2019-04-28, 18:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Någon som kan förklara för mig varför spelare som tackar nej ibland väljer att ursäkta sig med att skylla på skador? Vi leker med tanken exempelvis att Predators hade gått vidare, skulle då Arvidsson gått till tränaren och sagt att han inte kan spela vidare?

Jag köper hellre att personen är ärlig och helt enkelt inte vill spela VM. Att skylla på en skada när man förmodligen hade spelat vidare i Stanley Cup om sitt lag gått vidare är enligt mig en aning märkligt.

VM spelar man om man är helt frisk. Stanley Cup spelar man om man överhuvudtaget kan stå på ett par skridskor.
Citera
2019-04-28, 18:51
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
VM spelar man om man är helt frisk. Stanley Cup spelar man om man överhuvudtaget kan stå på ett par skridskor.

Hur tänker du nu?
Citera
2019-04-28, 18:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hur tänker du nu?

Det är så verkligheten funkar. Klubbarna släpper inte halvskadade spelare till VM. Dom har ju inget att tjäna på det själva. Och det finns alltid andra som kan spela istället.
Citera
2019-04-28, 19:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är så verkligheten funkar. Klubbarna släpper inte halvskadade spelare till VM. Dom har ju inget att tjäna på det själva. Och det finns alltid andra som kan spela istället.

Jo fast om direkt åkt ur Stanley såsom Forsberg, lite märkligt då att vara skadad? Eller föll han i duschen?
Citera
2019-04-28, 19:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jo fast om direkt åkt ur Stanley såsom Forsberg, lite märkligt då att vara skadad? Eller föll han i duschen?

Det finns skador man kan spela med och skador man inte kan spela med. VM spelar man inte med någon av typerna. Stanley Cup spelar man med den första typen.
Citera
2019-04-28, 19:56
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:

man bitter ihop och ändå spelar är ändå viktigaste perioden för sitt lag.

VM lirar man aldrig när man är skadad.
Citera
2019-04-28, 21:28
Medlem
Thains avatar
Fast jag köper det inte. Skulle man nu ha en liten skada och spela vidare i Stanley Cup så finns ju risken att man blir ytterligare skadar och kanske missar desto mer nästa säsong.

Bättre att man bara säger nej tack till VM, istället för att komma med ursäkter.
Citera
2019-04-28, 21:37
Medlem
-Mystics avatar
Alltså Stanley Cup är ju ändå deras formella jobb, då kan man spela när man inte är 100%. Medan VM är mer som välgörenhet, då vill inte arbetsgivaren utsätta sina anställda för onödiga risker om de inte är 110% redo.
Citera
2019-04-28, 22:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Fast jag köper det inte. Skulle man nu ha en liten skada och spela vidare i Stanley Cup så finns ju risken att man blir ytterligare skadar och kanske missar desto mer nästa säsong.

Bättre att man bara säger nej tack till VM, istället för att komma med ursäkter.

Jag köper inte att du inte köper det. En skada som stoppar SC är en skada som är omöjlig att spela med. En skada som stoppar VM är en skada som klubben bedömer kan förvärras eller behöver vila för att läka i tid för nästa säsong.

Nästa säsong är viktigare än VM men mindre viktigt än SC.

Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Alltså Stanley Cup är ju ändå deras formella jobb, då kan man spela när man inte är 100%. Medan VM är mer som välgörenhet, då vill inte arbetsgivaren utsätta sina anställda för onödiga risker om de inte är 110% redo.

This.
Citera
2019-04-28, 22:22
Medlem
Thains avatar
Fast jag köper det fortfarande inte, eftersom man kan vara helt frisk och fortfarande bli skadad på VM och få sin kommande NHL-säsong en aning förstörd.

Därav anser jag fortfarande att man inte borde använda "skador" som ursäkt för att tacka nej.
Citera
2019-04-28, 22:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Fast jag köper det fortfarande inte, eftersom man kan vara helt frisk och fortfarande bli skadad på VM och få sin kommande NHL-säsong en aning förstörd.

Därav anser jag fortfarande att man inte borde använda "skador" som ursäkt för att tacka nej.

Tyck på du, få kommer hålla med dig.
Citera
2019-04-28, 22:29
Medlem
-Mystics avatar
Citat:

Fast du kan ju redan ha lindriga skador som riskerar att bli värre... Då vill klubbarna inte riskera det i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in