2019-04-29, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det var nog det dummaste jag läst. Om det är något SD är så är det fakta baserad politik.
Tror du på det där själv eller är det mest en känsla du har? SDs politik är rejält svajig på väldigt många punkter inklusive klimatpåverkan-förnekandet.
Citera
2019-04-29, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror du på det där själv eller är det mest en känsla du har? SDs politik är rejält svajig på väldigt många punkter inklusive klimatpåverkan-förnekandet.

Jag tycker tvärt om. De brukar ha rejält på fötterna vad det gäller faktabas. Kan du ge ett exempel?
Citera
2019-04-29, 08:29
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Alltså såhär, jag har genom jobbet haft kontakt med ett antal skolor i mellan och högstadiet i Stockholmsområdet. Jo visst finns det skolor som är bra, men det är mer gott om motsatsen, tyvärr.

Jag skulle säga såhär; gör högstadiet fritt, men kräv att alternativet till högstadium är träning till ett praktiskt yrke eller dylikt. Det är många som helt enkelt slösar bort sin tid i högstadiet, det är jävligt synd, men det är också en realitet.

Nu är Greta i gymnasieåldern så det är ju ändå fritt.
Eller så styr man upp skolan och återskapar en skola med ordning och disciplin.
Greta borde gå klart sin särskoleklass och inte ränna runt styrd av PR-byråer och en sjuk morsa.
Citera
2019-04-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jag tycker tvärt om. De brukar ha rejält på fötterna vad det gäller faktabas. Kan du ge ett exempel?
Räcker med att lyssna på tal från valfri SD politiker eller kommentarer från SD-fanboys. Överdrifterna och rädslan-känslorna står som spön i backen. Enligt dom så känns det för dom som om Sverige är i konstant kris. Fast Sverige generellt har mindre problem än SDs egna drömländer på de flesta punkter.
Sen har SD blivit ordentligt lurade vad gäller kärnkraft och Torium,vilket är riktigt pinsamt.
Citera
2019-04-29, 09:42
Medlem
Citat:
Räcker med att lyssna på tal från valfri SD politiker eller kommentarer från SD-fanboys. Överdrifterna och rädslan-känslorna står som spön i backen. Enligt dom så känns det för dom som om Sverige är i konstant kris. Fast Sverige generellt har mindre problem än SDs egna drömländer på de flesta punkter.
Sen har SD blivit ordentligt lurade vad gäller kärnkraft och Torium,vilket är riktigt pinsamt.
Du skriver det ja, men ge mig exempel, för jag kan så inte hitta det du påstår.
Citera
2019-04-29, 09:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det blir väldigt konstigt att tala om SD som rädda, i en tråd om flygskam och miljörädsla. Är det någon som drivs av rädsla är det Greta och andra tonåringar. SD är det absolut tryggaste partiet av alla i Sveriges riksdag. Själv är jag totalt trygg kring miljöfrågan, att den inte är ett problem. Och skulle den bli det så löser fritt företagande problemet. Och skulle i slutändan människan dö ut pga sin egen klantighet så är det bara survival of the fittest, en naturlag jag står bakom till 100%.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-04-29 kl. 10:02.
Citera
2019-04-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det blir väldigt konstigt att tala om SD som rädda, i en tråd om flygskam och miljörädsla. Är det någon som drivs av rädsla är det Greta och andra tonåringar. SD är det absolut tryggaste partiet av alla i Sveriges riksdag. Själv är jag totalt trygg kring miljöfrågan, att den inte är ett problem. Och skulle den bli det så löser fritt företagande problemet.
Du kan inte vara allvarlig? SD det tryggaste partiet? Många i SDs ledning är utbrända psykopater. Fritt företagande lösa klimatproblemen? Du är mycket naiv om du tror det kommer ske UTAN hjälp från politiker och diverse regleringar.
Citera
2019-04-29, 11:37
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Du kan inte vara allvarlig? SD det tryggaste partiet? Många i SDs ledning är utbrända psykopater. Fritt företagande lösa klimatproblemen? Du är mycket naiv om du tror det kommer ske UTAN hjälp från politiker och diverse regleringar.
Nja, vi läser lika mycket om andra partier och deras fiffel och hur de öppet tagit in islamister i sina partier, inte minst miljöpartiet med sin Kaplan tex. Att tro att dessa kan något om miljö när de själva åker bil, taxi och flyg på våra skattepengar medans de säger att vi inte får det så måste man inse hyckleriet och lögnerna.
Så även jag tror det vore bättre med SDs mer sansad miljöpolitik.
Citera
2019-04-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det finns en känd saga om Kejsarens nya kläder som säger mycket om oss svenskar i nutid. Några bluffmakare gör kläder av ingenting som de säljer dyrt till kejsaren. Han är en fegis och sucker för smicker, så han låtsas som han ser kläderna. Och ingen vågar göra bort sig och säga emot kejsaren. Utom ett litet barn, som ropar att han är naken. Och då släpper förtrollningen, och alla vuxna vågar se sanningen som den är. Kejsaren är naken.

Är det Greta som avslöjat att kejsaren är naken när vi inte kan ta hand om vår miljö, eller är det Jimmie Åkesson när han kallar Greta för barn och att hon inte tillför någonting?

Greta gör inget fel, all cred till henne. Men faktum för mig är att Greta är ett barn, hon kan ingenting särskilt om miljön, och ändå behandlar vuxna henne i media som Jesus. Media verkar behöva och tro på Greta mer än Jimmie, partiledare för det näst största partiet.

Åkesson gör helt rätt i att sticka ut hakan här. Greta må ha en stark subjektiv känsla av att världen går under ifall vi inte allesammans klimatstrejkar och gör mer - oklart vad - men för de delar av media och tyckeriatet som har lyft fram henne (som t ex DN) är hon i stort sett ett medel att vrida debatten åt sitt eget håll med suddiga medel. Hon är en nyttig idiot, kan man säga, och att hon är barn utnyttjas skamlöst. Att hon själv säkert tycker cirkusen är kul betyder ingenting i sak.
Citera
2019-04-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Nja, vi läser lika mycket om andra partier och deras fiffel och hur de öppet tagit in islamister i sina partier, inte minst miljöpartiet med sin Kaplan tex. Att tro att dessa kan något om miljö när de själva åker bil, taxi och flyg på våra skattepengar medans de säger att vi inte får det så måste man inse hyckleriet och lögnerna.
Så även jag tror det vore bättre med SDs mer sansad miljöpolitik.
Sansad? Näst intill obefintlig stämmer bättre. Vilka partier säger att vi inte får åka bil, taxi och flyg?
Senast redigerad av Nibiru2011 2019-04-29 kl. 11:49.
Citera
2019-04-29, 12:30
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Åkesson gör helt rätt i att sticka ut hakan här. Greta må ha en stark subjektiv känsla av att världen går under ifall vi inte allesammans klimatstrejkar och gör mer - oklart vad - men för de delar av media och tyckeriatet som har lyft fram henne (som t ex DN) är hon i stort sett ett medel att vrida debatten åt sitt eget håll med suddiga medel. Hon är en nyttig idiot, kan man säga, och att hon är barn utnyttjas skamlöst. Att hon själv säkert tycker cirkusen är kul betyder ingenting i sak.

Jag tror också SD gör rätt. Självfallet tycker de ju det Åkesson säger men det är även rätt taktiskt då de som förespråkar Greta-panik är exakt samma journalister, kändisar och politiker som förespråkat bidragsfinansierad asylinvandring, försvarat invandrat tiggeri, förnekat våldsbrott och våldtäkter. Etc. Det är samma individer där Ernman är den mest uppenbara i detta fall men även specifika journalister och politiker kan pekas ut. Samhällskritiker kommer se det sambandet och denna galna PK-falang minskar i inflytande och antal följare för varje månad som går. De låtsas att alla har klimatångest men bara 4,5 % röstade MP, konstigt? SD är 4 gånger så stort nu (Även i antal medlemmar snart). Varje ny PK-hype oavsett om det är asylinvandring, afghanska män, Trump-är-dum, etc så är det samma klick tyckare som skriker sig hesa. Men allt färre lyssnar.
Citera
2019-04-29, 13:05
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

SD är väl en av de få partier som har en realistiskt plan. De vill förbättra miljön där utsläppen är som mest. Dvs ge pengar för att förminska skadliga utsläpp i Kina, Indien osv. Övriga tror att det hjälper om vi minskar utsläpp till noll i Sverige och då blir ex kina så imponerade av ett land de knappt vet finns så att de gör samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in