2019-04-29, 22:23
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
(forts.)

Män som tar anabola steroider gör det inte för att det är hälsosamt utan för att de snabbt vill bygga upp en stor stark kropp med vilken de kan imponera på både kvinnor och manliga konkurrenter. Narcissism i ett nötskal.

De flesta kvinnor sminkar sig inte. De som gör det vill se presentabla ut på en festlig tillställning, på en dejt eller ett kundmöte.

Det blir pinsamt för dig om du dyker upp med en gigantisk finne på hakan. Istället för att lyssna på ditt långrandiga skryt om ditt framgångsrika liv kommer din dejt att hela tiden stirra på din varböld. Missprydnader av den sorten har ju den effekten att både dra till sig blickar och framkalla äckelkänslor.

Det blir ingen andra dejt för din del.

Läs mina kommentarer i föregående inlägg.

Den kinesiska text som du hänvisar till handlar inte om att kvinnor kvoteras in på topptjänster endast för att de är kvinnor. Istället rör det sig om Folkrepubliken Kinas lag om kvinnors rättigheter och intressen. Enligt artikel 21 ska kvinnor ha samma möjligheter som män att utbilda sig och arbeta inom vetenskap, teknik, litteratur, konst och övrig kulturell verksamhet. Med ”Deltagande” avses i detta sammanhang utbildning och förvärvsarbete inom nämnda kulturella verksamheter.

Artikel 25 handlar om att lagen om jämställdhet mellan män och kvinnor ska följas. Kvinnor får inte diskrimineras när det gäller befordran, marknadsföring och bedömning av yrkesmässiga och tekniska meriter. Det står ingenting om att mindre kompetenta kvinnor får kvoteras in på bekostnad av mer kompetenta män.

Stackarn! Lider du så mycket av dålig självkänsla att du måste köra med anekdoter för att liva upp ditt trista liv som en misslyckad slacker? Inte helt oväntat med tanke på att du saknar sakliga motargument att bemöta mina inlägg med.
De flesta män har aldrig tagit anabola steroider, eller sminkat sig, i hela sitt liv. De flesta kvinnor (i Sverige) har sminkat sig någon gång i sitt liv, och väldigt många gör det dagligen. Men det du säger är intressant för att det visar just på kvinnors ingrodda, nästintill systemiska narcissism. Varför skulle det vara viktigt att se bra ut på ett kundmöte? Ja alltså, man ska ju självklart inte se dålig ut. När jag ska ha ett viktigt kundmöte brukar jag raka mig kvällen innan. De kläder jag har på mig dagligen har räckt och givit goda resultat hittills. Inget smink. Varför skulle man behöva se annat än normal ut? Varför skulle man överhuvudtaget tänka på sitt utseende utöver att se normalt respektabel ut?

Jodå, de gånger (två vad jag minns, det var länge sen jag hade finnar) jag har gjort just det så blev det, i bägge fallen, en relativt långvarig relation. Och vad jag minns, sex första dejten i ett fall. Det är nog sant att utseendet avgör om utseende är allt man har att komma med.
Eller menar du att det är därför kvinnor sminkar sig...?

Jaha, kan du berätta för mig mer om kinesisk juridik? För det du säger är tvärt emot vad en egentlig, faktisk kinesisk jurist har berättat för mig. Hon kanske ljög? Hmm.
Eller är det kanske så att du bara körde Google Translate och sen tolkade orden som du själv ville? Inte som de tolkas enligt kinesisk jurisprudens. Ja, det verkar nästan vara så.

Varför skulle jag spendera sakliga argument på dig?
Citera
2019-04-29, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
De flesta män har aldrig tagit anabola steroider, eller sminkat sig, i hela sitt liv. De flesta kvinnor (i Sverige) har sminkat sig någon gång i sitt liv, och väldigt många gör det dagligen. Men det du säger är intressant för att det visar just på kvinnors ingrodda, nästintill systemiska narcissism. Varför skulle det vara viktigt att se bra ut på ett kundmöte? Ja alltså, man ska ju självklart inte se dålig ut. När jag ska ha ett viktigt kundmöte brukar jag raka mig kvällen innan. De kläder jag har på mig dagligen har räckt och givit goda resultat hittills. Inget smink. Varför skulle man behöva se annat än normal ut? Varför skulle man överhuvudtaget tänka på sitt utseende utöver att se normalt respektabel ut?

Jodå, de gånger (två vad jag minns, det var länge sen jag hade finnar) jag har gjort just det så blev det, i bägge fallen, en relativt långvarig relation. Och vad jag minns, sex första dejten i ett fall. Det är nog sant att utseendet avgör om utseende är allt man har att komma med.
Eller menar du att det är därför kvinnor sminkar sig...?

Jaha, kan du berätta för mig mer om kinesisk juridik? För det du säger är tvärt emot vad en egentlig, faktisk kinesisk jurist har berättat för mig. Hon kanske ljög? Hmm.
Eller är det kanske så att du bara körde Google Translate och sen tolkade orden som du själv ville? Inte som de tolkas enligt kinesisk jurisprudens. Ja, det verkar nästan vara så.

Varför skulle jag spendera sakliga argument på dig?

Ja jösses. Hur klarar dessa människor ens vardagen?? Jag lider med dig..
Citera
2019-04-29, 22:51
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Min poäng var att diktaturstater oavsett politisk eller religiös inriktning tenderar att vara mer kortvariga än demokratiskt styrda länder.

Det fetade citatet betyder översatt ”Öppna upp” och är på sindhi, ett indoariskt språk som talas i den pakistanska provinsen Sindh och i Indien. Vad är det som öppnas upp? Tja, det måste väl vara att öppna ögonen för sanningen om IS:s fräcka stölder av scener från Hollywoods mest framgångsrika filmer.

Att många går på propagandafilmerna är inget bevis på högsta kvalitet, utan de individer som blir hjärntvättade och radikaliserade är oftast unga män med svag begåvning och utan högre utbildning och som lever i socialt utsatta områden.

De delar som är av högsta kvalitet i IS:s propagandafilmer är inklippta Hollywood-scener. Det är alltså inte propagandamakarna som gjort dem.

Jag anser att Bigelow håller toppklass som regissör. En av hennes filmer, ”Zero Dark Thirty”, blev en succé och fick fem Oscars-nomineringar för bästa film, bästa kvinnliga huvudroll, bästa originalmanus, bästa ljudredigering och bästa klippning. Om en man hade regisserat denna film, så hade du säkert hävdat att han är en mästerlig regissör. Utan att rynka på näsan som du brukar göra när det gäller filmer regisserade av kvinnor.

Ändå släpptes veritabla stolpskott som Ed Wood fram och fick regissera urusla filmer och därmed oförtjänt få både berömmelse och viss kommersiell framgång. Hade han varit en kvinna så hade han aldrig fått möjligheten att få sina filmer visade på biograferna. Ingen film hade gjorts om honom.

Det fanns nästan inga kvinnor ute i arbetslivet under 1914-1960 och ännu färre kvinnliga regissörer. Ida Lupino var en av de fåtalet kvinnor i Hollywood som regisserade. T ex thrillern Hitch-Hiker (1953).

Din trovärdighet som en intellektuell debattör är lika med noll i och med ditt rabiata förnekande av patriarkala strukturer i Hollywood som försämrade chanserna för kompetenta kvinnor att visa sina färdigheter inom regi, manuskript och andra yrkesområden inom filmindustrin.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Women%27s_cinema

Låt höra dina bortförklaringar till diskrimineringen av kompetenta yrkeskvinnor i Hollywood.

Där kom ännu en gång dina ynkliga nedvärderingar och bortförklaringar av en kvinnas regiprestationer.

Kusama är en japansk bildkonstnär inom abstrakt konst och popkonst. Du kanske tänkte på den nyss avlidna franska regissören Agnès Varda. För två år sedan erhöll hon en heders-Oscar.

Ytterligare en nedvärdering av kvinnors prestationer från en avundsjuk misogynist som får allergiska utslag av att Wonder Woman kom på tredje plats med 93 % rating i Rotten Tomatoes efter ettan och tvåan som fick 97 % vardera.

Nu var det professionella färdigheter som avsågs och inte gemene mobilägares oavsiktliga fumligheter vid fototagning eller videoinspelning.

Jämfört med Ed Woods miserabla erotiska romaner och filmer är Fifty Shades of Grey ett mästerverk. Det var vad jag påpekade för dig i förra inlägget.

Jag har sett Matrix och var inte överdrivet förtjust i den.
Jo det var din poäng, men du har ju fel. Demokrati (som du tänker på den) är ett relativt nytt påhitt. Romarriket var ett blodigt, våldsamt, diktatoriskt kejsardöme längre än modern demokrati har funnits. Ditt favoritland Kina har i tusentals år varit en brutal, förtryckande diktatur (även om diktatorn har bytts ut lite då och då). En av de största och äldsta moderna demokratierna, USA, är knappt att anses som demokratiskt längre, utan har under mer än ett halvsekel varit i stark tillbakagång när det gäller folkstyre. Jag gillar demokrati, och tror verkligen på folkviljan, men erkänner att demokrati är just "det sämsta sättet att styra, förutom alla andra sätt" och har stora brister och svagheter som utnyttjas mer och mer för var dag som går.

Det fetade är en (misslyckad) inklistring av sångens namn. Det är på arabiska, vilket torde vara uppenbart för varje bildad människa som lyssnar på låten. Men jag håller med om att målgruppen är svagbegåvade (dvs. muslimska) unga män.

Nä, jag har sett Zero Dark Thirty och tycker att det är en bra film, men skulle inte kalla den för mästerverk. Det beror kanske mer på att jag är sparsam med sådant och kallar bara filmer (och annan konst) för mästerverk om jag verkligen tycker det. The Matrix t.ex. som vi redan har nämnt, tycker jag förtjänar den titeln - en återberättelse av Illuminatus!-trilogin utan att en enda gång direkt referera dit (men det finns ju massor av indirekta referenser).
Vad gäller Ed Wood "släpptes" han inte fram utan filmade det mesta han gjorde på fickpengar. Om han hade någon talang överhuvudtaget var det väl att övertala folk till att låna ut saker till honom. I Plan 9 from Outer Space kan man ju t.ex. se att "skurken" i filmen (rymdgubben på slutet alltså) har någon sorts tunika på sig som kanske skulle passa mer i någon riddarfilm typ Ivanhoe? Det är för att det är just det, rekvisita från någon film som spelats in strax innan och som hellre gav bort skräpet än att själva frakta bort det till soptippen.
Sen vette fan om det faktiskt är hans sämsta film ens. Jag har sett Take It Out In Trade och den är i min mening värre.

Är inte Lupinos Hitch-Hiker baserad på en bok av en manlig författare som hon inte gav cred till i sluttexterna ens? Jo just så var det.

Jag vet inte vad du vill med ditt citat. Det är det vanliga dravlet om att kvinnor är mer kvalificerade men får mindre pengar. Lite småkonstigt, tycker du inte, att inte en enda kvinna har lärt sig förhandla? Eller så finns det kvinnor som kan förhandla, men inte har något att förhandla med, eftersom kvalifikationer inte innebär att du är bra på ditt jobb.

Nej, din imbecill, jag tänkte på Karyn Kusama, som du ju själv nämnde har jag för mig? Och sen kallar du mig för en dålig debattör...
Citera
2019-04-29, 22:53
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Det bevisar inte på något sätt att kvinnor kvoteras in på statustyngda topptjänster, utbildningsplatser och åtråvärda anställningar på bekostnad av mer kompetenta individer av manligt kön. Enligt vad som står i artikel 12 är det s k måttfull kvotering som avses i syfte att uppnå ett ”lämpligt antal” kvinnor”. Denna typ av särbehandling innebär att när två sökande har samma meriter, så väljer man den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen. Målet är att upprätthålla eller uppnå en jämnare könsfördelning på till exempel en arbetsplats. Lagen om jämställdhet mellan kvinnor och män måste följas av bl a statliga organisationer, statsorgan, företag och universitet.
Hm...

Citat:
Denna typ av särbehandling innebär att när två sökande har samma meriter, så väljer man den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen. Målet är att upprätthålla eller uppnå en jämnare könsfördelning på till exempel en arbetsplats.
Det är kvotering.
Citera
2019-04-29, 22:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men du tar det jag skriver alldeles för seriöst. Om en man gjort något bra och man bekräftar att han är duktig så blir han som ett nöjt barn. Det har ingenting att göra med att han inte kan ta hand om sig själv.
Jag ser detta som ett helt normalt samspel mellan människor och mellan man och kvinna. Precis som att en kvinna likväl kan se lycklig ut över beröm från sin man. Det kallas uppskattning.

Precis som när man ger en kvinna en komplimang som Vad fin du är idag. Då lever hon hela dagen på det.

Var det så du menade?
Citera
2019-04-29, 23:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Precis som när man ger en kvinna en komplimang som Vad fin du är idag. Då lever hon hela dagen på det.

Var det så du menade?

Så länge det är i ett uppmuntrande och trevligt syfte så skulle en sån kommentar kunna liknas vid det ja, om det nu är utseendet som får kvinnan i fråga att känna så.
Citera
2019-04-29, 23:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så du menar att det är avhängigt din tolkning eller avsikt?

Det är skillnad på att säga "kvinnor är som barn, de kan inte ta ansvar och bör fråntas sin rösträtt",
och att säga "män som får beröm av sin kvinna för något bra de gjort ler likt en femåring med hela ansiktet".
Eller du tycker objektivt sett inte att det är någon skillnad på dessa två påståenden?
Citera
2019-04-29, 23:21
Medlem
Knyppla o knåpa och sylta o safta
Citera
2019-04-30, 00:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nu gillar jag EBT och ogillar Annie Lööf, så kommer inte argumentera om den saken.
Däremot är det inte att jämföra med hur språket går på Flashback så fort någon misogyn skit här blir uppmärksam på att det är en kvinnlig användare. Detta gäller oavsett vad hon skriver, så länge hon inte håller med mannen i fråga till punkt och pricka. Detta är ingenting att ens orda om, så är det, och fortsätter du förneka detta så gör du bort dig. Det är bara att öppna ögonen i olika trådar.

De män här som argumenterar för feminism och annat dumt blir också kallade allt möjligt. Det här är Flashback. Skriver man dumma saker får man räkna med mothugg och invektiv oavsett om man är man eller kvinna. Gillar du det inte behöver du inte vara här. Sen kan det säkert verka som att det drabbar kvinnor i högre grad men det kanske beror på att det är fler kvinnor än män som argumenterar för t ex feminism och invandring?

Citat:
Gällande kvinnors 50-60 år i arbetslivet så tar det tid att förändra tankesätt och normer. Dock tror jag inte att kvinnor kommer att bli lika pryl & resursfixerade som män är generellt. Det finns annat i livet som är betydligt viktigare.
Man kan undra hur det ser ut om 100 år, tyvärr får vi inte bevittna det.

Okej, så först hade kvinnor inte möjlighet att uppfinna saker eftersom män förtryckt dem i alla tider, och nu när de har möjlighet så är de inte så intresserade?

Du finns inte om 100 år men dina barnbarn kommer få bevittna den tiden. Då kan man nog prata om viktigare saker än prylar ja...
Citera
2019-04-30, 00:33
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Så länge det är i ett uppmuntrande och trevligt syfte så skulle en sån kommentar kunna liknas vid det ja, om det nu är utseendet som får kvinnan i fråga att känna så.
Ja, man kan ju inte bara säga det för att det är så man känner. Det måste vara uppmuntrande, i ett trevlig syfte (inte alls luddigt), med bra intentioner, utan baktankar, korrekt tonfall och minspelet efteråt måste matcha hela föreställningen, annars jävlar! Det är säkert ändå bara ett försök att få komma innanför byxorna, så släpp loss vreden och kränktheten i förebyggande syfte!

Så... fuck it.
Citera
2019-04-30, 05:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
De män här som argumenterar för feminism och annat dumt blir också kallade allt möjligt. Det här är Flashback. Skriver man dumma saker får man räkna med mothugg och invektiv oavsett om man är man eller kvinna. Gillar du det inte behöver du inte vara här. Sen kan det säkert verka som att det drabbar kvinnor i högre grad men det kanske beror på att det är fler kvinnor än män som argumenterar för t ex feminism och invandring?

Okej, så först hade kvinnor inte möjlighet att uppfinna saker eftersom män förtryckt dem i alla tider, och nu när de har möjlighet så är de inte så intresserade?

Du finns inte om 100 år men dina barnbarn kommer få bevittna den tiden. Då kan man nog prata om viktigare saker än prylar ja...

Jag har aldrig argumenterat varesig för feminism eller invandring och det sker ändå. Som jag sa, argumentera inte emot på denna punkt, du har fel. Finns svart på vitt.

Kvinnor hade inte möjlighet nä. Förnekar du historien?
Kvinnor var gravida och födde barn. Preventivmedel fanns inte. De fick inte ärva och de var inte välkomna att gå i skolan. Detta är också ett faktum där det inte är nån idé att diskutera då alla vet vad som stämmer och inte stämmer.
Detta krockar inte på något sätt med det faktum att kvinnor inte är lika intresserade av prylar och materiella resurser som män är varför de antagligen inte kommer att syssla med karriär inom arbetslivet i samma utsträckning. Så jävla ball är det inte att arbeta.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-04-30 kl. 05:56.
Citera
2019-04-30, 06:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ja, man kan ju inte bara säga det för att det är så man känner. Det måste vara uppmuntrande, i ett trevlig syfte (inte alls luddigt), med bra intentioner, utan baktankar, korrekt tonfall och minspelet efteråt måste matcha hela föreställningen, annars jävlar! Det är säkert ändå bara ett försök att få komma innanför byxorna, så släpp loss vreden och kränktheten i förebyggande syfte!

Så... fuck it.

Jo man kan ju alltid välja att se det fientliga och negativa i varje situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in