Citat:
Roligt med kvartsfinaler idag. Däremot inte så roligt att matcherna krockar med varandra. Tycker hockeyn ska ta efter fotbollen och inte köra alla matcher på samma dag. Antingen köra två kvartsfinaler per dag eller bara en kvartsfinal per dag ( som börjar kl 2015). Då hade man kunnat highligtat varje kvartsfinal mer och inget lag försvinner obemärkt. Eftersom det skulle dra ut på mästerskapet en del så kanske det hade varit bättre att ha två kvartsfinaler per dag.
En match kunde börja kl 18 och den andra kl 21. Då hade de som jobbat hunnit se båda och man blir inte tvungen att välja en match. Jag kommer givetvis att följa Sverige- Finland ikväll men hade varit kul o se andra matchen också.
En match kunde börja kl 18 och den andra kl 21. Då hade de som jobbat hunnit se båda och man blir inte tvungen att välja en match. Jag kommer givetvis att följa Sverige- Finland ikväll men hade varit kul o se andra matchen också.
Kvartsfinalerna bör absolut delas upp i 2 dagar. 4 dagar blir för utspritt och ojämnt med vilan.
Det du kan göra är att på SVTplay kolla matcherna i efterhand. Gäller dock att inte veta resultatet innan då vilket kan bli svårt.
Citat:
Läste just Magnus Nyströms krönika i Expressen inför kvartsfinalen mot Finland. "21 NHL-stjärnor mot 18 VM-debutanter". Vilka av svenskarna betraktar han som NHL-stjärnor? Möjligtvis är det Ekman-Larsson, Landeskog och någon till som tillhör den kategorin. De andra är definitivt utfyllnadsspelare i NHL.
NHL-stjärnor i svenska laget: Lundqvist, Ekman Larsson, Klingberg, Ekholm, Landeskog, Pettersson och Nylander till viss del.
Att de andra definitivt är uppfyllningsspelare håller jag inte med om. Markström är förstamålvakt, Adam Larsson en av de bättre backarna i Edmonton, Gustafsson 60 poäng som back, Hörnqvist, Lindholm osv är tongivande i sina lag.
Med din definition är 50 spelare i NHL stjärnor och resterande ca 800 uppfyllninsspelare.
'
Men ja du har rätt i att de slänger med ordet NHL-stjärna extremt mycket. Såg för några dagar sedan att Johan Larsson nämndes som NHL-stjärna. NHL-spelare, ja. Hockeystjärna, ja. NHL-stjärna, nej.
Citat:
Det handlar om pengar.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-23 kl. 11:36.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-23 kl. 11:36.