2019-04-28, 01:32
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansanalytikern
Undrar varför vissa folk får allt och vissa inget.

Varför behandlar gud inte alla likadant?
och ger alla människor lika förutsättningar?

Det är självklart att en människa som mår bra och har det bra, allt från genetiska egenskaper till rikedom och kärlek kommer att gilla gud.

Medan de som som saknar allt sådant kommer inte att göra det.

Jag tvivlar riktigt mycket på min religion och gud. Jag är kristen men jag kan inte acceptera detta faktum. Hur ska jag göra, för det tar kål på mig. Jag har en inre ondska och stor hat mot gud att jag hatar mig själv.

Varför ska det vara så, varför.

När du pratar om lika förutsättningar, vad är det du syftar på? Flyktiga materiella tillgångar som ändå ska förgås en dag?
Citera
2019-04-28, 01:44
Medlem
Blommetupps avatar
Citat:
Men det förutsätter att jag har levt tidigare.

Har du inte levt tidigare? Det borde vara minst 18 år för det här forumet iaf.
Citera
2019-04-28, 01:48
Medlem
Citat:
Kan man stänga denna tråden. Jag tar tillbaka allt. Jag tror på gud.

Jag har fel och gud har rätt, ävensom jag inte inser det nu.

Gud följer varje tråd på detta forum och du är så rökt nu!

Tack tack fint hejdå! Ses i helvetet!
Citera
2019-04-28, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Gud följer varje tråd på detta forum och du är så rökt nu!

Tack tack fint hejdå! Ses i helvetet!

Jag kommer inte dit. Men du kan skicka en vykort till mig.

Vänd dig till gud. Det är inte för sent än.
Citera
2019-04-28, 02:33
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Jag känner av det du skriver. Och jag vet att jag missar hela bilden. Men just nu så känner jag så och jag vet att det är fel, men ändå så känner jag av hat. Det är som satan har planterat hat i mitt hjärta och nu är ondskan här. Jag vill inte acceptera sanningen liksom

Gud är inget annat än glädje och kärlek. Hatet kommer inte ifrån honom och det vet du.
1a Petrusbrevet 5:8
Varen nyktra och vaken. Eder vedersakare, djävulen, går omkring såsom ett rytande lejon och söker vem han må uppsluka.
Håll din tro högt och ge inte satan det han söker
Citera
2019-04-28, 11:18
Medlem
rosanagellacks avatar
Allt det materiella är en falsk upplevelse, du köper alltså lycka för stunden.
Gud vet allt, han vet med att dessa ting vi människor vill ha inte är lösningen till lycka eller att finna Gud.

Kom ihåg att det finns massvis med fattiga människor som är lyckliga och rika som mår dåligt.

Du behöver BE som en annan skrev i tråden, att vara fast i denna värld med allt det matieriella är inte att hitta frid inom sig, det leder till mer stress och missär.

Givetvis kan du vara rik om du vill, men rikedomen ska inte få identifiera dig som människa eller vara din Gud, du skulle heller inte vara rädd att förlora din rikedom eftersom du vet att det inte betyder något egentligen.

Förstå med att vi alla har en plan i livet, vilken plan det är för dig är din egen uppgift, ha tålamod, var nyfiken och sluta ha fokus på det som är utom dig och sök det du har inom dig istället, gör dig fri från det slaveri denna värld sätter dig i.

Vi är alla slavar i denna värld, vi vill ha allt, nya kläder,mobiler, nyaste prylarna det bästa huset.bilen mm, vi mår SÅ BRA när vi fått det, för att sedan tröttna och vill ha åter nyaste prylarna, detta leder till stress och folk blir mer och mer deprimerade, många tar droger och super sig fulla.

Vi är fast i den materiella världen som inte ger dig frid någonstans, ondskans handske.
Och till det genetiska, det finns massvis med personer som inte har det "genetiska" med sig som lyckas jättebra, dom har helt enkelt gett sig an på att inte låta det sätta deras gränser.

Ryck upp dig nu och bestäm dig för att lyckas oavsett hur din bakgrund ser ut!
Citera
2019-04-28, 11:40
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Undrar varför vissa folk får allt och vissa inget.

Varför behandlar gud inte alla likadant?
och ger alla människor lika förutsättningar?

Det är självklart att en människa som mår bra och har det bra, allt från genetiska egenskaper till rikedom och kärlek kommer att gilla gud.

Medan de som som saknar allt sådant kommer inte att göra det.

Jag tvivlar riktigt mycket på min religion och gud. Jag är kristen men jag kan inte acceptera detta faktum. Hur ska jag göra, för det tar kål på mig. Jag har en inre ondska och stor hat mot gud att jag hatar mig själv.

Varför ska det vara så, varför.
Gud är inte politiker eller skiftesman. För dem som inte gör onda gärningar finns ett evigt liv tillsammans med likasinnade. Studera Matteus 5:2-7:27.
Citera
2019-04-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
När du pratar om lika förutsättningar, vad är det du syftar på? Flyktiga materiella tillgångar som ändå ska förgås en dag?
Dåliga människor verkar ha bäst av allt jobb, pengar, hälsa, utseende, kvinnor osv osv
Citera
2019-04-28, 13:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Dåliga människor verkar ha bäst av allt jobb, pengar, hälsa, utseende, kvinnor osv osv

Inte nödvändigtvis, det blir bara mer uppenbart att man är självisk när man har mer man kunde ha delat med sig av. Men allt det där du räknar upp är sådant som inte består. Har man allt det där så har man inte mycket om man inte har Jesus. Har man Jesus har man mycket även om man inte har något av det du räknar upp.
Citera
2019-04-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Inte nödvändigtvis, det blir bara mer uppenbart att man är självisk när man har mer man kunde ha delat med sig av. Men allt det där du räknar upp är sådant som inte består. Har man allt det där så har man inte mycket om man inte har Jesus. Har man Jesus har man mycket även om man inte har något av det du räknar upp.
Ya right 😜
Citera
2019-04-28, 14:58
Medlem
Citat:
Jag kommer inte dit. Men du kan skicka en vykort till mig.

Vänd dig till gud. Det är inte för sent än.

Stå på dig och kräv alltid fakta, det förtjänar du vännen.

Tack och hej!
Citera
2019-04-28, 15:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Kan man stänga denna tråden. Jag tar tillbaka allt. Jag tror på gud.

Jag har fel och gud har rätt, ävensom jag inte inser det nu.

Förlåt, jag var lite kanske lite hård mot dig där, men lyssna nu. Det du egentligen frågar är: varför föds vi inte direkt inn i paradiset? Varför denna tid på jorden med alla plågor ( och glädjer) det innebär?
Hittar du svaret på det, ja då kommer du nog förstå.
Jag är inte kristen, men min farmor sa alltid: "Herren hjälper den som hjälper sig själv".
Ta det lungt, det hjälper ingen att du mår dårligt av det här.
Senast redigerad av kugutt 2019-04-28 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in