2019-04-29, 13:01
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Det jobbigaste måste väl nästan vara att jobbet lär ryka också? Lite trist om man byggt upp sin instagram-profil runtomkring det.

Men och andra sidan är hon väl mer känd nu än någonsin tidigare. Gäller bara att förvalta det väl.
Hon är inte dömd än. Det KAN bli så att blir hon av med jobbet så straffar de henne inte mer än så utan hon får villkorligt. Det kan också vara så att arbetsgivaren anser att hon är så duktig att hon får behålla jobbet. Fan vet. Jag menar lite att jag misstänker att en del ordningsvakter i t-banan inte är några dunungar - det finns säkert de som har skelett i garderoben i form av nån dom eller liknande.
Citera
2019-04-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Hon är inte dömd än. Det KAN bli så att blir hon av med jobbet så straffar de henne inte mer än så utan hon får villkorligt. Det kan också vara så att arbetsgivaren anser att hon är så duktig att hon får behålla jobbet.

Finns ändå en viss risk att förordnandet som OV lär ryka, även om det inte blir en dom. (Åtminstone SKA det funka så).

Men jag gissar personligen på villkorligt och/eller några tusenlappar i böter.
Citera
2019-04-29, 13:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Finns ändå en viss risk att förordnandet som OV lär ryka, även om det inte blir en dom. (Åtminstone SKA det funka så).

Men jag gissar personligen på villkorligt och/eller några tusenlappar i böter.
Det har du ju rätt i. Och det förordnandet gör väl att man har polisiära befogenheter? Det finns ju dock poliser som begått brott men ändå får stanna kvar i tjänsten. Detta borde ju gälla ordningsvakter också kan jag tycka. Men jag är definitivt ingen brottmålsjurist så jag har ingen aning. Blir spännande att följa ärendet.
Citera
2019-04-29, 13:10
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Hon är inte dömd än. Det KAN bli så att blir hon av med jobbet så straffar de henne inte mer än så utan hon får villkorligt. Det kan också vara så att arbetsgivaren anser att hon är så duktig att hon får behålla jobbet. Fan vet. Jag menar lite att jag misstänker att en del ordningsvakter i t-banan inte är några dunungar - det finns säkert de som har skelett i garderoben i form av nån dom eller liknande.

Har inga som helst problem med det. Träffade i ett sammanhang för något år sen på en ordningsvakt som min polare hade köpt ett hagelgevär(licensfri) av 10 år tidigare. Jag tror inte för en sekund att det gjorde han till en sämre sådan.

Vill du jobba som ordningsvakt så har du i regel kamplust och då kan man inte kräva att personen skall vara en ängel hela tiden. Det funkar liksom inte så.

Hon får som sagt bara se till att förvalta den här korta berömmelsen nu.

Vi verkar tycka lika mao. .
Citera
2019-04-29, 13:26
Medlem
Två saker:
Gömd person i en bil.
Köpa tandborste.

Rökning:
Nervositet

Hen känner ju till lagen. Dels på papper och sedan genom erfarenhet på jobbet.
Hen är mycket välmedveten om vad som händer.

Alla grova brott leder till fängelse. Är det lindrigare än så kan det bli böter eller en villkorlig dom.

Grova brott sätts på Hinseberg anstalt.

Filmerna från P är de stora bevisen. Även köp av tandborsten.

Pengar kan ligga bakom det hela.

Vid alla former av grova brott dras förordnandet in. Det gäller stöld och misshandel mm.
Citera
2019-04-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Fan va roliga ni är! Först hängs någon random OV ut, och alla fått att det är han med förbrytarutseende och kepsen på sne.

Nu är det någon kvinna i stället, och alla ser att hon är en kriminell madrass.
Nu visar det sig ju att det var hon ändå eller?
Citera
2019-04-29, 13:34
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Två saker:
Gömd person i en bil.
Köpa tandborste.

Rökning:
Nervositet

Hen känner ju till lagen. Dels på papper och sedan genom erfarenhet på jobbet.
Hen är mycket välmedveten om vad som händer.

Alla grova brott leder till fängelse. Är det lindrigare än så kan det bli böter eller en villkorlig dom.

Grova brott sätts på Hinseberg anstalt.

Filmerna från P är de stora bevisen. Även köp av tandborsten.

Pengar kan ligga bakom det hela.

Vid alla former av grova brott dras förordnandet in. Det gäller stöld och misshandel mm.
Vad menar du med "hen". Det är ju helt klart att det är en tjej, och hon är t o m namngiven. Så varför "hen"?
Filten över huvudet visar ju att hon var väl medveten att han inte bör synas utåt. De var tydligen också väldigt goda vänner. Och faktiskt, men gör en hel del för sina vänner. Rökning har väl inte något med nervositet att göra? Hon är troligen rökare, då röker man. Säger sig själv kan jag tycka. En nervös icke-rökare röker inte.
Citera
2019-04-29, 13:46
Medlem
Citat:
Det har du ju rätt i. Och det förordnandet gör väl att man har polisiära befogenheter? Det finns ju dock poliser som begått brott men ändå får stanna kvar i tjänsten. Detta borde ju gälla ordningsvakter också kan jag tycka. Men jag är definitivt ingen brottmålsjurist så jag har ingen aning. Blir spännande att följa ärendet.

Jo men nu är det ingen felparkering eller fortkörningsbot här utan kontakter med undre världen.
Citera
2019-04-29, 13:49
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jo men nu är det ingen felparkering eller fortkörningsbot här utan kontakter med undre världen.
Jo, du har rätt där. Men kontakt och kontakt. De kan ha varit kompisar sen de var små. En blir ordningsvakt och den andra precis tvärtom. Slutar man vara kompisar då? Knepigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Dagboksblad Attunda TR B 1248
https://minfil.com/Sch26fk8n8/Attunda_TR_B_1248-19_Dagboksblad_2019-04-29_pdf

Häktad: Isabe* Skog*und med fler.
Februari? Detta var inget som hände nyss alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Och faktiskt, men gör en hel del för sina vänner.

Rökning har väl inte något med nervositet att göra? Hon är troligen rökare, då röker man.

1. Vissa jobb och vissa kompisar går inte ihop, i pappa statens värld.

2. Ja man gör en hel del för sina kompisar, och man gör också INTE vissa saker för sina kompisar. En sån grej man inte gör, om man bryr sig om en kompis, är att sätta denne i skiten genom att be om hjälp med att hålla sig undan rättvisan..

Det är så jag resonerar?

Även rökare brukar röka mer vid nervositet..
Citera
2019-04-29, 13:52
Medlem
Citat:
Jo, du har rätt där. Men kontakt och kontakt. De kan ha varit kompisar sen de var små. En blir ordningsvakt och den andra precis tvärtom. Slutar man vara kompisar då? Knepigt.

Nej det är klart IRL att man inte slutar vara kompisar det fattar naturligtvis jag också, men då får man ju också ta konsekvenserna utan att gnälla. Som att piketpolisen kanske knackar på dörren med automatvapen i högsta hugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in