2019-04-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Hon heter inte "Buffa" i efternamn. Tror hon har norskt påbrå.

Googlar man är Buffa ett italienskt efternamn. Därmed var sydamerikansk inte så konstig gissning då bägge härstammar från Latin.
Citera
2019-04-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Hon heter inte "Buffa" i efternamn. Tror hon har norskt påbrå.

Tror det också, hon pratade väldigt frejdig norska i ett avsnitt av "Tunnelbanan".
Citera
2019-04-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Tänk att vara så full av sig själv att man har tavlor i sovrummet på sin egen rumpa: https://www.instagram.com/p/BflXBqEglUd/

Familjebilder och bilder på barnen förstår jag, men tavlor på sina egna selfies och rumpa? Herregud.

Stockholm måste vara supertryggt med det här ludret patrullerande på gatorna.

Hahha! Jag har själv aldrig varit med om ett Instagram konto med över 200 bilder som enbart är på konto innehavaren. På varenda jävla bild så poserar denne tös, maken på självgodhet har jag aldrig sett.
Citera
2019-04-28, 12:14
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Sorglig brud
Det är ju så uppfostran allt för ofta ser ut i detta landet nu för tiden.
Människor har blivit så egenkära och fulla av sin egen självbild att det är skrämmande.
Dessa människor sätter sig förmodligen till och med före sina barn i sin världsbubbla.
Citera
2019-04-28, 12:17
Medlem
Jag undrar lite vad dom har på henne, är inte 'skyddande av brottsling' klassiskt brott att gå fri från?
Hur ska dom bevisa att hon visste om hans efterlysning, han är ändå torsk vad tjänar han på att sätta dit henne?

EDIT: Det är polisen som godkänner OV eller? Kan dom neka 'av juridiska skäl' utan dom?

EDIT2 'Genom övervakningskameror kunde polisen även notera att ordningsvakten kört in en bil i garaget och att det i baksätet satt en person med en filt över sig.' Finns bildbevis får hon det knepigare.
Senast redigerad av gottmooos 2019-04-28 kl. 12:26.
Citera
2019-04-28, 12:21
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det är ju så uppfostran allt för ofta ser ut i detta landet nu för tiden.
Människor har blivit så egenkära och fulla av sin egen självbild att det är skrämmande.
Dessa människor sätter sig förmodligen till och med före sina barn i sin världsbubbla.

Det gör dom, t.o.m sett unga mammor ta selfies medans unge står och sliter i tröjan för uppmärksamhet. Dagen tjejer är tappade och självupptagna till max.
Citera
2019-04-28, 12:24
Medlem
Klownfaces avatar
Självklart är det den där jävla blattevakten som inte kan lämna sitt babbe-beteende hemma ens på jobbet. Samma kille försökte jävlas med NMR i ett av deras klipp men fick tillsägelse från polisen själv haha, visste att det var det aset direkt när jag läste rubriken på tråden. Riktig jävla pajas
Citera
2019-04-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Självklart är det den där jävla blattevakten som inte kan lämna sitt babbe-beteende hemma ens på jobbet. Samma kille försökte jävlas med NMR i ett av deras klipp men fick tillsägelse från polisen själv haha, visste att det var det aset direkt när jag läste rubriken på tråden. Riktig jävla pajas

Vad är detta för en blatte-vakt du pratar om?! Det är inte samma som nämns här i tråden? Den där WT svennetjej-vakten.

Har du bild/sociala medier på vakten du yrar om?
Citera
2019-04-28, 12:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Jag undrar lite vad dom har på henne, är inte 'skyddande av brottsling' klassiskt brott att gå fri från?
Hur ska dom bevisa att hon visste om hans efterlysning, han är ändå torsk vad tjänar han på att sätta dit henne?

EDIT: Det är polisen som godkänner OV eller? Kan dom neka 'av juridiska skäl' utan dom?

EDIT2 'Genom övervakningskameror kunde polisen även notera att ordningsvakten kört in en bil i garaget och att det i baksätet satt en person med en filt över sig.' Finns bildbevis får hon det knepigare.
Skyddande av brottsling som sker på det här sättet - där hon faktiskt gömt den efterlyste och aktivt hyst den efterlyste brukar leda till dom, undantaget brukar vara om den efterlyste är en nära anhörig eftersom det finns två principer som krockar.

De behöver inte juridiska skäl för att neka - det räcker med att de uppfattar personen som olämplig. Det polisen gör är en lämplighetsprövning -- inte bara en brottskontroll.
Citera
2019-04-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skyddande av brottsling som sker på det här sättet - där hon faktiskt gömt den efterlyste och aktivt hyst den efterlyste brukar leda till dom, undantaget brukar vara om den efterlyste är en nära anhörig eftersom det finns två principer som krockar.

De behöver inte juridiska skäl för att neka - det räcker med att de uppfattar personen som olämplig. Det polisen gör är en lämplighetsprövning -- inte bara en brottskontroll.

Räknas sambo som nära anhörig?
Om polisen är övertygade om hennes skuld är ju hon i så fall ändå torsk oavsett hur en ev. rättegång går. Kanske är det helt rätt, men man lämnar ganska litet utrymme för Isabella att vara ärlig.

Isabel, Isabella, vad heter människan på riktigt?
Senast redigerad av gottmooos 2019-04-28 kl. 12:57.
Citera
2019-04-28, 13:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Räknas sambo som nära anhörig?
Om polisen är övertygade om hennes skuld är ju hon i så fall ändå torsk oavsett hur en ev. rättegång går. Kanske är det helt rätt, men man lämnar ganska litet utrymme för Isabella att vara ärlig.

Isabel, Isabella, vad heter människan på riktigt?
Ja det gör - men vissa förbehåll. Det räcker inte att ha varit sambo en vecka utan kräver att relationen når upp till äktenskapsliknande -- dvs vanligen en längre period än sex månader.

Dessa kan dock inte ha varit "sambo" eftersom han grips hemma hos ordningsvakten och inte i sin egen bostad -- vilket hade varit fallet om han bodde där.
Citera
2019-04-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det gör - men vissa förbehåll. Det räcker inte att ha varit sambo en vecka utan kräver att relationen når upp till äktenskapsliknande -- dvs vanligen en längre period än sex månader.

Dessa kan dock inte ha varit "sambo" eftersom han grips hemma hos ordningsvakten och inte i sin egen bostad -- vilket hade varit fallet om han bodde där.

Men om dom haft en bevisad relation sen innan han blev efterlyst? Nog är hon skyldig så tänker inte tala mer i hennes sak, men jag känner fortfarande på mig att 'skyddande av brottsling' inte är det mest helgjutna brottsmålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in