Citat:
Däremot hittade jag detta: (FB) Taberg, Jönköping 2018-06-07: vapen mm hittat i container, politiskt motiv misstänks
verkar som jag får rätt tillslut trots allt?
Däremot hittade jag detta: (FB) Taberg, Jönköping 2018-06-07: vapen mm hittat i container, politiskt motiv misstänks
verkar som jag får rätt tillslut trots allt?
Inlägget handlar vad jag förstår om mannen som först satt häktad, misstänkt för förberedelse till rån, bland annat. Med tanke på att han inte ens åtalas så är det väl lite starkt att säga att du hade rätt.
Citat:
MGM hade varnat på sin Facebook om vilket slags samhälle vi skulle få om Jimmie Åkesson skulle ta över makten efter valet, han gillade även alla tänkbara vänsterextrema grupperingar som gick att gilla.
Jag tror han och ett par gelikar har haft planer att ta till våld för tysta politiker eller meningsmotståndare. Sen få du såklart tro att de skulle ut och lajva tjuv och polis i skogen i och med att de hittade vapen, löshår, peruk och polisuniform.
Jag tror han och ett par gelikar har haft planer att ta till våld för tysta politiker eller meningsmotståndare. Sen få du såklart tro att de skulle ut och lajva tjuv och polis i skogen i och med att de hittade vapen, löshår, peruk och polisuniform.
Men även om inlägget hade handlat om JL har du ju inte rätt. Åtalet gäller olaga vapeninnehav, inte planer på att tysta politiker eller meningsmotståndare.
Kanske FUP ger lite ledtrådar om varför han hade vapnen, men sannolikt kommer vi aldrig att få veta det.
Jag själv lutar åt att han ägnat sig åt någon form av autonom prepping. Dvs. att han inte hade några konkreta planer, annat än att en (våldsam) revolution kommer komma, och då gäller det att ha vapen.
Vet inte hur många illegala vapen som cirkulerar i landet, men det är antagligen tusentals. De flesta av dem innehas nog av livsstilskriminella, men det är nog bara en minoritet av dessa som har konkreta planer på att skjuta någon. Det är nog mer: ”kan vara bra att ha”, eller att det anses coolt. Tror att det kan vara något liknande här.