2019-04-28, 10:23
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hela hennes insta är ju arrangerade bilder och inget är spontant. Gym, gym, rumpa, kamouflagekläder, ov, ov o.s.v.

Och häri ligger det påtagligt uppenbara. Det är en verklig influencerinsta, i vilken världsbild skulle hon då låta kommentarer likt de som återfinns där få ligga kvar i en hel dag?
Finns inte en chans att någon skulle låta de finnas där med den typen av konto.
Citera
2019-04-28, 11:00
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Hmm, det var synd, om det nu är Bella som är den häktade. Det var en av mina favorit-OV på den tiden jag tittade på "Tunnelbanan". Verkade reko och jordnära kanske lite väl mycket dramaturgiskt spring och drama på henne men vad fan.

Rökningen förbryllar som ovanstående påpekar.

Tycker hon är fin men mycket förändrad sen jag "såg" henne sist.

I kommentarerna till många bilder samt hennes egen text så kan man se att hon "inte får jobba i tunnelbanan längre" samt att "hon polisanmält en tidigare chef", dessa händelser måste ju hänga ihop. Någon som vet vad som hänt? Efter det tycker jag mig se en stor förvandling kroppsmässigt (samt tattoo)

Vem är polisen som vill ha kontakt via DM?

Någon med mer info?

Jag tycker inte att det är så mycket som pekar på att det är hon som är den häktade, kommentarer i IG liksom.

Som sagt lite mer på benen.

Håller med, känns lite sorgset. Hon framstod som mycket mer snäll och gullig i Tunnelbanan för ett par år sedan. Dessutom har jag för mig att det verkade som hon hade en pojkvän som också var ordningsvakt då, inte han killen Michi hon jobbade med, utan en annan. Han var med i en moped-olycka på väg hem från jobb i ett avsnitt för kanske två år sedan. Då larmades Bella och Michi dit, Michi fick gå hem men hon fick åka med killen i ambulansen eftersom det var hennes pojkvän. Kan blanda ihop, men tror det var hon.
Citera
2019-04-28, 11:01
Medlem
tilsammansnus avatar
Ifall det är hon som är den kriminella då kan jag se hur den relationen blev till, hon verkar lysa av osäkerhet och attention-whore från ghettot som bla sökte att få komma med på TV.

Gängledare brukar vara manipulativa parasiter och en sådan ser direkt hennes svaghet och sätter igång att bearbeta henne till ett användbart verktyg. Han överöser henne med precis det hon vill höra, smicker, att hon är med om nåt stort/viktigt tills han en dag ser att hon är tillräckligt beroende av behandlingen att begå brott för hans räkning för att det inte skall ta slut.
Citera
2019-04-28, 11:03
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Den så kallade gängledaren är det i alla fall, hittade inget om henne.

Vilka är det som är hårdast i Märsta då, syrianerna?

Nån bild på Istagram hängde hon med nån icke-kriminell syrian, kändisfrisör eller nått. Men hon kanske umgås i de kretsarna?
Citera
2019-04-28, 11:04
Medlem
Yxherrens avatar
Tänk att vara så full av sig själv att man har tavlor i sovrummet på sin egen rumpa: https://www.instagram.com/p/BflXBqEglUd/

Familjebilder och bilder på barnen förstår jag, men tavlor på sina egna selfies och rumpa? Herregud.

Stockholm måste vara supertryggt med det här ludret patrullerande på gatorna.
Citera
2019-04-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Tänk att vara så full av sig själv att man har tavlor i sovrummet på sin egen rumpa: https://www.instagram.com/p/BflXBqEglUd/

Familjebilder och bilder på barnen förstår jag, men tavlor på sina egna selfies och rumpa? Herregud.

Stockholm måste vara supertryggt med det här ludret patrullerande på gatorna.
Var det hon som var med i Stockholm-Arlanda som vakt eller var det någon annan ? Det var ju ett tag sedan det sändes typ 10 år så det kanske inte var hon?
Citera
2019-04-28, 11:41
Medlem
Någon som vet vad Buffa härstammar ifrån? Hon är väl knappast renblodig svensk? Jag gissar på att det är något sydamerikanskt iallafall?

Vidare; Vem är det gängledaren handlar om? Någon skrev om att han var häktad genom Attunda TR, isåfall finns det väl någon med protokoll från den häktningen?

Hade de varit tillsammans länge eller bara "vänner"?

De tjejer som öppet skriver hatinlägg mot henne på hennes sista instagrampost-"yes där fick du din orre "(förortsslang för Hora helt enkelt), vad beror hatet på från dessa utländska tjejer? Var de avundsjuka på att det gick så bra för denne Buffa? Fick de helt enkelt stå på läktaren och titta på när det gick bra för Buffa på de flesta plan? Är inte det lite typiskt utländska tjejer, precis när tuppen är borta så ska man dit på instagrammet och skriva massa hat till henne. När de vet att hon är häktad och inte kan svara tillbaka. Slutgiltiga frågan; 55.000 följare? Vart kom det ifrån? Vi har många svenska idrottstjärnor exempelvis som visas på tv-rutan dag in och dag ut som inte har så många följare. Hur kunde hon samla på sig så många? Någon som vet hur hon gjort detta? Är det tal om köpta, då kostar det väl en jäkla massa tusenlappar? Knappast gratis och köpa följare?
Senast redigerad av Frestadius 2019-04-28 kl. 11:55.
Citera
2019-04-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Någon som vet vad Buffa härstammar ifrån? Hon är väl knappast renblodig svensk? Jag gissar på att det är något sydamerikanskt iallafall?

Vidare; Vem är det gängledaren handlar om? Någon skrev om att han var häktad genom Attunda TR, isåfall finns det väl någon med protokoll från den häktningen?

De tjejer som öppet skriver hatinlägg mot henne på hennes sista instagrampost-"yes där fick du din orre "(förortsslang för Hora helt enkelt), vad beror hatet på från dessa utländska tjejer? Var de avundsjuka på att det gick så bra för denne Buffa? Fick de helt enkelt stå på läktaren och titta på när det gick bra för Buffa på de flesta plan? Är inte det lite typiskt utländska tjejer, precis när tuppen är borta så ska man dit på instagrammet och skriva massa hat till henne. När de vet att hon är häktad och inte kan svara tillbaka. Slutgiltiga frågan; 55.000 följare? Vart kom det ifrån? Vi har många svenska idrottstjärnor exempelvis som visas på tv-rutan dag in och dag ut som inte har så många följare. Hur kunde hon samla på sig så många? Någon som vet hur hon gjort detta?
Hon heter inte "Buffa" i efternamn. Tror hon har norskt påbrå.
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2019-04-28 kl. 11:48.
Citera
2019-04-28, 11:51
Medlem
Citat:

De tjejer som öppet skriver hatinlägg mot henne på hennes sista instagrampost-"yes där fick du din orre "(förortsslang för Hora helt enkelt), vad beror hatet på från dessa utländska tjejer? Var de avundsjuka på att det gick så bra för denne Buffa? Fick de helt enkelt stå på läktaren och titta på när det gick bra för Buffa på de flesta plan? Är inte det lite typiskt utländska tjejer, precis när tuppen är borta så ska man dit på instagrammet och skriva massa hat till henne. När de vet att hon är häktad och inte kan svara tillbaka. Slutgiltiga frågan; 55.000 följare? Vart kom det ifrån? Vi har många svenska idrottstjärnor exempelvis som visas på tv-rutan dag in och dag ut som inte har så många följare. Hur kunde hon samla på sig så många? Någon som vet hur hon gjort detta? Är det tal om köpta, då kostar det väl en jäkla massa?

Om man är så narcissistisk att man har bilder på sin egna rumpa på väggen hemma kan man nog slanta för fejkföljare utan problem. Sen lär det innebära några tiotusen gratisföljare att vara med i Tunnelbanan om man får återkommande inslag.
Men åter till saken, visst uppvisar den här tjejen skräpiga tendenser men vad är egentligen beläggen för att hon är den skyldige?
Citera
2019-04-28, 11:54
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:

De tjejer som öppet skriver hatinlägg mot henne på hennes sista instagrampost-"yes där fick du din orre "(förortsslang för Hora helt enkelt), vad beror hatet på från dessa utländska tjejer? Var de avundsjuka på att det gick så bra för denne Buffa? Fick de helt enkelt stå på läktaren och titta på när det gick bra för Buffa på de flesta plan? Är inte det lite typiskt utländska tjejer, precis när tuppen är borta så ska man dit på instagrammet och skriva massa hat till henne. När de vet att hon är häktad och inte kan svara tillbaka. Slutgiltiga frågan; 55.000 följare? Vart kom det ifrån? Vi har många svenska idrottstjärnor exempelvis som visas på tv-rutan dag in och dag ut som inte har så många följare. Hur kunde hon samla på sig så många? Någon som vet hur hon gjort detta? Är det tal om köpta, då kostar det väl en jäkla massa?
Gick bra för? Ja du har då väldigt höga förväntningar på livet....
Sydamerikansk? Vad fan har du rökt?
Citera
2019-04-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig

Vem skrev att det handlade om en subjektiv tolkning?

Jag bedömde det från de två invandrartjejer som riktade starkt hat mot Buffa på det senaste instagraminlägget. Riktar man sådant hat borde det väl ligga avundsjuka mot att det gick bra för henne, inte minst medial uppmärksamhet? Eller tror du att det bara är ren och skär lycka och eufori utan grund som ligger bakom deras inlägg?
Citera
2019-04-28, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Sydamerikansk? Vad fan har du rökt?
Brazzar kan se ut som hon gör men det beror väl på inflyttat folk många generationer tillbaka dock. Nej hon är nog väldigt svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in