Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för info! -även om den gjorde mig ännu mer dyster vad gäller SR-ledningens omdöme.

Det går att lägga ett stort ansvar på vd Cilla Benkö för detta ohöljda gullande med en omoralisk person som Özz Nujen visat sig vara. År 2002 fick han vara Sommar-pratare och det beslutet just då var väl inte mycket att säga om. Men år 2013 fick han än en gång ynnesten att pladdra sitt nonsens i programmet Sommar. Vid det laget visste SR att hycklaren Özz Nujen, som offentligt gärna och gapigt hånat den svenne som skattesmiter, år 2010 hade dömts att betala en miljon i straffskatt.
Källa: https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat

Riktar här en direkt fråga till medianox:
I samband med utskicken gällande de märkliga omständigheterna kring Nujens till olika mediahus, nog fick väl även SR och SVT den infon?

Det är min son som skött alla utskick - såväl av mina som sina egna skrivelser. Jag vet med säkerhet att han har skickat samtliga handlingar i ärendet dels till SVT:s redaktion för Uppdrag granskning och dels till Sveriges radios nyhetsredaktion, eftersom de adressaterna finns med på den lista jag fått. Därutöver kan han ha skickat vissa enstaka skrivelser även till andra redaktioner eller personer på SR och SVT.
Citera
2019-04-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Det är min son som skött alla utskick - såväl av mina som sina egna skrivelser. Jag vet med säkerhet att han har skickat samtliga handlingar i ärendet dels till SVT:s redaktion för Uppdrag granskning och dels till Sveriges radios nyhetsredaktion, eftersom de adressaterna finns med på den lista jag fått. Därutöver kan han ha skickat vissa enstaka skrivelser även till andra redaktioner eller personer på SR och SVT.

Har information om den här tråden skickats till dessa också?
Citera
2019-04-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Har information om den här tråden skickats till dessa också?

Sedan fem månader tillbaka utgår jag ifrån, att de flesta myndighetspersoner som på något sätt (t.ex. genom anmälningar) har eller har haft att göra med Nujens lagöverträdelser också tar del av vad som skrivs här. Jag själv "kommunicerar" på mitt sätt (ensidigt) med just dem genom mina inlägg här men min son är rätt kritisk till mitt sätt att utnyttja en flashbacktråd för syftet att ställa någon till ansvar för sina handlingar. Personligen har jag bara upplyst Region Gotlands tillsynsgrupp om trådens existens - och även skickat några smakprov på inlägg.
Citera
2019-04-27, 14:00
Medlem
Citat:
Bra, tack för detta!
Då känns det som att jag kan luta mig tillbaka och börja invänta bl a den hearing jag utgår från att så småningom kommer att dras igång. En bred, djup och omfattande hearing gällande hur i all sin dar en familj under lång tid kunnat få absolut immunitet i det svenska samhället.
Jag ser gärna att Cilla Benkö blir den som först utfrågas när det gäller det journalistiska haveriet, i e den totala oviljan att granska till förmån för att med alla medel försöka normalisera t ex Özz Nujen.

Eftervärldens dom lär bli hård när det gäller hur de båda PS-finansierade bolagen SVT resp SR under åratal misskötte sina uppdrag i o m att man valde att titta bort och därmed skydda orätt.
Citera
2019-04-27, 14:02
Medlem
Citat:
Sedan fem månader tillbaka utgår jag ifrån, att de flesta myndighetspersoner som på något sätt (t.ex. genom anmälningar) har eller har haft att göra med Nujens lagöverträdelser också tar del av vad som skrivs här. Jag själv "kommunicerar" på mitt sätt (ensidigt) med just dem genom mina inlägg här men min son är rätt kritisk till mitt sätt att utnyttja en flashbacktråd för syftet att ställa någon till ansvar för sina handlingar. Personligen har jag bara upplyst Region Gotlands tillsynsgrupp om trådens existens - och även skickat några smakprov på inlägg.

Det är väl utmärkt att föra en sådan diskussion i den här tråden. Att det påverkar är ju självklart om bara folk är medvetna om det. Att fler blir medvetna är något bra!

Det är nog mer de som inte tagit itu med handlingar utförda av Nujens som ställs till ansvar. Det är ju inte Nujenfamiljen som ska stå till ansvar för sina handlingar i tråden på FB. Möjligen då om de kom fram till att tala ut vad de gjort och be om att myndigheter ska åtala dem som de ställer sig själv till svars men det är det nog ingen som tror på.

De största bristerna här är ju myndigheter som inte tar sitt ansvar.
Citera
2019-04-27, 14:03
Medlem
Citat:
Bra, tack för detta!
Då känns det som att jag kan luta mig tillbaka och börja invänta bl a den hearing jag utgår från att så småningom kommer att dras igång. En bred, djup och omfattande hearing gällande hur i all sin dar en familj under lång tid kunnat få absolut immunitet i det svenska samhället.
Jag ser gärna att Cilla Benkö blir den som först utfrågas när det gäller det journalistiska haveriet, i e den totala oviljan att granska till förmån för att med alla medel försöka normalisera t ex Özz Nujen.

Eftervärldens dom lär bli hård när det gäller hur de båda PS-finansierade bolagen SVT resp SR under åratal misskötte sina uppdrag i o m att man valde att titta bort och därmed skydda orätt.

Vem är Cilla Benkö?
Citera
2019-04-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Vem är Cilla Benkö?
Hon är vd för Sveriges Radio.
Därför lägger jag ett mycket stort ansvar på henne för att hon låter Özz Nujen bli "normaliserad" precis som att ingenting skulle ha hänt.
Vi vet ju alla, inkl Cilla Benkö!- att familjen Nujen har betalat terroristen/massmördaren Rakhmat Akilov minst 85 tkr. Det i sig borde göra att ett public service-bolag som SR borde inse att man INTE skall ha med Özz Nujen att göra! Åtminstone inte förrän en utredning skett.

Edit: Glöm inte att det SR -och därmed i förlängningen just Cilla Benkö!- som köpte in produkten 'Söndagsintervjun' där Martin Wicklin intervjuar sin kompis Özz Nujen. Programserien 'Söndagsintervjun' produceras av bolaget 'Tredje Statsmakten Media AB'.

Här programmet: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1061915?programid=4772
Här bolagsinfo:
https://www.allabolag.se/5567152086/tredje-statsmakten-media-ab
Senast redigerad av Carinah78 2019-04-27 kl. 14:22.
Citera
2019-04-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Nya VA och elledningar har gjorts vid Villa Zetterling, inte vid Skolan/Gazeligården. Däremot borde VA och el ha installerats i Sockenmagasinet, där det inte fanns innan Nujens ombyggnad av ett oisolerat kallförråd till bostadshus.

Innan Gazeligården (teatern) såldes installerades där en större värmepump (för ca 2-300 000), den fick Özz på köpet så att säga.

På förekommen anledning vill jag påpeka att du nog missförstått innebörden av det sagda i mitt inlägg (nr 9596). Inlägget handlar primärt om vad kommunens förtroendemän och tjänstemän eventuellt muntligt kan ha framfört till fastighetsägarna. Jag har aldrig uttalat mig om någon anslutning till regionens nät av de nya vatten- och avloppsledningar som bevisligen installerats i sockenmagasinet. Det är bara motvallskärringar som Hannes Müller som medvetet vill vantolka allt jag säger. Det hjälper inte att jag verkligen anstränger mig för att uttrycka mig på ett sätt som även Hannes skall kunna förstå. Även om någon inbillat Debbie Nujen och Rickard Damm att de inte behöver bygglov för att inreda sockenmagasinet till bostad, så måste de ändå ha förstått att installationen av nya vatten- och avloppsledningar i en byggnad i sig är bygglovpliktiga åtgärder vars fackmannamässiga utförande (inte minst anslutningarna till befintliga ledningar) skall inspekteras och godkännas av kommunen innan de döljs. Det har aldrig funnits något vatten och avlopp i sockenmagasinet, i så fall skulle detta framgå av kommunens arkiverade handlingar.
Citera
2019-04-27, 16:18
Medlem
Om vi skall prata märkligheter med att myndigheter inte agerar så tycker jag nog att Skatteverket nu börjar sticka ut lite extra.

Om SKV avstår att beskatta och utge skattetillägg till Deddie och Özz för svartbetalningarna till Akilov m.fl. så är det en rättsröta utan dess like. SKV har för länge sedan fått tips om detta och borde dessutom ha läst i media om svartbetalningarna.

Brottet kan vara så allvarligt att fängelse (om än villkorligt) finns på straffskalan.

Vidare är fastigheteterna med ändrat användningsområde feltaxerade. Någon fastighet är alltjämt taxerad till noll kronor som en specialenhet. Helt fel.

Även detta skall rättas av SKV oavsett om bygglov meddelats eller inte då det är den faktiska användningen av en fastighet som avgör hur den skall taxeras.

SKV har också en treårsgräns att beakta för att fatta negativa beskattningsbeslut mot en skattskyldig så det brinner lite i knutarna för SKV.

Kan det var så att Özz uppträtt på någon julfest för SKV:s personal och därigenom slipper granskning?
Citera
2019-04-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Om vi skall prata märkligheter med att myndigheter inte agerar så tycker jag nog att Skatteverket nu börjar sticka ut lite extra.

Om SKV avstår att beskatta och utge skattetillägg till Deddie och Özz för svartbetalningarna till Akilov m.fl. så är det en rättsröta utan dess like. SKV har för länge sedan fått tips om detta och borde dessutom ha läst i media om svartbetalningarna.

Brottet kan vara så allvarligt att fängelse (om än villkorligt) finns på straffskalan.

Vidare är fastigheteterna med ändrat användningsområde feltaxerade. Någon fastighet är alltjämt taxerad till noll kronor som en specialenhet. Helt fel.

Även detta skall rättas av SKV oavsett om bygglov meddelats eller inte då det är den faktiska användningen av en fastighet som avgör hur den skall taxeras.

SKV har också en treårsgräns att beakta för att fatta negativa beskattningsbeslut mot en skattskyldig så det brinner lite i knutarna för SKV.

Kan det var så att Özz uppträtt på någon julfest för SKV:s personal och därigenom slipper granskning?

Har Debbie och Özz Nujen begått skattebrott enligt skattebrottslagen är preskriptionstiden fem år. Det finns visserligen särbestämmelser men de kan vi lämna därhän. Den felaktiga taxeringen av Gazeliigården och Villa Zetterling har anmälts av min son både till Skattebrottsenheten och till Skatteverket i Enköping, som handhar fastighetstaxeringsfrågor.
Senast redigerad av medianox 2019-04-27 kl. 17:58.
Citera
2019-04-27, 20:28
Medlem
Citat:
Hon är vd för Sveriges Radio.
Därför lägger jag ett mycket stort ansvar på henne för att hon låter Özz Nujen bli "normaliserad" precis som att ingenting skulle ha hänt.
Vi vet ju alla, inkl Cilla Benkö!- att familjen Nujen har betalat terroristen/massmördaren Rakhmat Akilov minst 85 tkr. Det i sig borde göra att ett public service-bolag som SR borde inse att man INTE skall ha med Özz Nujen att göra! Åtminstone inte förrän en utredning skett.

Edit: Glöm inte att det SR -och därmed i förlängningen just Cilla Benkö!- som köpte in produkten 'Söndagsintervjun' där Martin Wicklin intervjuar sin kompis Özz Nujen. Programserien 'Söndagsintervjun' produceras av bolaget 'Tredje Statsmakten Media AB'.

Här programmet: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1061915?programid=4772
Här bolagsinfo:
https://www.allabolag.se/5567152086/tredje-statsmakten-media-ab

Tackar! Det är viktigt att man vet vilka personer som är ansvariga. Detta för att ingen ska tro att någon annan är det.
Citera
2019-04-27, 20:28
Medlem
Citat:
Har Debbie och Özz Nujen begått skattebrott enligt skattebrottslagen är preskriptionstiden fem år. Det finns visserligen särbestämmelser men de kan vi lämna därhän. Den felaktiga taxeringen av Gazeliigården och Villa Zetterling har anmälts av min son både till Skattebrottsenheten och till Skatteverket i Enköping, som handhar fastighetstaxeringsfrågor.

När går de fem åren ut? Eller har de redan gått ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in