Citat:
Ursprungligen postat av
LFCYNWA
Även med tanken på att vi har få poäng spelare framåt och att Janmark visade att han fungerar i topp 6? tycker själv att han är lite underskattad och vi har inte direkt forwards som öser in poäng på löpande band.
Nu spelade ju Janmark senast med Rakell och Zibanejad men visst har han fungerat bra i VM. Dock tror inte jag han är så svår att ersätta. Spelare som tex Fast, Lindberg, Eriksson Ek, Lander och Rasmussen skulle nog kunna göra hans jobb på samma nivå. Även spelare som Evenberg, Bergström, JDLR, Ehn osv hade säkert kunnat göra det. Det är inte Janmark som ska leda en toppkedja i ett VM utan mer vara en 3:e länk i den och där tycker jag vi har spelare som kan gå in i massor.
Men visst, Janmark blir ju lite viktigare ju svagare forwardssidan är. Han är underskattad men det är inte han som ska ersätta spelare från förra året som Zibanejad, Rakell, Backlund osv. Jag hoppas att Janmark inte är en av våra 4 bästa forwards, helst inte en av de 6 bästa. 7-9 är lagom. Ser gärna spelare som tar under 40 poängsnivån i NHL bortom toppkedjorna i ett VM. Det är i specifika fall som med spelare som tex Zibenejad och Rakell man kan sätta in honom men jag skulle inte vilja se han i en toppkedja med tex Wennberg och Söderberg som gör ca 40 poäng i NHL och inte riktigt är på samma nivå som Zibanejad och Rakell. Men visst, han går in i en toppkedja bredvid Bäckström och Landeskog tex.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Janmark var bra i fjol. Hans fart skulle behövas.
Han var bra i fjol ja, men ingen spelare för att leda en toppkedja och han är ersättningsbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
svaampenn
Joel Lundqvist kan ju följa med som 13 forward. Vara med för sina grymma ledaregenskaper (kapten) och spela boxplay.
Tekar även bra så han är viktig. Även om han kanske inte ska ha 10-12 min.
Joel kommer nog bli en otroligt bra tränare efter karriären 😁
Tror ni Joel är intresserad av ett VM som extraspelare? Jag tror inte det faktiskt. Bättre ge den chansen till någon som Lias Andersson och ta in Joel i tränarstaben då.