2019-04-14, 04:21
Medlem
Joel Lundqvist kan ju följa med som 13 forward. Vara med för sina grymma ledaregenskaper (kapten) och spela boxplay.
Tekar även bra så han är viktig. Även om han kanske inte ska ha 10-12 min.

Joel kommer nog bli en otroligt bra tränare efter karriären 😁
Citera
2019-04-14, 05:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Joel Lundqvist kan ju följa med som 13 forward. Vara med för sina grymma ledaregenskaper (kapten) och spela boxplay.

Joel är väl alltid er kapten?
Citera
2019-04-14, 06:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Joel är väl alltid er kapten?
I de fem senaste större turneringarna med Sverige har han varit assisterande kapten en gång och kapten fyra gånger (fyra VM, ett OS).
Citera
2019-04-14, 07:08
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
I de fem senaste större turneringarna med Sverige har han varit assisterande kapten en gång och kapten fyra gånger (fyra VM, ett OS).

Jonä stabil gubbe helt klart
Citera
2019-04-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Även med tanken på att vi har få poäng spelare framåt och att Janmark visade att han fungerar i topp 6? tycker själv att han är lite underskattad och vi har inte direkt forwards som öser in poäng på löpande band.

Nu spelade ju Janmark senast med Rakell och Zibanejad men visst har han fungerat bra i VM. Dock tror inte jag han är så svår att ersätta. Spelare som tex Fast, Lindberg, Eriksson Ek, Lander och Rasmussen skulle nog kunna göra hans jobb på samma nivå. Även spelare som Evenberg, Bergström, JDLR, Ehn osv hade säkert kunnat göra det. Det är inte Janmark som ska leda en toppkedja i ett VM utan mer vara en 3:e länk i den och där tycker jag vi har spelare som kan gå in i massor.

Men visst, Janmark blir ju lite viktigare ju svagare forwardssidan är. Han är underskattad men det är inte han som ska ersätta spelare från förra året som Zibanejad, Rakell, Backlund osv. Jag hoppas att Janmark inte är en av våra 4 bästa forwards, helst inte en av de 6 bästa. 7-9 är lagom. Ser gärna spelare som tar under 40 poängsnivån i NHL bortom toppkedjorna i ett VM. Det är i specifika fall som med spelare som tex Zibenejad och Rakell man kan sätta in honom men jag skulle inte vilja se han i en toppkedja med tex Wennberg och Söderberg som gör ca 40 poäng i NHL och inte riktigt är på samma nivå som Zibanejad och Rakell. Men visst, han går in i en toppkedja bredvid Bäckström och Landeskog tex.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Janmark var bra i fjol. Hans fart skulle behövas.

Han var bra i fjol ja, men ingen spelare för att leda en toppkedja och han är ersättningsbar.

Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn

Tror ni Joel är intresserad av ett VM som extraspelare? Jag tror inte det faktiskt. Bättre ge den chansen till någon som Lias Andersson och ta in Joel i tränarstaben då.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-14 kl. 08:11.
Citera
2019-04-14, 08:30
Medlem
Carolina på väg ut och då kommer väl Lucas Wallmark får man hoppas. Han hade absolut kunnat gå in i en 3:e kedja som center men det blir väl att konkurrera med Adrian Kempe. Elias Pettersson ska ha en centerplats i toppkedjorna, den andra fyller ingen spelare just nu. Kruger har platsen i 4:e kedja. Då finns 3:e kedjans centerroll kvar. Wallmark eller Kempe på den, mitt val är att flytta ut Kempe på kanten då. Ironiskt nog gjorde båda 28 poäng denna säsongen i NHL, men Kempe är inte alls en lika given center nu som för ett år sedan.

Just nu uppställningsmässigt:

XXX Markström Joel/Adam

A.Larsson - E.Gustafsson
XXX - R.Dahlin
R.Hägg - XXX

XXX - XXX - XXX
O.Lindblom - E.Pettersson - XXX
XXX - A.Kempe - XXX
XXX - M.Kruger - M.Kempe

Angående backsidan: Hägg är en back jag gärna inte ser går in i topp 4. Men för 3:e backpar med 13-15 min istid, inga problem. Men topp 4 är viktigt och där håller han inte om vi ska ha goda chanser för guld. Men defensiva backar börjar det bli ont av. Hampus Lindblom har tackat nej, Hjalmarsson och Edler hoppas jag inte för mycket på. Det som finns kvar då är Adam Larsson som sagt ja och sedan Brodin där det inte finns något besked ännu. Jag hoppas Brodin kommer, då kan han och Adam Larsson vara de defensiva backarna i topp 4 och sedan Hägg i värsta fall i 3:e backpar. Spelare som Nemeth är i nivå med Hägg och håller inte topp 4 heller. Sedan har vi ju så klart andra backar att få in som klarar den uppgiften, behöver inte vara Brodin, men han är en av få realistiska just nu. Ekholm och Strålman hade varit alternativ också om de blev tillgängliga.

Offensiva backar inte så mycket att nämna. Vi har Erik Gustafsson och Dahlin och det klarar vi oss på. Hade varit muma att få in OEL och Klingberg också. Klefbom har ju tackat nej.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-14 kl. 08:34.
Citera
2019-04-14, 09:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Då är vi överens

Jag gillar Janmark, men ingen större förlust.

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det är jag ej, tycker att Adam eller Joel är lämpliga som tredjemålvakt alternativt om man tar in någon yngre. De kommer ju iofs bara få spela 1-2 matcher i VM högst men det är viktigt för deras karriär och en bra erfarenhet, tror jag i af.

Nej, det blir 0 matcher. Mer än så vore förvånande. Andramålisen brukar få ett par matcher, resten går till förstemålvakten.
Citera
2019-04-14, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det blir 0 matcher. Mer än så vore förvånande. Andramålisen brukar få ett par matcher, resten går till förstemålvakten.

Ja precis, finns ingen anledning att spela 3:e målvakten om de andra 2 inte går sönder eller är under isen.
Citera
2019-04-14, 11:33
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu spelade ju Janmark senast med Rakell och Zibanejad men visst har han fungerat bra i VM. Dock tror inte jag han är så svår att ersätta. Spelare som tex Fast, Lindberg, Eriksson Ek, Lander och Rasmussen skulle nog kunna göra hans jobb på samma nivå. Även spelare som Evenberg, Bergström, JDLR, Ehn osv hade säkert kunnat göra det. Det är inte Janmark som ska leda en toppkedja i ett VM utan mer vara en 3:e länk i den och där tycker jag vi har spelare som kan gå in i massor.

Men visst, Janmark blir ju lite viktigare ju svagare forwardssidan är. Han är underskattad men det är inte han som ska ersätta spelare från förra året som Zibanejad, Rakell, Backlund osv. Jag hoppas att Janmark inte är en av våra 4 bästa forwards, helst inte en av de 6 bästa. 7-9 är lagom. Ser gärna spelare som tar under 40 poängsnivån i NHL bortom toppkedjorna i ett VM. Det är i specifika fall som med spelare som tex Zibenejad och Rakell man kan sätta in honom men jag skulle inte vilja se han i en toppkedja med tex Wennberg och Söderberg som gör ca 40 poäng i NHL och inte riktigt är på samma nivå som Zibanejad och Rakell. Men visst, han går in i en toppkedja bredvid Bäckström och Landeskog tex.

Han var bra i fjol ja, men ingen spelare för att leda en toppkedja och han är ersättningsbar.

Tror ni Joel är intresserad av ett VM som extraspelare? Jag tror inte det faktiskt. Bättre ge den chansen till någon som Lias Andersson och ta in Joel i tränarstaben då.

Lias är väl avstängd 4matcher sen jvm ceremonin va?
Citera
2019-04-14, 13:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Lias är väl avstängd 4matcher sen jvm ceremonin va?

Har han inte haft sin avstängning redan? Det var ju jättelänge sen.
Citera
2019-04-14, 13:40
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Har han inte haft sin avstängning redan? Det var ju jättelänge sen.
Nej, https://www.expressen.se/sport/hockey/uppgifter-stangs-av-under-a-vm-i-stallet/
Citera
2019-04-14, 13:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Nej, https://www.expressen.se/sport/hockey/uppgifter-stangs-av-under-a-vm-i-stallet/

OK, hade för mig det verkställdes förra VM-turneringen men då hanns det väl inte med då. Det är ju förrförra JVM som ligger till grund för det. Snacka om sniglar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in