2019-04-29, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du föregår domen. Du vet inte ett dugg. Japp, det ser illa ut. Men med vilken rätt dömer du en ohörd person? Hon kan ha massor av förklaringar. Det ser illa ut. Absolut. Men hade man dömt på förhand i det här landet, hade vi varken haft advokater eller åklagare. Istället för att sprida skit, så diskutera som folk.

I ett fall där man har elektronisk övervakning säkrad. Övervakningsbilder ifrån filtsmugglingen. Där hon gått ut och köpt en tandborste åt raketforskaren som hon dessutom var "väldigt nära vän med" varvid denne sedan påträffas i hennes lägenhet tillåter jag mig att spekulera med ganska högt till tak.

Dessa entreprenörer har ofta en eller ett par gängluder. Dessa är ofta beroende av diverse substanser, på senare år tycks tramadol vara i trend. De används i en slags underförstådd uppgörelse som sexdockor och tillåter även de kriminella att förvara vapen och droger i sina lägenheter i utbyte mot knark.

Att en råkar jobba som ordningsvakt är beklagligt.
Citera
2019-04-29, 19:20
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Vissa trådar spårar bara ur. Att klappa varandra om ryggen när en ung tjejs hela yrkesliv står på spel är osmakligt. Jag hoppas hon har en jäkla bra förklaring så hon kan återgå till sitt liv. Annars är det bara sorgligt. Sen kan jag dra en del rasistiska åsikter här på grund av killen, men låter bli. Fan att vanliga tjejer ska bli indragna i sånt här skit. Håller tummarna att hon klarar sig den här gången.

Fast saken är ju den att hon är en ordningsvakt, Vilket medför ett visst ansvar, att inte utföra kriminella aktiviteter tex. Det är ju det som provocerar folk. Ingen gillar människor som står för en sak utåt och gör en annan. Hon vet mycket väl vem snubben vart och vad hon höll på med. Att påstå nått annat är befängt.
Senast redigerad av Laddjulia 2019-04-29 kl. 19:23.
Citera
2019-04-29, 19:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
I ett fall där man har elektronisk övervakning säkrad. Övervakningsbilder ifrån filtsmugglingen. Där hon gått ut och köpt en tandborste åt raketforskaren som hon dessutom var "väldigt nära vän med" varvid denne sedan påträffas i hennes lägenhet tillåter jag mig att spekulera med ganska högt till tak.

Dessa entreprenörer har ofta en eller ett par gängluder. Dessa är ofta beroende av diverse substanser, på senare år tycks tramadol vara i trend. De används i en slags underförstådd uppgörelse som sexdockor och tillåter även de kriminella att förvara vapen och droger i sina lägenheter i utbyte mot knark.

Att en råkar jobba som ordningsvakt är beklagligt.
Du har en skitdålig trist attityd. Gängluder. Beroende av substanser. Uppgörelse? Vapenförvaring? Var fan får du allt ifrån. En brud som haft taskigt omdöme, gömt en vän som uppenbarligen är svårt kriminiellt belastad - det är illa. Riktigt illa. Men håll dig till ämnet istället för att sväva iväg i rena förtal. Några vapen som hon förvarat har jag inte sett. Det är HAN som är åtalad för grovt vapenbrott - inte hon.
Citera
2019-04-29, 19:27
Medlem
Det är ingen lekstuga att springa runt i ordningsvaktskläder och begå brott. Vakten kommer med all sannorlikhet flytta från Sverige. Alla jobb kräver utdrag idag och cirkusen i tvn gör det inte lättare.
Fel folk jobbar som ordningsvakter helt enkelt. Dessutom har hon en massa skit på sin insta. Nya bilar och prylar från olika sponsor visas varje vecka.
Citera
2019-04-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hon har skyddat en gängkriminell som skjuter på folk. Är det normalt? Du tror inte att hon visste vad hon gjorde?
Hon kanske kände sig hotad av dessa om hon inte ställde upp?
Citera
2019-04-29, 19:32
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Du har en skitdålig trist attityd. Gängluder. Beroende av substanser. Uppgörelse? Vapenförvaring? Var fan får du allt ifrån. En brud som haft taskigt omdöme, gömt en vän som uppenbarligen är svårt kriminiellt belastad - det är illa. Riktigt illa. Men håll dig till ämnet istället för att sväva iväg i rena förtal. Några vapen som hon förvarat har jag inte sett. Det är HAN som är åtalad för grovt vapenbrott - inte hon.
Taskigt omdöme? Det är nog mer än så
Citera
2019-04-29, 19:32
Bannlyst
Citat:

Var bor du egentligen? Det är så verkligenheten ser ut idag.
Citera
2019-04-29, 19:34
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Hon kanske kände sig hotad av dessa om hon inte ställde upp?
Det tror jag inte ett dugg på. Däremot om man som ordningsvakt för polismyndigheten ger sig i lag med gängkriminella som skjuter vilt, ja visst kan de bli hotade men det efteråt att de haft samröre med kriminella. Det är inte så att kriminella bara bestämmer sig för att hota en ordningsvakt. Jag vet inte vilken värld du lever i?
Citera
2019-04-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Var bor du egentligen? Det är så verkligenheten ser ut idag.

Har man inte slumpvisa och regelbundna drogtester på ordningsvakter? Om ej, dags att införa det.
Citera
2019-04-29, 19:39
Medlem
Marre1976s avatar
Så klart att Flashback har rätt, duktiga spanare

Visst var det ngn som skrev att Bella hade kopplingar till Gävle?
Tyckte jag läste att hon varit tillsammans med en polis i Gävle...
Har hon jobbat i Gävle som vakt då jag känner igen henne (inte fr tv) eller bara polat med en polis i Gävle??

Tragiskt att en så duktig tjej ska imponeras av kriminalitet så hon tar risker för att rädda en kriminell människa...hon förstör sitt eget liv
Citera
2019-04-29, 19:43
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
citat
De lyckas frita de arresterade... Varför kallade inte polisen på förstärkning, typ piketen? Eller öppnade eld mot gänget.
Citera
2019-04-29, 19:46
Medlem
Ja det här blir lite svårt för Isabell Skoglund att slingra sig ur. Eftersom hon var "nära vän" med den gängkriminella babben Ala Bekhit visste hon förstås att denne var efterlyst. Att den efterlyste som vanligt var en vidrig babbe var förstås 100% säkert. Att hon dessutom kör ner i garaget med raketforskaren under en filt visar inte direkt på att hon inte visste något om efterlysning och brott.

Men jag tror att hon får ett betydande fängelsestraff trots att hon verkar vara tidigare ostraffad. Det är ju inte så att hon har skyddat en snattare eller någon som gått mot röd gubbe. Ala Bekhit är grovt kriminell och polisen brukar bli mindre glada när någon rymmer. Kanske polisen någon lär sig att ha 99% hbtq certifierade poliser, varav en stor del är kvinnor, leder till en total katastrof inom kåren. Så sorgligt att se när polisyrket blir lika värdelöst som att jobba på Samhall eller Försvarsmakten. Jag förstås att de kriminella inte kan sluta skratta åt polisen.

Och "karriären" som OV är förstås över. Det blir lite trist när Isabell ska söka jobb och man slår i registret. Oavsett vilket jobb det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in