Han skrev mycket bra, som du hade kunnat försöka argumentera mot. Men du lyckades inte prestera ett enda motargument.
Du har förlorat diskussionen, dvs du har fel.
Så väldigt underligt att det kommer in en massa användare till hans försvar här titt som tätt. Som inte argumenterar för någonting annat än det felaktiga påstående att han skulle ha rätt.
Märkligt. Undrar, kan det verkligen vara en slump?
Säger Lieselott ja. Om något är det just kvinnor som ligger bakom allt som ska vara till för jämställdhet men det ska visst vara att kvinnor är bättre! Visar att kvinnor suger på detta begrepp om jämställdhet. En sådan här rapport skulle inte ens publiceras om inte kvinnorna bakom den skulle kunna lyfta fram att kvinnor allt är bättre.
Som du väl illustrerar här ovan, är kvinnor verkligen inte bättre på att argumentera än män. Trots att argumentation bygger på språk, och kvinnor har stora språkliga fördelar framför män tex att flickor börjar tala tidigare än pojkar. Kvinnor tar istället till personangrepp, och försöker flytta fokus till något helt annat än ämnet som diskuteras.
Hänger kanske ihop med att ni har lägre iq?
Du kan bara döma kvinnor efter det beteendet om män inte ägnar sig åt det. Och det finns massor av personangrepp från män bara de senaste sidorna. Du visar bara att din bedömning inte har något värde.
Dessutom har jag feber. Annars skulle jag inte ligga här och delta i denna skit.
Är det en konspiration kanske, en patriarkal konspiration som vi onda män använder oss av?
Eller kanske det är samma användare som har 403 olika konton, många med flera tusentals inlägg, skapta för 3 år sen, som väljer att ALLA gå emot stackars dig?
Eller kan det vara så, MÖJLIGTVIS, KANSKE; att du får fett med däng och du ser det inte själv då ditt ego inte klarar av att ta smällen?
Jadu...vilket är det?
Du verkar ju veta vad jag talar om iallafall.
Nej, du TYCKER. Du tycker att mäns livsöden är intressantare. Det är helt subjektivt eftersom att människor bedömer vad som är intressant på olika sätt.
Många män tycker nog att mäns livsöden är intressantare medans kvinnor säkerligen tycker att kvinnors är intressantare. Detta för att man lättare identifierar sig med vad som är likt en själv.
Det är det ni gör fel, män som du och andra här tror att det är en objektiv sanning att män är intressantare och "bättre, duktigare" för att de är "bättre" på att bygga hus eller uppfinna någonting eftersom deras intresse ligger i linje med det.
Kvinnor INTRESSERAR sig generellt för andra saker än män och är därför ofta bra på andra saker. Detta medför mest troligt att kvinnor tycker att kvinnor är mer intressanta.
Det verkar däremot vara helt omöjligt för vissa att förstå detta och jag antar att det handlar om att man har ett så sårbart och skört ego själv att man måste pådyvvla andra sin uppfattning att "jooo du måste tycka att män är intressantare!" "De ääär ju det!". Manliga egot klarar inte mycket till motgång, det ska gudarna veta. Då blir ni lättkränkta och det är med en gång någon annans fel. Även att ta äran för andras idéer är män experter på, helt samvetslöst dessutom. Det händer till och med ibland att man låter mannen tro, att en idé som planterades av kvinnan är hans idé, så att han får känna sig lite duktig.
Så nej Mendokse, män är inte intressantare för kvinnor och kvinnor pratar inte heller om mäns prestationer i allmänhet. Det är män som är intresserade av dessa, inte kvinnor.
Sanningen är hård, jag vet.
Jag hade tänkt besvara Mendokses inlägg, men du hann lyckligtvis före mig. Med dina utmärkta argument slipper jag ödsla dyrbar tid på att bemöta hans misogyna skit och kasta pärlor för småsvin av bl a hans och TommyHeelins kaliber på sandlådenivå.
Meningen i fet stil som du skrev får mig osökt att tänka på den fiktiva karaktären specerihandlaren/riksdagsmannen Frithiof Johannesson och hans intriganta fru Rut i TV-serien Fröken Fridmans krig. Hon planterade sina idéer i huvudet på sin mer trögtänkte make och lade fram sina förslag för honom, varvid han gjorde som hon sagt åt honom att göra i det offentliga livet. Frithiof intalade sig själv att det var han som i egenskap av en inflytelserik riksdagsman och med manlig dådkraft och intelligens hade kommit på alla idéer. Han fick känna sig riktigt duktig.
Det är vanligare än man tror att män får idéer till projekt eller uppfinningar från sina fruar och sedan förverkligar dem i sina egna namn. För manliga entreprenörer har lättare än kvinnliga att få finansiering beviljad från investmentsbolag och liknande. För exakt samma uppfinning eller projekt.
I historien fanns det män som försökte ta åt sig äran för vad kvinnor hade skapat. Till exempel maskinisten Charles Anan ansökte om patent i sitt eget namn på Margaret Knights uppfinning papperspåsen med flat botten. Hon upptäckte det och stämde sedan skjortan av den ohederlige girigbuken.
Haha, klass. Jag tror iofs att det om nanopromille var metaforiskt menat. Det var nog inte tänkt att en autist skulle börja räkna på det.
Det är verkligen underhållande att läsa er misogyna småglins ynkliga bortförklaringar, nedvärderingar och ifrågasättanden att jag skrattar så jag kiknar Jag ville bara visa att ni som kastar skit på kvinnor i det här forumet är själva svagbegåvade och inte har en susning om hur ofantligt litet en nanopromille är.
Det är verkligen underhållande att läsa er misogyna småglins ynkliga bortförklaringar, nedvärderingar och ifrågasättanden att jag skrattar så jag kiknar Jag ville bara visa att ni som kastar skit på kvinnor i det här forumet är själva svagbegåvade och inte har en susning om hur ofantligt litet en nanopromille är.
Förstår du, som kvinna, att det spelar ingen roll hur många ggr man upprepar en lögn? Majoriteten av människor kommer aldrig någonsin tro på skiten ändå, för när man rör sig ute i VERKLIGHETEN utanför sitt lilla flickrum så SER MAN vad som pågår.
Du lillplutten, jag är faktiskt en kille. Sitt inte för länge i ditt ovädrade pojkrum och blunda för vetenskapligt belagda fakta och empiri att både män och kvinnor är jämbördiga vad gäller intelligens och mentala förmågor.
Klarar du verkligen inte av att bemöta mina argument med vettiga och sakliga fakta Istället ägnar du dig åt personangrepp och trams på lägsta sandlådenivå. Inte särskilt moget av dig.
Jag bör väl varna dig redan nu för att gå in i en debatt med mig. Dina barnsliga argument om att män är överlägsna kvinnor i precis allting kommer jag med stor lätthet att krossa till småsmulor. Jag har under tiden här på Flashback länkat till massvis med seriösa vetenskapliga studier från olika akademiska fält som neurofysiologi, psykologi, evolutionspsykologi, arkeologi och så vidare.
Så vad jag kan råda dig till är att gå ut i VERKLIGHETEN och andas lite frisk luft. Helst i den värsta orkanen i mänsklighetens historia. Då kan kraftiga vindpustar gå rakt igenom dina öron och blåsa rent i skallen på dig. Förhoppningsvis kommer dina få hjärnceller att kvickna till och komma till insikt om sanningen.
Dina lögner har du ju upprepat så många gånger att du själv tror på dem. Snacka om självhjärntvätt! Om du inte vågar se sanningen i ögat så beror det på att den svider för mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyheelfin
Det finns hur många olika situationer att analysera som helst... bla bla... <massa misogynt skitsnack som saknar verklighetsförankring>
Företag med enbart män i både ledning och bland anställda är mer benägna att gå i konkurs än de med total kvinnodominans. De mest lukrativa och de mest dynamiska företagen är de som har jämn könsbalans och mångfald.
”... flickor i Sverige är betydligt bättre än pojkarna på problemlösning i grupp.
Sverige är ett av de länder där skillnaderna mellan pojkarnas och flickornas samarbetsförmåga i grupp är som störst. Endast Finska elever uppvisar ännu större skillnad mellan flickornas och pojkarnas gruppsamarbetsförmåga.
Det finns även attitydskillnader mellan ungdomar av olika kön vad gäller inställning till samarbete; Flickor svarar mer positivt om samarbete som inte i första hand ger fördelar för dem själva medan pojkarna uttalar sig mer positivt om samarbete som leder till vinster för dem personligen.”
Forskarnas slutsats är att kvinnor generellt har bättre förmåga till gruppsamarbete och är bättre på problemlösning i grupp. De är mer altruistiska och gör självuppoffringar för att stödja eller hjälpa andra gruppmedlemmar. Deras stora samarbetsförmåga har en evolutionär fördel.
Både kvinnor och män i jägar-och samlarperioden jagade, fiskade och samlade. Ungefär tvåtredjedelar av matanskaffningen kom från kvinnornas samlande, fiske och småviltsjakt.
Människorna bildade grupper på 10-20 individer, samarbetade med varandra både inom stammen och mellan stammarna. T ex kunde släktingar eller andra gruppmedlemmar ta hand om ungarna när de alerta unga kvinnorna var ute på jakt, fiske eller samlande. Mindre fysiskt starka män utförde andra uppgifter istället för att jaga bufflar, t ex plockade flintastenar och grenar till att göra redskap av.
Samhället i jägar-och samlarperioden var egalitärt och jämställt. Traditionella ”kärnfamiljer” med mannen som huvudförsörjare och kvinnan som hemmafru var inte påtänkta. Inte könsrollerna heller bortsett från de rent biologiska. Det bör även poängteras i sammanhanget att kvinnorna på den tiden var betydligt fysiskt starkare än idag. Alla i stammen hjälptes åt att försvara sig mot yttre faror.
Ett känt exempel på en kvinna som både jagade och fiskade var Bäckaskogskvinnan (Barumkvinnan). Det fanns även kvinnor som krigade, t ex Birkakvinnan.
Jag hade tänkt besvara Mendokses inlägg, men du hann lyckligtvis före mig. Med dina utmärkta argument slipper jag ödsla dyrbar tid på att bemöta hans misogyna skit och kasta pärlor för småsvin av bl a hans och TommyHeelins kaliber på sandlådenivå.
Meningen i fet stil som du skrev får mig osökt att tänka på den fiktiva karaktären specerihandlaren/riksdagsmannen Frithiof Johannesson och hans intriganta fru Rut i TV-serien Fröken Fridmans krig. Hon planterade sina idéer i huvudet på sin mer trögtänkte make och lade fram sina förslag för honom, varvid han gjorde som hon sagt åt honom att göra i det offentliga livet. Frithiof intalade sig själv att det var han som i egenskap av en inflytelserik riksdagsman och med manlig dådkraft och intelligens hade kommit på alla idéer. Han fick känna sig riktigt duktig.
Det är vanligare än man tror att män får idéer till projekt eller uppfinningar från sina fruar och sedan förverkligar dem i sina egna namn. För manliga entreprenörer har lättare än kvinnliga att få finansiering beviljad från investmentsbolag och liknande. För exakt samma uppfinning eller projekt.
I historien fanns det män som försökte ta åt sig äran för vad kvinnor hade skapat. Till exempel maskinisten Charles Anan ansökte om patent i sitt eget namn på Margaret Knights uppfinning papperspåsen med flat botten. Hon upptäckte det och stämde sedan skjortan av den ohederlige girigbuken.
Herrejösses. Uppenbarligen finns det ingen ände på självbedrägeriet..
Kvinnliga komiker lutar sig nästan uteslutande på vulgäriterer.. Hur kan man ens argumentera för att män är de som gör det?? Förbluffande.
Nej, det gör det verkligen inte. Ni kvinnohatande stackare ser ner på kvinnor, nedvärderar och ifrågasätter deras prestationer inom precis alla fält där män än så länge dominerar samt skyller på inkvoteringar när kompetenta kvinnor erhållit prestigetyngda topptjänster. Det är ni som ägnar er åt självbedrägeri. För att skydda era sköra egon mot framgångsrika och smarta kvinnor.
Jag har inte märkt att kvinnliga komikers skämt skulle vara mer vulgära än manliga ditons. Det kanske är så att när en man drar sexistiska, homofoba eller rasistiska skämt uppfattas han som mindre vulgär än när en kvinna gör exakt samma sak. För det förväntas mer och uppfattas som normalt att en man drar den typen av skämt.
Läs själv de kvinnohatande idioternas inlägg i det här forumet. De osar av misogyni. Forskning visar att kvinnohatare och rasister av det manliga könet har lägre IQ än genomsnittet.