rätt i artikeln hade han bott hos henne en tid. Enligt artikeln var "hon lyst" dessutom. Vad är sant och vad är inte sant i denna soppa?
Citera
2019-04-30, 09:40
Medlem
Det finns en kvinnlig ordningsvakt ifrån Märsta som heter Isabelle någonting. Minns inte exakt vad hon heter på instagram, men vet att hon har en sisådär 30-100 K följare.
Citera
2019-04-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
I Aftonbladet är hennes yrke ersatt med "influencer". Hon hade många strängar på sin lyra. Och om jag läser rätt i artikeln hade han bott hos henne en tid. Enligt artikeln var "hon lyst" dessutom. Vad är sant och vad är inte sant i denna soppa?

Förmodligen att Filip och Fredrik med sina kontakter på aftonhoran har löst så att kanal5 slapp skammen i msm. det är nog sant.
Citera
2019-04-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toyfriend
https://www.aftonbladet.se/a/3J18vd

”Influencer häktad – misstänks ha skyddat gängledare”

”Influencer”? För att hon hade lite fler följare än en vanlig Svensson och för att hon gör lite reklam för nån energidricka? Varför skriver de inte ”kvinna” eller ”kvinnlig väktare”, det är ju trots allt hennes riktiga yrke..

Influencer = reklampelare

Bara för att influencern har ett dagjobb vid sidan av att göra reklam, så blir väl inte influencern mindre influencer för det?

Att AB lyfter fram den sidan är väl för att det ligger i tiden att var influencer och att det blir mer intressant och spännande då för läsaren?

Vad tusan spelar det för roll vad AB kallar den misstänkte egentligen?
Senast redigerad av Macke85 2019-04-30 kl. 09:44.
Citera
2019-04-30, 09:50
Medlem
Toyfriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Influencer = reklampelare

Bara för att influencern har ett dagjobb vid sidan av att göra reklam, så blir väl inte influencern mindre influencer för det?

Att AB lyfter fram den sidan är väl för att det ligger i tiden att var influencer och att det blir mer intressant och spännande då för läsaren?

Vad tusan spelar det för roll vad AB kallar den misstänkte egentligen?

Allt för att locka klick. AB är kända för sina äckliga rubriker.

Hennes huvudsakliga syssla/arbete är väktare.
Sidan om på Instagram fixar hon 10% rabatt på energidricka åt sina följare.
Då är väl ”kvinnlig väktare” mer passande då folk vet vem hon är pga arbetet (som f.ö. visas i tv) än att hon gör lite reklam på IG.

Sen får jag ju erkänna att jag är allmänt trött på begreppet ”influencer” överlag. Kanske därför jag reagerade. Men det kanske bara är jag!
Citera
2019-04-30, 09:54
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Eh va? Ställa upp för en kompis? Är du knäpp? Skulle min kompis be mig hjälpa honom gömma sig undan lagen skulle den människan inte va min kompis längre. Så tror jag de flest resonerar..

Har man kriminella i sin bekantskapskrets är man inte lämplig som ordningsvakt.

Misstankarna gäller faktiskt också BROTT och inte ”tänkte sig inte för” eller dåligt omdöme, eller vänskap.
Hade du hållit dig till dina principer även om det rörde sig om en familjemedlem? Blir alltid lika fundersam hur det är ställt med människor som sätter auktoriteter (läs staten) över allt annat.

Finns det någon bild på henne nu när någon raderat instagramkontot?
Citera
2019-04-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Det finns en kvinnlig ordningsvakt ifrån Märsta som heter Isabelle någonting. Minns inte exakt vad hon heter på instagram, men vet att hon har en sisådär 30-100 K följare.
(FB) Isabel "Buffa" ordningsvakt och tv-kändis
Citera
2019-04-30, 10:01
Medlem
Morgonrodnads avatar
Minfil nere. Var gängledaren en apa eller svensk?
Citera
2019-04-30, 10:02
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toyfriend
Allt för att locka klick. AB är kända för sina äckliga rubriker.

Hennes huvudsakliga syssla/arbete är väktare.
Sidan om på Instagram fixar hon 10% rabatt på energidricka åt sina följare.
Då är väl ”kvinnlig väktare” mer passande då folk vet vem hon är pga arbetet (som f.ö. visas i tv) än att hon gör lite reklam på IG.

Sen får jag ju erkänna att jag är allmänt trött på begreppet ”influencer” överlag. Kanske därför jag reagerade. Men det kanske bara är jag!
Nej. Nån väktare är hon inte. Ordningsvakt och väktare är två skilda yrken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in