* Underligt hur långt mellan avsnitten det är från det att Gränslandet avgjordes till att de kommer tillbaka till tävlingen. Kanske en liten miss i planeringen av episoderna?
* Helt obegripligt att ljuga om att de blev diskade i immunitetstävling f.ö. Vad hade de att vinna på det? Mig gör det inget att Lucas försvann dock. Jag har fått dåliga vibbar av honom även när han bråkade med Hamilton. Då stod jag ändå på Lucas sida i den konflikten.
* Jag hade inget emot tre extra röster rent känslomässigt, jag ville att Lucas skulle åka ut, men det är för mycket och kan tilta allt på ett bräde. Hade varit roligare och mer logiskt om gränslandetgrabbarna fått komma in ö-rådsdagen och också lägga röster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Tobias är verkligen otrolig eller så spelar han spelet bra hela tiden, ödmjuk och inte bra på nånting enligt honom själv men så fort det är tävling så presterar han. Förmodligen den som presterat bäst totalt sett över alla tävlingar men lyckas ändå hålla sig från att anses som ett hot av de andra.
Ja, han är bäst hittills. Stark i tävlingar - men ses inte som ett hot. Bra i det sociala spelet - alla gillar honom. Klarar sig på mindre mat än vanligt - tappar inte ork som vissa andra. Om det blir omröstning i en eventuell final tror jag han ligger mycket bra till.
Citat:
Angående riggat, roade mig med att börja titta från början igen. När Adnilson kommer till gränslandet så är det ju tydligt hur produktionen försöker sätta honom i god dager. Han hittar ett! sockerrör och blev hjälten som fixade mat till alla. Hur sannolikt är det att det växer ett enda sockerör på en liten öde ö? Nu misslyckades det och Adnilson rök i alla fall för han spred kaos.
Nej, riggat är det antagligen inte. Däremot är det hårt vinklat. Har en bekant som varit deltagare i Big Brother och han var ganska tydlig med att inget var riggat till en eller annans fördel. Däremot vinklar tv-produktionen det som händer mycket och försöker spinna vidare på konflikter som redan uppstått.