2019-04-29, 09:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jag fattar inte varför dom inte berättade om diskningen. Det hade ju inte spelat någon roll om dom gjorde det. Bonnie vann och det var ingen hemlighet. Sen om dom förlorade eller blev diskade... Vad var taktiken?

Enligt Lucas efterhandskonstruktion så skulle killarna framstå som mindre starka spelare. De hade ju ändå ett 5-4 överläge vid örådet. Lådan kan ju vara något som hittades på efter simturen avslöjats. Sofle kan ju fått viss hjälp av produktionen. Känns väl lite mer spännande om spelarna själva är bödel än att produktionen är bödel.

Vad hände med Klas?
Citera
2019-04-29, 09:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Frågan är varför de inte skickades hem direkt, vad gjorde advokat Hamilton som var så mycket värre då?

Då hade "Turisten" genast fått två klienter till hans lyxiga advokatkontor.
Citera
2019-04-29, 09:55
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
De säger så av en strategisk anledning. "Whohoo girlpower, vi tjejer bör hålla ihop så att en tjej vinner". Ungefär så.

Samma sak var väldigt tydlig i årets Farmen. Där tjejmaffian med Masha & Stina i täten gjorde en stor sak av att "I år skall en tjej vinna", när det sedan inte längre kunde bli "rätt tjej" (dvs sin egen person) så övergav de snabbt den s.k. tjejpakten och deras överenskommelse och röstade i stället fram Tobias 2, aka snygg-Tobias till segern.

Men att tjejer i grupp, över tid inte kan hålla ihop är väl en av världens bäst kända hemligheter. Det slutar nästan alltid med att de börjar hugga knivar i ryggen på varandra. Killar är enklare att ha att göra med. Om de beslutar sig för att hugga kniven i ryggen på någon, så skiter de fullkomligt i könet på denne person.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-04-29 kl. 10:26.
Citera
2019-04-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Den hade simmat in med tidvattnet och sedan fastnat i en tidvattenpöl. Tror du inte det är möjligt att något sådant händer?
I det här fallet hände det för att maten var slut.
Citera
2019-04-29, 10:14
Medlem
InnesIs avatar
* Underligt hur långt mellan avsnitten det är från det att Gränslandet avgjordes till att de kommer tillbaka till tävlingen. Kanske en liten miss i planeringen av episoderna?

* Helt obegripligt att ljuga om att de blev diskade i immunitetstävling f.ö. Vad hade de att vinna på det? Mig gör det inget att Lucas försvann dock. Jag har fått dåliga vibbar av honom även när han bråkade med Hamilton. Då stod jag ändå på Lucas sida i den konflikten.

* Jag hade inget emot tre extra röster rent känslomässigt, jag ville att Lucas skulle åka ut, men det är för mycket och kan tilta allt på ett bräde. Hade varit roligare och mer logiskt om gränslandetgrabbarna fått komma in ö-rådsdagen och också lägga röster.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tobias är verkligen otrolig eller så spelar han spelet bra hela tiden, ödmjuk och inte bra på nånting enligt honom själv men så fort det är tävling så presterar han. Förmodligen den som presterat bäst totalt sett över alla tävlingar men lyckas ändå hålla sig från att anses som ett hot av de andra.

Ja, han är bäst hittills. Stark i tävlingar - men ses inte som ett hot. Bra i det sociala spelet - alla gillar honom. Klarar sig på mindre mat än vanligt - tappar inte ork som vissa andra. Om det blir omröstning i en eventuell final tror jag han ligger mycket bra till.

Citat:
Angående riggat, roade mig med att börja titta från början igen. När Adnilson kommer till gränslandet så är det ju tydligt hur produktionen försöker sätta honom i god dager. Han hittar ett! sockerrör och blev hjälten som fixade mat till alla. Hur sannolikt är det att det växer ett enda sockerör på en liten öde ö? Nu misslyckades det och Adnilson rök i alla fall för han spred kaos.

Nej, riggat är det antagligen inte. Däremot är det hårt vinklat. Har en bekant som varit deltagare i Big Brother och han var ganska tydlig med att inget var riggat till en eller annans fördel. Däremot vinklar tv-produktionen det som händer mycket och försöker spinna vidare på konflikter som redan uppstått.
Citera
2019-04-29, 10:54
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusg0d
Dom simmade ut till ngn segelbåt å snackade lite med kaptenen. Och tydligen enl Anders så va dom i båten ? Men emilio och Lucas nekar det hårt.

Tror mer på emilio å Lucas än råttTV4

Men nu är det ju så att detta ska föreställa ROBINSON och då får man inte ha kontakt med en enda jävel utanför ön så några sociala kontakter är inte tillåtna. Det som finns på ön är det enda man har.
Citera
2019-04-29, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt Lucas efterhandskonstruktion så skulle killarna framstå som mindre starka spelare. De hade ju ändå ett 5-4 överläge vid örådet. Lådan kan ju vara något som hittades på efter simturen avslöjats. Sofle kan ju fått viss hjälp av produktionen. Känns väl lite mer spännande om spelarna själva är bödel än att produktionen är bödel.

Vad hände med Klas?

Vad skulle det ha hänt med honom?
Citera
2019-04-29, 12:02
Medlem
Borde inte deltagarna får allergimedicin vid behov? Bonnies ögonlock är ju konstant svullna, antingen gråter hon varje natt eller så reagerar hon på något.
Citera
2019-04-29, 12:21
Medlem
DjungelJenss avatar

Citera
2019-04-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Någon mer än jag som tycker Bonnie är cringe? Skäms på hennes vägnar när hon pratar. Korkad är hon också?

Se på henne gör jag gärna, hon ser bra ut. Lyssna på henne hade jag klarat av två minuter, max.

Nope, fruktansvärd människa, av allt att döma. Hörde hon säga en mening utan brytning, så jag funderar om hon förställer rösten på nåt vis, typ i hopp om att försöka låta gullig eller nåt, men det låter bara efterblivet.
Citera
2019-04-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Man har sedan Robinsons begynnelse pratat om "värdiga vinnare".

1. Vad krävs egentligen för att vara en "värdig" vinnare?

2. Finns det någon i årets upplaga som är värdig vinnare?

3. Har någon vinnare från tidigare säsonger varit ovärdig?
Personligen tycker jag det är svårt att svara på. Begreppet "värdig vinnare" är i mitt tycke en kvarleva från tiden då Robinson ansågs vara en överlevnadstävling. Robinson är nu (sedan länge) ett socialt spel.

Att prata om "duktiga överlevare" och "duktiga i tävlingar" osv är därmed ganska ointressant. Man kan vara bäst på sånt men ändå åka ut tidigt... Dessutom avslutas ju ofta finalen med ett öråd eller motsvarande där tidigare deltagare ska rösta, så beslutet ligger likt förbannat i någon annans händer...

Att visa sig stark och duktig är ju dessutom kontraproduktivt då man osannolikt röstas ut tidigt då. Alltså taktisk dåligt (är man "värdig" då?).

Vinner man så har man skött "spelet" jävligt bra och är därmed rätt vinnare.
Senast redigerad av Linkan29 2019-04-29 kl. 12:53.
Citera
2019-04-29, 12:43
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Nope, fruktansvärd människa, av allt att döma. Hörde hon säga en mening utan brytning, så jag funderar om hon förställer rösten på nåt vis, typ i hopp om att försöka låta gullig eller nåt, men det låter bara efterblivet.

Har också retat mig på det. Hon ser ut som en liten flicka med sina tofsar i håret och pratar med en otroligt barnslig röst. Tror hon försöker se oskyldig ut och inget hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in