Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
För några månader sedan ifrågasatte några skribenter i den här tråden i stort sett allt som jag tillsammans med min son har försökt åstadkomma i Nujen-Akilovärendet. Signaturen vallero tyckte att tråden hade "kapats" av mig och ansåg saken så viktig att tråden förtjänade en "nystart". Det enda han själv kunde komma på att bidra till nystarten med var förslaget att kontakta Janne Josefsson och han har därefter inte hörts av. Signaturen Passepartout ifrågasatte om mina och min sons skrivelser i ärendet överhuvudtaget hade skickats till de angivna mottagarna och krävde därför "skärmdumpar" som bevis, vad han nu kunde mena med detta. Han skulle personligen kontakta alla mottagarna och lovade att rapportera om resultatet i tråden. Han fick rätt omgående en bekräftelse på att Region Gotland mottagit skrivelserna och han har därefter inte hörts av. En vedersakare som dock vägrar att ge sig är Hannes Müller, som nu under ett halvt års tid har agerat som en sjukligt personfixerad stalker och spytt ut sin galla över mitt anonyma jag. Han har hela tiden hävdat att mina och min sons skrivelser och anmälningar inte finns mer än på FB - och om de finns (som han nu motvilligt fått gå med på efter att två gånger i rad (!) ha begärt att få dem utlämnade av Region Gotland) så kommer de i alla fall inte att leda till någonting. Han kommer säkert att fortsätta med sin stalkerveksamhet, fast han tycks få allt svårare att uttrycka sig på begriplig svenska. Ett även för Hannes Müller obestridligt faktum är emellertid, att de lokala myndigheterna nu har inlett en granskning av Nujens lagöverträdelser, som förhoppningsvis kommer att fortsätta även hos Skatteverket/Skattebrottsenheten. Det kommer säkert att ta sin tid och jag har personligen inte så mycket mer att bidra med - mina inlägg under våren och sommaren kommer därför att bli högst sporadiska. Åldern tar till slut ut sin rätt.
Ang det jag fetat, längst ned.
Det är inte bara åldern som påstås ta ut sin rätt. Den ofta omtalade "droppen" lär ju även den ta ut sin "rätt" genom att urholka den sten den, genom sin envishet, upprepat träffar.
Och om vi fortsätter metaforen och bestämmer oss för att "stenen" i sammanhanget är av sorten gotländsk kalksten, så kommer även den att, i analogi med talesättet, så småningom bli genomborrad (=genomlyst). Ju syrligare "dropparna" är, desto snabbare går processen.
Det ovan skall översättas till att nu är processen igång i MBN hos Gotlands kommun. Tjänstemännen där plus kommunens jurister vet att media, åtminstone den lokala, är högst medvetna om vad som ligger i pipe-line:
(1) granskning
(2) kritik
(3) åtgärd
Därefter följer i en väl fungerande rättsstat:
(4) korthusras
i e en total Nujensk pyspunka. Det luftslott som Özz Nujen alldeles för länge suttit som imperator i, kommer då att säcka ihop.