2019-04-29, 23:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Kolla vad som händer i Thailand nu, på grund av hela mänsklighetens koldioxidutsläpp: https://www.worldofbuzz.com/msians-t...-killing-pets/

Eller menar du att det är helt orelaterat?
Uåkade av en slump hitta lite om JÅ:s tidigare "klimatvänlighet" som du så högt bedårat de senaste dagarna.......... genom ett enda citat.
https://www.chalmers.se/sv/institutioner/tme/nyheter/Sidor/Klimatf%C3%B6rnekelse-starkt-kopplad-till-h%C3%B6gernationalism.aspx?fbclid=IwAR1zzwEYPowY0c oyKFcN1K AqXY8Zh5i200fuAaoiFD_jM9s6699adeKybeo

Källan må eventuellt vara kass, men jag betvivlar att de enskilda påståendena inte stämmer.

Så att några kändisars hundar har dött i Thailand är alltså enligt dig ett tecken på klimatförändringar?

Vilket vetenskapligt argument...
Citera
2019-04-29, 23:45
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så att några kändisars hundar har dött i Thailand är alltså enligt dig ett tecken på klimatförändringar?

Vilket vetenskapligt argument...
När husdjur i hundratal dör som ett resultat av extrem värme, dvs. ett värmerekord, och det inte skett något liknande i modern historia så blir det definitivt ett tungt argument för det klimatförändringar dels orsakar, global uppvärmning. Men du har tydligen ingen empati för hundar, vilket även om det är ett bokstavligt känsloargument förmodligen går hem hos rätt många.

Och detta är förmodligen ett rekord i något skrämmande som kallas "wet bulb temperature", som är en kombination av temperatur- och luftfuktighet i skugga, som gör att det blir bokstavligt talat omöjligt att överleva mer än några timmar om ett sådant fenomen uppstår. Jag är väldigt ny på det ämnet, men jag tycks ha kommit ihåg att det fanns teorier om att det skulle uppstå i området runt Thailand först. Människor vad jag förstår har svettkörtlar, vilket gör oss väldigt effektiva på att avge värme. En hund har t.ex. bara flämtande, vilket är en mindre effektiv metod. Det är alltså inte osannolikt att det här fenomenet (i Thailand, som dödar husdjur) är husdjurets "wet bulb temperature".
Citera
2019-04-29, 23:53
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Utsläppen är inte jämnt fördelade över världen och det gäller att lösa det största problemen först där marginalnyttan blir störst och det är Kina, du har fel Sverige står sig mycket bättre än Kina tack vare våran skog som är en kolsänka. Det är inte Sverige som ska bli bättre utan övriga världen. Men det gäller ju att pumpa i svensken att vi dödar framtiden för våra baaaaaarrrrnn så att det går att lägga skatter och avgifter och hävda att det räddar upp det hela även om det är en fet lögn.
Se länken i mitt föregående inlägg. Det är inte bara "baaaaaaarnen", utan nu också husdjur i Thailand. Hundar som spyr blod. Trevlig framtid du förespråkar.

(Fetade) Nej, och som jag sagt tidigare är det den utvecklade världen som har störst ansvar. Sverige har dessutom ungefär lika mycket utsläpp per person som Kina. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_ capita Kina 7.5, Sverige 4.5. Och då vet jag inte hur man räknar, om man "tagit bort" utsläpp baserat på kolsänkor, eller om man ens tagit med utsläpp som sker utanför landet.

Du har även ett politiskt problem med argumentet "Vi har kolsänkor, vi behöver inte göra något". Dels så stämmer inte påståendet, och våra kolsänkor tar upp maximalt ~50% av våra totala utsläpp (även utanför landet, i form av att vi köper skit från bl.a. Kina). Dels så är problemet, vilken utländsk politiker kommer tro dig? Kommer de skicka sina egna vetenskapsmän hit och utföra forskningen för att bekräfta att det stämmer, eller menar du att det är tänkt att de bara "tror dig" för att "vi minsann har forskare som säger det"?
Citera
2019-04-29, 23:56
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Vilket sött resonemang. Inte ett öga torrt. Hoppas du citerar dig själv i det där delforumet där du påstår dig vara aktiv. Bara för att de ska se hur barnsligt du resonerar.
Fattar du verkligen inte att båda argument stämmer? "Sverige är 2 promille! Vi behöver inte göra något!" samt "Vi är ett av 770st länder lika stora som Sverige, och vi är del av de länder som släpper ut mest. Vi behöver göra något!".

Jag garanterat att om Thailand-nyheten med de blodspyende hundarna du så gärna ignorerar öppnar ögonkranarna på svenskar om det skulle bli en nyhet.
Citera
2019-04-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt
Håller fullständigt med. Det är de som skrek "welcome refugees" som nu skriker "Greta Thunberg", klimatet har blivit vår nya religion med inkvisatorerna hos vänstern. Klimatförnekarna bränns på internets bål. Är vi i slutet på den senaste istiden. Har polerna alltid varit nerisade? Skulle inte tro det

Vänsterfolket med sina aktivister och skrikvänstern kör med tre käpphästar massinvandring(mångkultur), feminism(genusvetenskap) och klimathotet.
Feminismen går sämre nu och F! är totalt misslyckat med konstiga och kriminella partiledare så där har man lidit förlust, plus att Sverige har kommit så långt samtidigt som hycklarna importerar människor som ligger 1400 år efter vad gäller jämställdhet, eller efter jämställdheten är ju noll och så gömmer man undan dessa i förorter. Våldet ökar och nya rekord i våldtäkter och ungdomsrån hela tiden.
Det leder oss in på massinvandringen som numera är så uppenbart dysfunktionell att man inte vill ta i frågan, helst bara låtsas som att den inte finns. Som grädde på moset återvändande IS-terrorister som vi inte kan straffa, ett stort skämt har Sverige blivit.

Så feminismen går trögt och massinvandringen är så misslyckad som socialt experiment att Sverige har förändrats till det sämre för en lång tid framöver. Det gäller då att distansera sig från detta.

Vad göra, jo byta fot och satsa allting på klimathotet och bli klimatalarmister på heltid, en perfekt osynlig fiende som straffar syndarna med stormar av bibliska mått. Domedag och undergång kan dessa stackare inte motstå. Masspsykos i full sving med en messias i formen av en 16-årig som är helt nollställd i ansiktet och depressionen kan anas runt hörnet.
Detta är underbart för vänsteraktivisterna att förlora sig i masspsykosen ala domedagssekt, äntligen har livet en mening igen.

Så nu väller detta över oss varje sekund och minut, allting går i cykler och förra gången så var det Al Gore i början av 2000-talet.
Citera
2019-04-30, 00:03
Medlem
Citat:
Fattar du verkligen inte att båda argument stämmer? "Sverige är 2 promille! Vi behöver inte göra något!" samt "Vi är ett av 770st länder lika stora som Sverige, och vi är del av de länder som släpper ut mest. Vi behöver göra något!".

Jag garanterat att om Thailand-nyheten med de blodspyende hundarna du så gärna ignorerar öppnar ögonkranarna på svenskar om det skulle bli en nyhet.

0,3 promille när vi räknar in den svenska skogen som är en gigantisk kolsänka.
Jag ser gärna att de parter som kan göra skillnad sänker sina utsläpp innan vi gör mer, vi har redan en energisektor som släpper ut mycket lite och en effektiv industri. Transportsektorn är ett problem dock.
Om resten av världen kopierar det så skulle det göra stor skillnad.
Citera
2019-04-30, 00:07
Medlem
MDrives avatar
Citat:
0,3 promille när vi räknar in den svenska skogen som är en gigantisk kolsänka.
Jag ser gärna att de parter som kan göra skillnad sänker sina utsläpp innan vi gör mer, vi har redan en energisektor som släpper ut mycket lite och en effektiv industri. Transportsektorn är ett problem dock.
Om resten av världen kopierar det så skulle det göra stor skillnad.
Svara på kritiken ditt fega aber! Hur ställer du dig till att vi mördar hundar i Thailand? Varför hoppar du över min utmaning om att försöka få Sverige att framstå som "litet" när det bara finns 770st Sverige-stora delar i världen? Vad är ditt svar på kritiken att Sverige har liknande utsläppsnivåer per person som Kina?

Känner du dig möjligtvis lite velig i dessa frågor, vilket gör att du totalt hoppar över att svara på kritik?
Citera
2019-04-30, 00:09
Medlem
Citat:
Se länken i mitt föregående inlägg. Det är inte bara "baaaaaaarnen", utan nu också husdjur i Thailand. Hundar som spyr blod. Trevlig framtid du förespråkar.

(Fetade) Nej, och som jag sagt tidigare är det den utvecklade världen som har störst ansvar. Sverige har dessutom ungefär lika mycket utsläpp per person som Kina. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_ capita Kina 7.5, Sverige 4.5. Och då vet jag inte hur man räknar, om man "tagit bort" utsläpp baserat på kolsänkor, eller om man ens tagit med utsläpp som sker utanför landet.

Du har även ett politiskt problem med argumentet "Vi har kolsänkor, vi behöver inte göra något". Dels så stämmer inte påståendet, och våra kolsänkor tar upp maximalt ~50% av våra totala utsläpp (även utanför landet, i form av att vi köper skit från bl.a. Kina). Dels så är problemet, vilken utländsk politiker kommer tro dig? Kommer de skicka sina egna vetenskapsmän hit och utföra forskningen för att bekräfta att det stämmer, eller menar du att det är tänkt att de bara "tror dig" för att "vi minsann har forskare som säger det"?

När har jag förespråkat någon sådan framtid, du hittar ju bara på. Jag säger ju att det finns problem men vill du lösa dessa och rädda hundarna så görs inte det i Sverige utan i Kina och andra större spelare. Dina resonemang om 770 är inte realistiskt eftersom världen inte är uppbyggd så geografiskt, politiskt eller ekonomiskt.

När man räknar inhemska utsläpp, internationellt flyg och import av varor från bland annat Kina så hamnar Sverige på 2 promille.
Räknar man totalen på hur mycket effektivare våran industri är och de utsläpp som finns i Sverige för de varor som vi exporterar samt skogen som kolsänka så drar vi ner mot 0,3 promille.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-04-30 kl. 00:13.
Citera
2019-04-30, 00:15
Avslutad
Vi har ett badkar ( världen) fyllt till bredden med skitvatten. Sverige tar upp ett snapsglas av detta. Renar det till enorm kostnad. Tömmer snapsglaset i bassängen..har vi gjort någon skillnad???
Citera
2019-04-30, 00:17
Medlem
Citat:
Svara på kritiken ditt fega aber! Hur ställer du dig till att vi mördar hundar i Thailand? Varför hoppar du över min utmaning om att försöka få Sverige att framstå som "litet" när det bara finns 770st Sverige-stora delar i världen? Vad är ditt svar på kritiken att Sverige har liknande utsläppsnivåer per person som Kina?

Känner du dig möjligtvis lite velig i dessa frågor, vilket gör att du totalt hoppar över att svara på kritik?

Vad är det för fel på dig tagga ner, feg kan du vara själv.
Vilka vi, mänskligheten eller Sverige? Vill du rädda hundarna i Thailand åk till Kina och prata vet i dom angående kolkraften. Sverige har lägre utsläpp per person än Kina och Kina ökar sina utsläpp varje år.

Sverige löser inte detta problem precis som med alla andra globala problem i världen, vi är en liten plutt i sammanhanget.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-04-30 kl. 00:23.
Citera
2019-04-30, 00:30
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Vi har ett badkar ( världen) fyllt till bredden med skitvatten. Sverige tar upp ett snapsglas av detta. Renar det till enorm kostnad. Tömmer snapsglaset i bassängen..har vi gjort någon skillnad???
Förstår bokstavligt talat inte den här inställningen. Du accepterar att utsläpp är ett problem. Forskare säger att "Hela världen måste sluta med utsläpp nu". Och vad gör du? Säger "Nej, det behöver hela världen inte alls det. Sverige är bara ett snapsglas av utsläppen, så vi behöver inte göra nånting"..????
Citera
2019-04-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vi har faktiskt skolplikt i Sverige, som ett av få europeiska länder.
Om barnet medvetet hålls hemma från skolan av föräldrarna så kan de faktiskt bli straffansvariga och barnet kan hämtas av polis.
Vet dock inte om Greta går i grundskolan eller gymnasiet.
Hon ser inte inte att vara en dag över 10 år på alla bilder.

Gillade rubrikerna när snorungen träffade påven:
"Påven träffade Greta", som det stod och inte Greta träffade påven.

Detta arma barn verkar ha ett flertal diagnoser.
Nu valde hon klimatreligionen för att sublimera sig, istället för att bli en anorektiker eller börja skära sig i handlederna.
Frågan är om inte det senare hade varit att föredra.

Bortsett från att du visar dig lika okunnig som självaste Åkesson beträffande Gretas skolgång undrar jag lite vad ditt svammel hade med mitt inlägg och att Åkesson gör sig till åtlöje när han uttalar sig om klimatet att göra?

Citat:
Att klimathysteriker som du på vänsterflanken tycker det kan jag förstå. Men tror inte särskilt många andra håller med dig.

Vart har du fått ifrån att jag skulle vara klimathysteriker(vad det nu betyder) eller på vänsterflanken och vad är det inte särskilt många håller med mig om?

Citat:
Haha inte riktigt, Åkesson framstår som rationell när han beskriver klimatet och var effekten av satsningar gör skillnad det vill säga i Kina, Indien, Ryssland och USA. Han lyfter även kärnkraft som en lösning på minska behovet av kolkraft i världen.
Som mindre komplement finns sedan vindkraft och solpaneler.
Han inser också att det inte är Sverige som gör någon som helst skillnad, vi kan upphöra att existera imorgon och det skulle inte påverka de globala koldioxidutsläppen över huvud taget. Så att jaga svenskar med skatter och avgifter hjälper inte utan ställer enbart till det för oss.

Sverige är redan långt framme på området, energisektorn består till en mycket stor majoritet av vattenkraft och kärnkraft, industrin är modern och effektiv, transporter kan bli bättre men vi är beroende av lastbilar som körs på diesel och det har vi ingen lösning på just nu förutom bättre diesel.
Vi har en enorm kolsänka i den svenska skogen som minskar våra koldioxidutsläpp avsevärt.
Vi behöver inte skämmas och det är andra aktörer som behöver agera som Kina i form av färre kolkraftverk, 60% av Kinas energi kommer från kolkraftverk och Kina släpper ut mest koldioxid i världen, steg 1 är att göra någonting åt det. Steg 2 minska antalet kolkraftverk i övriga världen.
Sedan så måste befolkningsökningen på jorden stoppas så fort som möjligt, vi är tyvär på tok för många och drar enorma resurser samt enorma mängder energi vilket är hela grundproblemet. Man har låtit befolkningsökningen skena iväg från andra världskriget fram till idag, en ökning på 5 miljarder människor, bristande ansvar och konsekvensanalys som vanligt. Mycket humanitär hjälp har istället bidragit till gigantiska befolkningsökningar och skapar mer problem än hjälpen löser.

Nu är jag tveksam till att Åkesson skulle ha uttalat sig om hälften av det du svamlar om.
Jag tänkte mer på när han skyllde förra årets historiskt varma sommar på el niño, när det året inte hade någon sådan utan en la niña” vilket snarare borde kyla ner klimatet.
Han har ungefär lika bra koll på det som när han tycker Greta borde gå i skolan, vilket hon gör och klarar av utmärkt.
Fast Åkesson är ju i.a.f. uppbackad av sin nästan lika "intelligenta" SD-representanter när det gäller just klimatet:
SD i Huddinge vill lägga ner cykelvägsprojekt för att de tror flåsande cyklister producerar mer cO2 än bilar.
SD vill kapa anslagen till SMHI för att institutet talar om klimatförändringar.
SD-ledamot fryser och ser det som ett bevis på att global uppvärmning är fejk.
SD-ledamot tycker torkan bevisar att klimatforskningen har fel.
SD hävdar att det är mer effektivt att satsa på att minska klimatpåverkan internationellt än i Sverige, men en granskning av hur de röstar i Europaparlamentet visar att de är bland de absolut sämsta partierna för klimatet.

O.s.v., o.s.v....

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Du menar ärlig?

Jo, man kanske på något sätt kan kalla Åkesson just ärlig när han framstår som den obildade idiot han är.
Inte för att det hjälper de förblindade runkarnas syn på honom men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in