2019-04-29, 06:16
Medlem
Diarrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Som Lucas gjorde Han stal mat från produktionen

Va? När då? Hur då? Vilket avsnitt?
Citera
2019-04-29, 07:04
Medlem
DoktorNos avatar
Man har sedan Robinsons begynnelse pratat om "värdiga vinnare".

1. Vad krävs egentligen för att vara en "värdig" vinnare?

2. Finns det någon i årets upplaga som är värdig vinnare?

3. Har någon vinnare från tidigare säsonger varit ovärdig?
Citera
2019-04-29, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Hamilton blev inte diskad?

Jag trodde han blev tvingad att åka.
Citera
2019-04-29, 07:47
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag trodde han blev tvingad att åka.
Nej, det blev han inte.

Det är ju också därför TV4 marknadsför hela Robinson med honom och hans olika uttalande om och om igen på hela Facebook.

Skulle han blivit utkastad från programmet så hade de knappast gjort så.
Citera
2019-04-29, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Angående maten så finns det ingen anledning att ransonera för maten tar aldrig slut.

Det var ju som när han samiske mannen kom och bar på en fisk som var stor som en jävvla säl!
Hehe den här hade simmat upp på stranden därborta...säkert lappjävel!

Den hade simmat in med tidvattnet och sedan fastnat i en tidvattenpöl. Tror du inte det är möjligt att något sådant händer?
Citera
2019-04-29, 08:14
Medlem
Här finns det programmet bakom kulisserna.

https://www.tv4play.se/program/robinson/11975288
Citera
2019-04-29, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Nej, jag hittar inte heller på appen. Trots länkarna härinne. Skumt

Var väl inget svårt att finna?

https://www.tv4play.se/program/robinson/11975288
Citera
2019-04-29, 08:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Lite märkligt är det att programledaren ska avslöja hemligheter som förstör vissas taktik i det sociala spelet. TV-4 äcklar mig med sin fittighet.

Ja eller hur! I andra säsonger av Robinson har deltagarna kunnat smida planer, ljuga och luras hej vilt men i år ska den där fånige snickaren spela arg lärarinna och inför klassen sätta alla syndare på plats. Det blir ju inget spel över huvud taget, förutom det spel som produktionen själva lagt upp.
Det roliga med Robinson är ju normalt alla hemliga pakter, allt ljug och svurna eder som bryts men det är totalt borta i år på grund av den där jäkla programledaren.
Och sen sitter alla där som skamsna förstaklassare när Anders med myndig ton smular sönder deras hemligheter. Och övriga i klassen pekar finger åt de oärliga. Suck.
Citera
2019-04-29, 08:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Tobias är verkligen otrolig eller så spelar han spelet bra hela tiden, ödmjuk och inte bra på nånting enligt honom själv men så fort det är tävling så presterar han. Förmodligen den som presterat bäst totalt sett över alla tävlingar men lyckas ändå hålla sig från att anses som ett hot av de andra.

Angående riggat, roade mig med att börja titta från början igen. När Adnilson kommer till gränslandet så är det ju tydligt hur produktionen försöker sätta honom i god dager. Han hittar ett! sockerrör och blev hjälten som fixade mat till alla. Hur sannolikt är det att det växer ett enda sockerör på en liten öde ö? Nu misslyckades det och Adnilson rök i alla fall för han spred kaos.
Citera
2019-04-29, 09:03
Medlem
greta75s avatar
Förr skapades spänning inför öråd genom att man inte visade alla intervjuer med deltagarna och valde särskilt ut dem som sa saker så att situationen trots allt framstod som att det kunde gå hur som helst. Man kanske även bad deltagarna ljuga eller vinkla saker annorlunda i kameran inför örådet för att skapa spänning. Det blev inte alltid superspännande men det kändes ändå som att det var deltagarna som fick rösta ut dem som de önskade.

I denna säsong visar de alla intervjuer för att invagga tittaren i känslan att allt är klart för att sedan i sista stund totalt ändra reglerna och förutsättningarna och på så vis "skapa spänning". Detta är helt nytt.

Det är som att kissa i byxorna. Det var rätt länge sedan det blev kallt och äckligt både för tittarna och deltagarna.

Produktionen har alltid haft all makt men när det inte finns något hopp kvar att det är fair play som styr försvinner en stor del av känslan. Jag bryr mig knappt längre.
Senast redigerad av greta75 2019-04-29 kl. 09:16.
Citera
2019-04-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Nej, jag hittar inte heller på appen. Trots länkarna härinne. Skumt
Finns inte i appen ,
Citera
2019-04-29, 09:39
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
De verkar mer intresserade av att sitta och gnälla över att de inte har mat. Bada och fjanta sig kan de göra dock, men ingen verkar vilja försöka fånga fisk.

De har ju både nät och fiskspö men inget intresse (åtminstone inte dokumenterat) av att vilja använda dessa hjälpmedel. Förutsätter att det är precis som det mesta när det gäller millenniegenerationen. Det vill säga att de prövade någon timme och när de sedan inte fick fisk så tröttnade de och la grejerna åt sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in