Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-26, 15:22
Medlem
För de nervstarka kan jag rapportera en möjlighet att få pröva sin inre styrka.
Hade precis klivit ur bilen, när jag i lurarna får höra att Annika Lantz i sitt P1-program 'Lantzkampen' (sänds kl 18:15 idag) i ett av lagen kommer att ha Ina Lundström och... tadam! => ÖZZ NUJEN!

Det här illustrerar, enligt mig, att SR högst medvetet hjälper till med att skademinimera skattebrottslingen tillika svartbyggaren Özz Nujens varumärke. Jag blir mållös.
Istället för ord:
Citera
2019-04-26, 15:44
Medlem
En fråga till den det vederbör: Hur kan det komma sig att kommunens tillsynsgrupp startade ett tillsynsärende samma dag som man mottog min sons anmälan av Özz och Debbie Nujen för olovligt byggande och olovlig verksamhet på fastigheten Furbjärs 1:26? Om man anser att Villa Zettterling har uppförts med bygglov enligt bestämmelserna skall man väl inte göra så - eller hur?
Citera
2019-04-26, 15:52
Medlem
Nästa fråga till den det vederbör: Borde inte tillsynsärenden ha startats även rörande fastigheterna Nystugu 1:125 (skolan och sockenmagasinet) och Nystugu 1:142 (Gazeliigårdens teater) så fort kommunens förtroende- och tjänstemän blev medvetna om byggnadernas förändrade användning utan bygglov? Läser inte folkvalda förtroendemän och av dem beroende tjänstemän på Gotland vad som står i deras två lokaltidningar (2015-2017)? Jag läste själv alla artiklar om Özz Nujens byggnadsverksamhet på ön men kunde givetvis inte drömma om att han och systern saknade bygglov för de genomgripande åtgärder som vidtogs under drygt tre års tid. Jag åkte säkert förbi Tingstäde kyrka ett 20-tal gånger utan att reflektera över svartbyggen.
Senast redigerad av medianox 2019-04-26 kl. 16:07.
Citera
2019-04-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det här illustrerar, enligt mig, att SR högst medvetet hjälper till med att skademinimera skattebrottslingen tillika svartbyggaren Özz Nujens varumärke. Jag blir mållös.
Istället för ord:
SR har även anlitat Özz som en av fyra programledare i ett insamlingsprogram - Springhjälpen: https://sverigesradio.se/springhjalpen , vilket förstärker bilden av att de anser att han är helt ok....
Citera
2019-04-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För de nervstarka kan jag rapportera en möjlighet att få pröva sin inre styrka.
Hade precis klivit ur bilen, när jag i lurarna får höra att Annika Lantz i sitt P1-program 'Lantzkampen' (sänds kl 18:15 idag) i ett av lagen kommer att ha Ina Lundström och... tadam! => ÖZZ NUJEN!

Istället för ord:
Laglösheten sprider sig i landet för varje dag som går utan att någon myndighet signalerar intresse för att utreda Nujens skumma affärer. MSMs agerande gör dem medskyldiga till det pågående och fortsatta förfallet.
Senast redigerad av Externalist 2019-04-26 kl. 20:48.
Citera
2019-04-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Laglösheten sprider sig i landet för varje dag som går utan att någon myndighet signalerar intresse för att utreda Nujens skumma affärer. MSMs agerande gör dem medskyldiga till det pågående och fortsatta förfallet.

Den organisation som håller Nujens under sina vingars beskydd tycks anse att ska dom falla så ska samtidigt samhället störtas i fördärv, spännande och tragiskt likt ett drama från antikens Grekland.
Citera
2019-04-26, 21:51
Medlem
zurfarns avatar
Apropå Sockenmagasinet så kan man se att det är försett med vattenburen värme. Om man kollar på fotona på HomeAway. Kopparrören (jag hade nog själv valt vitklädda) sträcker sig uppåt. Värmepannan står nog uppe på vinden.

Av dragningen att döma så tror jag på en inhemsk gotlandsbaserad rörfirma. Givetvis med Rikard som står där och anvisar.

Googla HomeAway, skriv in Tingstäde, och gör en fejkad intresseanmälan, boka ankomstdatum och avresedatum samt antal personer. så får ni se bilderna, både exteriört och interiört. Och ni kan dra er egna slutsatser.

Jag har också publicerat foton på hur Projektilmagasinet (Villa Zetterling) såg ut innan. Men dom snodde jag utan att fråga, vilket jag ångrar. Ska kontakta fotografen, om han fortfarande lever.

För er nytillkomna eller i övrigt intresserade så ligger alla de fastigheter det tjafsas om (talas om) här i tråden ute på HomeAway. Googla, skriv in Tingstäde, och gör en fejkad intresseanmälan, boka ankomst- och avresedatum och antal personer, så får ni se fotona. Både exteriört och interiört.

Som sagt....oerhört välavlönade människor, från Özz till Debbie till Rikard.....nöjer sig inte. De ska prompt fuska.

De anser sig nog stå över alla andra Svenssons. Framförallt de som bor på Gotland. De tillhör den riktiga överklassen. Adeln, den nya. Finns ingen sköld i Adelshuset, men en massa idiotiska inlägg på Twitter, Instagram och Youtube.

Kräksflino.
Citera
2019-04-26, 23:14
Medlem
Det finns en del exteriörbilder av Sockenmagasinet om man googlar, bl a denna från 2009 då skolan las ner. Jag tror magasinet då nyttjades som redskapsförråd eller liknande. Dörren var gisten och inga fönsterglas fanns insatta. Taket var av korrugerad plåt. Möjligen fanns kallvatten och någon elledning för lyse draget dit, men huset var ouppvärmt.

Jämför med det renoverade hus med kök, bad och värme installerat som Nujens nu hyr ut, fixat utan bygglov och med svart arbetskraft. Kanske var någon lokal firma anlitad för el och rörmokeri.
Senast redigerad av Enne 2019-04-26 kl. 23:28.
Citera
2019-04-27, 07:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Det finns en del exteriörbilder av Sockenmagasinet om man googlar, bl a denna från 2009 då skolan las ner. Jag tror magasinet då nyttjades som redskapsförråd eller liknande. Dörren var gisten och inga fönsterglas fanns insatta. Taket var av korrugerad plåt. Möjligen fanns kallvatten och någon elledning för lyse draget dit, men huset var ouppvärmt.

Jämför med det renoverade hus med kök, bad och värme installerat som Nujens nu hyr ut, fixat utan bygglov och med svart arbetskraft. Kanske var någon lokal firma anlitad för el och rörmokeri.
Shit vilket trist hus, alla foton verkar tagna just när det kommer in lite sol genom det pyttesmö fönstren. I övrigt känns det som jag har slutat hoppas trots ert gedigna arbete i tråden. Sverige börjar verkligen bli ett skrämmande land.
Citera
2019-04-27, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Den organisation som håller Nujens under sina vingars beskydd tycks anse att ska dom falla så ska samtidigt samhället störtas i fördärv, spännande och tragiskt likt ett drama från antikens Grekland.

Det är lätt att tappa fokus och snöa in på oväsentligheter när man alltför ensidigt riktar in sig på Nujens lagöverträdelser i samband med byggnadsverksamheten på Gotland. Nujen-Akilovärendet handlar inte i första hand om några kändisar som fuskat med bygglov och nu utreds för detta av de kommunala myndigheterna. Att Nujen-Akilovärendet tagit den vändningen beror helt enkelt på att Nujens, precis som du skriver, beskyddas av högre makter. Det spelar ingen roll om syskonen Debbie och Özz Nujen har råkat anlita en terrorist och betalat denne svart vid renoveringen av sommarhuset för hela släkten på Gotland. Det ses bara som ett olycksfall i arbetet och kan till och med i efterhand skrattas åt som ett ofarligt skämt. De rättsvårdande myndigheterna har alla visat överseende med Nujens brott - de utreds inte på grund av den "immunitet" som Nujens åtnjuter i och med att det politiska vänsteretablissemanget tillsammans med en stridbar generalsekreterare har bestämt sig för att mörklägga saken. Då återstår bara att försöka rulla upp den från bottenträsket i Tingstäde.

För att få litet perspektiv på Nujen-Akilovärendet bör man nog ställa sig frågan hur det kan komma sig, att en i det svenska samhället till synes väl integrerad, företagsekonomiskt utbildad advokat med asylärenden som specialitet bestämmer sig för att anlita billig utländsk arbetskraft, betala denna svart och bygga om husen i Tingstäde utan bygglov. För nog skulle väl hennes och broderns höga inkomster gott och väl räcka till för att bekosta ombyggnaden med hjälp av någon etablerad byggfirma på Gotland? Svaren på frågorna kanske helt enkelt återfinns på syskonens twitterkonton.
Senast redigerad av medianox 2019-04-27 kl. 07:39.
Citera
2019-04-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Om man på foton visar ett nytt badrum, ett nytt kök etc i sockenmagasinet inte bara borde utan har uppenbart just nya vatten- och avloppsledningar installerats. Man har inte rätt att utan bygglov ansluta nya vatten- och avloppsledningar vare sig till skolans gamla ledningar eller till kommunens ledningssystem vid tomtgränsen. Men den intressanta frågan här är ju inte om bygglovspliktiga åtgärder vidtagits utan tillstånd - utan om kommunens förtroende- och/eller tjänstemän varit medvetna om detta. För mig utgör skolan och sockenmagasinet en bebyggelseenhet och skall vid inspektion betraktas som just en sådan. Har man för övrigt väsentligen förändrat användningen av en byggnad (som här från förråd till bostad) behöver man inte leta upp några fler bygglovspliktiga åtgärder som utförts på byggnaden i fråga. Byggsanktionsavgiften är högst där lagöverträdelsen är störst.

Du är så oerhört oseriös och okunnig i dina påståenden, här på flashback kan du ju förvänta dig att bli trodd men inte sjutton kan bygghandläggare och politiker kännas någon som helst respekt för dina påståenden.

Först skriver du alltså att en nyanslutning till regionens V/A nät skett vid skolan och Gazeligården och att eftersom regionen måste varit inblandad i det skall regionens tjänmstemän sättas åt. Jag citerar:

En utredning av Nujens lagöverträdelser i samband med byggnadsverksamheten på de två fastigheterna 2015-2018 bör därför även innefatta en redogörelse för hur kommunens egna förtroende- och tjänstemän har agerat - eller underlåtit att agera under den aktuella fyraårsperioden. Bara anslutningen av helt nya vatten- och avloppsledningar till skolan och sockenmagasinet kräver till exempel aktiv kommunal medverkan.

Du skulle alltså sätta åt tjänstemän i regionen för något som aldrig gjorts för nu har du blivit upplyst om att någon nyanslutning inte skett. I stället för att inse ditt fatala misstag så börjar du nu yra om att i alla fall ledningar nog dragits eller bytts om internt på fastigheterna.

Jag har ju nu läst om anmälningarna du mailade in till regionen den 30 november. De och bilagorna (13 sidor tät text sammanlagt) är fyllda av orealistiska antaganden som du presenterar som fakta och påståenden som du inte alls visar grund till som du likaledes presenterar som fakta. Detta tillsammans med presentationen av dig som äldre jurist och "din son" som arbetandes på ditt uppdrag på en advokatbyrå skrivandes en så pass oproffesionell anmälan (man behöver ju inte vara Sherlock Holmes för att inse att denna anmälan är skriven av en helt obevandrad person inom juridik) ger dig om möjligt i bästa fall ett löjets skimmer.
Citera
2019-04-27, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
SR har även anlitat Özz som en av fyra programledare i ett insamlingsprogram - Springhjälpen: https://sverigesradio.se/springhjalpen , vilket förstärker bilden av att de anser att han är helt ok....
Tack för info! -även om den gjorde mig ännu mer dyster vad gäller SR-ledningens omdöme.

Det går att lägga ett stort ansvar på vd Cilla Benkö för detta ohöljda gullande med en omoralisk person som Özz Nujen visat sig vara. År 2002 fick han vara Sommar-pratare och det beslutet just då var väl inte mycket att säga om. Men år 2013 fick han än en gång ynnesten att pladdra sitt nonsens i programmet Sommar. Vid det laget visste SR att hycklaren Özz Nujen, som offentligt gärna och gapigt hånat den svenne som skattesmiter, år 2010 hade dömts att betala en miljon i straffskatt.
Källa: https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat

Riktar här en direkt fråga till medianox:
I samband med utskicken gällande de märkliga omständigheterna kring Nujens till olika mediahus, nog fick väl även SR och SVT den infon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in