Citat:
Ursprungligen postat av
Chickolina
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro i frågan. Det är möjligt att det finns fler verksamheter än HP hjälpen och det kanske är som Firemire skriver så att man nu när man sett att det är olagligt och inte bara omoraliskt så lägger man ner. Antar att det är på de grunderna HPhjälpen lagt ner bla. Dock verkar du fortfarande hävda att det är lagligt?
EBM påstår själva att det finns åtminstånde tre till utöver HP-Hjälpen om jag inte minns fel. Så att det finns gott om verksamheter är nog ganska klarlagt.
Om det är medhjälpen du syftar på så lämnar jag den frågan till domstolen. Oavsett så har EBM inte klargjort varken uppsåt eller rättsvillfarelse eftersom de inte direkt haft något intresse i att utreda brotten utan snarare haft för avsikt att se till att få hög skrämseleffekt genom överdrivna åtal och långa häktningstider.
Angående skatt och bokföringsbrott så finns det absolut ingenting som tyder på att jag skulle begått de brotten överhuvudtaget. Varken skatteverket, EBM, mina försvarare eller domaren kan förklara på vilket sätt jag gjort något fel. Ändå väcker de åtal, beslutar om skyhöga skatter och dömer mig för de nyss nämnda brotten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chickolina
Jag vet inte vad jag tror pengar kan som sagt vrida vettet ur skallen på vem som helst.
Precis som att viljan att få någon dömd kan vrida vettet ur en åklagare.
AL har dessutom ett tidigare rykte då hon arbetade i Norrköping men inte längre fick jobba kvar då hon inte kunde hålla sig till reglerna.. Hon har dessutom, enligt en källa, mobbat sina medarbetare till den grad att dessa fått sluta som åklagare för att dom inte orkade med hennes behandling.