2019-04-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Allt som beskrivs i pdf:en är känslor?
Säkert inte allt, men SD styrs och följs av folk som är extremt känslodrivna som hela tiden pratar om hur hemskt det är i princip hela Sverige och hur rädda de är och alla bör vara..
Citera
2019-04-28, 22:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Säkert inte allt, men SD styrs och följs av folk som är extremt känslodrivna som hela tiden pratar om hur hemskt det är i princip hela Sverige och hur rädda de är och alla bör vara..

Intressant, så nu har vänstern börjat beskylla SD för att komma med känsloargument efter att ha levt med dessa de senaste 15 åren.

Snacka om att kulturellt appropriera.
Citera
2019-04-28, 22:51
Medlem
Min gissning är att Gretas ekonomiska potential i rollen "klimatgreta" långt överträffar den potentiella skada som orsakas av att hon missar att gå i skolan, för henne personligen.

Dessutom är ju svenska skolan just nu i ett sådant skick att det som missas kanske inte alla dagar är superviktigt heller.

Så Åkessons utspel om att hon borde vara i skolan kan ifrågasättas, om det handlar om vart greta gör mest nytta för sin egen framtid.
Citera
2019-04-28, 22:52
Medlem
Citat:
Du menar att de är precis som miljöpartisterna alltså, det var konstigt då måste ju SD,are vara fullt normala vilket de ju inte kan vara enligt många i denna tråd.
Citera
2019-04-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Min gissning är att Gretas ekonomiska potential i rollen "klimatgreta" långt överträffar den potentiella skada som orsakas av att hon missar att gå i skolan, för henne personligen.

Dessutom är ju svenska skolan just nu i ett sådant skick att det som missas kanske inte alla dagar är superviktigt heller.

Så Åkessons utspel om att hon borde vara i skolan kan ifrågasättas, om det handlar om vart greta gör mest nytta för sin egen framtid.
Gäller det alla barn? Är det så borde vi ju börja fundera på att göra skolan fri så sparar vi lite slantar som kan användas till bättre saker än skolan då.
Citera
2019-04-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Gäller det alla barn? Är det så borde vi ju börja fundera på att göra skolan fri så sparar vi lite slantar som kan användas till bättre saker än skolan då.

Alltså såhär, jag har genom jobbet haft kontakt med ett antal skolor i mellan och högstadiet i Stockholmsområdet. Jo visst finns det skolor som är bra, men det är mer gott om motsatsen, tyvärr.

Jag skulle säga såhär; gör högstadiet fritt, men kräv att alternativet till högstadium är träning till ett praktiskt yrke eller dylikt. Det är många som helt enkelt slösar bort sin tid i högstadiet, det är jävligt synd, men det är också en realitet.

Nu är Greta i gymnasieåldern så det är ju ändå fritt.
Citera
2019-04-29, 01:59
Medlem
Ratatosk-swes avatar
Förstår inte varför Åkesson kommenterar Greta. Man kan tycka vad man vill om henne men det är något för privatpersoner att uttala sig om. För politiker och andra ledare är det bara en fälla som de inte kan ta sig ur. De kan aldrig vinna en diskussion med ett barn. Det trodde jag Åkesson fattade. Inga rationella faktaargument gäller i denna diskussion. Vänstern har lyckats igen. Trodde inte jag skulle säga det men ibland tror jag vänstern är för smarta för resten av svenskarna.

Skippa diskussionen om Greta. Ok att diskutera på jobbet, på Facebook och liknande men i media och i politiken ser vi att diskussionen är för enfaldig. Media klarar inte av denna diskussion. Låt den vara och hoppas er partiledare är för god för att kommentera.
Citera
2019-04-29, 02:02
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Som fenomen har massmedia och politiker haussat upp henne nåt enormt. Jag tror det är stor risk för att hon personligen löper skada (jämför med barnskådisar i Hollywood), och det är absolut inte bra för vårt politiska klimat att en så viktig fråga som miljön nu gripits av masshysteri. DN tar tex in debattinlägg om att vi ska avskaffa demokratin för att "rädda miljön". Då blir jag mörkrädd på riktigt.
Fel citat, men råkade av en slump hitta lite om JÅ:s tidigare "klimatvänlighet" som du så högt bedårat de senaste dagarna.......... genom ett enda citat.
Citat:
– De här partierna ökar i betydelse. Vi ser det i Danmark och Norge, hos brittiska UKIP och franska Front National. Men också i Sverige, med Sverigedemokraternas misstänksamhet mot SMHI, diskreditering av Parisavtalet, avfärdande av klimatlagar och utnämningen av klimatförnekaren Václav Klaus till frihetshjälte, säger Martin Hultman, som även nämner Trumpadministrationen i USA som närmast övertydligt exempel.
https://www.chalmers.se/sv/institutioner/tme/nyheter/Sidor/Klimatf%C3%B6rnekelse-starkt-kopplad-till-h%C3%B6gernationalism.aspx?fbclid=IwAR1zzwEYPowY0c oyKFcN1K AqXY8Zh5i200fuAaoiFD_jM9s6699adeKybeo

Källan må eventuellt vara kass, men jag betvivlar att de enskilda påståendena inte stämmer. Med andra ord fick jag rätt om min skepticism. Jag hade bara inte nog underlag då jag tycker svensk politik är tråkig, och inte följer den (alls).
Citera
2019-04-29, 07:27
Medlem
Citat:

Det var nog det dummaste jag läst. Om det är något SD är så är det fakta baserad politik. Fakta resistens finner man hos vänstern.
Citera
2019-04-29, 07:42
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det var nog det dummaste jag läst. Om det är något SD är så är det fakta baserad politik. Fakta resistens finner man hos vänstern.
Vänstern är faktaresistenta mot negativa invandrarnyheter. Högern är faktaresistenta mot klimatnyheter.

Bra? Bra. Då är alla på samma sida.

Och för lite bevis kan du bege dig till (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten och läsa igenom 27000 inlägg av vetenskapsförnekande åsikter (högern) som krossas med lite vanligt, enkelt Googlande som en 8-åring kan göra, gång på gång på gång...... på gång.......... på gång på gång på gång...........

.........på gång igen. (Fast just idag har jag infekterat den debatten lite då jag är trött och irriterad.)
Citera
2019-04-29, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Vänstern är faktaresistenta mot negativa invandrarnyheter. Högern är faktaresistenta mot klimatnyheter.

Och för lite bevis kan du bege dig till (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten och läsa igenom 27000 inlägg av vetenskapsförnekande åsikter (högern) som krossas med lite vanligt, enkelt Googlande som en 8-åring kan göra, gång på gång på gång...... på gång.......... på gång på gång på gång...........

.........på gång igen. (Fast just idag har jag infekterat den debatten lite då jag är trött och irriterad.)
Det är lögn det med. Och det är inte topic.
Citera
2019-04-29, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive

Kritiken mot kulten av professor Greta går ut på att hon är ett okunnigt barn, som endast vädjar till känslor. Nu är förvisso okunskap vanligt bland klimathotarna, eftersom "kunskapen" inhämtas från MSM och Google. Ytterst få klarar av att redogöra för hypotesen om den förstärkta växthuseffekten, vilket är intressant med tanke på att hela klimathotet står och faller med den hypotesen. Än färre känner till att hypotesen vederlades av empiri för ca 15 år sedan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in