2019-04-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyheelfin
Som feminister gör menar du?

Tror du att det är vad jag menar, om du försöker tänka efter lite grann? Men visst, det finns säkert även feminister som är såna.
Senast redigerad av Varmare 2019-04-25 kl. 21:42.
Citera
2019-04-25, 21:46
Medlem
lupacs avatar
(forts.)

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
De flesta män går inte på gym, de flesta som gör det är inte där för att se bra ut utan för att det är hälsosamt; de flesta män använder inte smink. De flesta kvinnor använder smink.
Och om jag skulle fått en finne innan en dejt skulle jag gå på dejten ändå. Det brukar nämligen inte vara några problem om du förstår vad jag menar.

Män som tar anabola steroider gör det inte för att det är hälsosamt utan för att de snabbt vill bygga upp en stor stark kropp med vilken de kan imponera på både kvinnor och manliga konkurrenter. Narcissism i ett nötskal.

De flesta kvinnor sminkar sig inte. De som gör det vill se presentabla ut på en festlig tillställning, på en dejt eller ett kundmöte.

Det blir pinsamt för dig om du dyker upp med en gigantisk finne på hakan. Istället för att lyssna på ditt långrandiga skryt om ditt framgångsrika liv kommer din dejt att hela tiden stirra på din varböld. Missprydnader av den sorten har ju den effekten att både dra till sig blickar och framkalla äckelkänslor.

Det blir ingen andra dejt för din del.

Citat:
Menar du att du inte påstått att Hollywood genomsyras (speciellt förr men antagligen fortfarande) av patriarkala strukturer? För du påstod just det, ungefär i samma veva som du talade om min trovärdighet, som om det vore någon annan än du och jag som läser dessa aplånga inlägg med minsta intresse.

Läs mina kommentarer i föregående inlägg.

Citat:
Den relevanta lagen heter 中华人民共和国妇女权益保障法(修正)

Där kan man läsa:
第二十一条 国家机关、社会团体和企业事业单位应当执行国家有关规定,保障妇女从事科学、技术、文学、艺术和其他文化活 动,享有与男子平等的权利。
(...)
第二十五条 在晋职、晋级、评定专业技术职务等方面,应当坚持男女平等的原则,不得歧视妇女。

(De flesta affärsyttringar kan enligt kinesisk lag ses som "kulturell verksamhet", därav 第二十一条. Vad "deltagande" innebär torde vara uppenbart.)

Den kinesiska text som du hänvisar till handlar inte om att kvinnor kvoteras in på topptjänster endast för att de är kvinnor. Istället rör det sig om Folkrepubliken Kinas lag om kvinnors rättigheter och intressen. Enligt artikel 21 ska kvinnor ha samma möjligheter som män att utbilda sig och arbeta inom vetenskap, teknik, litteratur, konst och övrig kulturell verksamhet. Med ”Deltagande” avses i detta sammanhang utbildning och förvärvsarbete inom nämnda kulturella verksamheter.

Artikel 25 handlar om att lagen om jämställdhet mellan män och kvinnor ska följas. Kvinnor får inte diskrimineras när det gäller befordran, marknadsföring och bedömning av yrkesmässiga och tekniska meriter. Det står ingenting om att mindre kompetenta kvinnor får kvoteras in på bekostnad av mer kompetenta män.

Citat:
Kvinnor är inte smartare än mig - ja dvs. det finns naturligtvis kvinnor som är det, men de flesta är inte det. Inte de flesta män heller. t. 163 IQ hur ligger du till?

Stackarn! Lider du så mycket av dålig självkänsla att du måste köra med anekdoter för att liva upp ditt trista liv som en misslyckad slacker? Inte helt oväntat med tanke på att du saknar sakliga motargument att bemöta mina inlägg med.
Citera
2019-04-25, 21:48
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Det visste jag inte , men jag tycker snarare att du ska citera artikel 12 om syftet för källa är att bevisa kvotering.

第十二條 國家積極培養和”選拔女幹部”。

國家機關、社會團體、企業事業單位培養、”選拔”和任用幹部,必須堅持男女平等的原則,並有”適當數量” 的婦女擔任領導成員。

國家重視培養和”選拔”少數民族女幹部。

Det bevisar inte på något sätt att kvinnor kvoteras in på statustyngda topptjänster, utbildningsplatser och åtråvärda anställningar på bekostnad av mer kompetenta individer av manligt kön. Enligt vad som står i artikel 12 är det s k måttfull kvotering som avses i syfte att uppnå ett ”lämpligt antal” kvinnor”. Denna typ av särbehandling innebär att när två sökande har samma meriter, så väljer man den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen. Målet är att upprätthålla eller uppnå en jämnare könsfördelning på till exempel en arbetsplats. Lagen om jämställdhet mellan kvinnor och män måste följas av bl a statliga organisationer, statsorgan, företag och universitet.
Citera
2019-04-25, 22:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Du ser, hona, jag tror inte du kommer förstå med din bristfälliga tankekapacitet men det är ändå mitt ansvar att upplysa de svaga och mindre begåvade.
Vi män har inga problem med att SE UPP till våra bröder och försöka bli lika bra som dem. Det är så vi Män gör. Vi konkurrerar med varandra ja, men vi är RIDDERLIGA och ERKÄNNER när någon broder förtjänar vår respekt. Då ger vi det. Det är HEDER och ÄRA som styr oss. Så att inte ge någon broder erkännande när han förtjänar det är ohederligt och helt enkelt lågt och omanligt. Som sagt förväntar mig inte att du, din hona, ska förstå något som har med ÄRA att göra men jag har ändå slösat min dyrbara tid att förklara för dig.
Din värld vet jag är mörk och dyster där ni inte har såna här civiliserade principer där ni knivhugger varandra i ryggen, blir avundsjuka på era systrar och baktalar dem om de skulle vara bättre än ni på något. Jag FÖRSTÅR gyttjan och var du kommer ifrån och därför förvånar det mig inte att du kör med billiga ”är du bög eller” resonemang och förväntar dig att jag ska backstabba mina bröder men nu har du råkat ut för en ärans man med principer och du är därmed försvarslös mot mig, din hona.

Ära, heder och broder. Dig har de indoktrinerat väl kan jag se 😁
Citera
2019-04-25, 22:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men din dumma idiot, det spelar ingen roll om årtalet är 2019, 2033 eller 1950, vår miljö förändrar sig något så OFANTLIGT mycket snabbare än våra gener. Rent genetiskt är vi samma djur som vi var för 10.000 år sedan.

Du kan inte argumentera över huvud taget, så fort du blir ägd så börjar du yra om helt irrelevanta saker.

Varför i HELVETE kan ni kvinnor ALDRIG NÅGONSIN EVER sluta bekräfta stereotypen om er själva? VARFÖR kan ni ALDRIG vara sakliga? VARFÖR klarar ni ALDRIG AV att erkänna när ni blivit besegrade i en debatt? Nej, istället stänger ni öronen, sjunger lala och börjar kalla motståndaren för dittan och dattan.

SUCK, det är fan inte konstigt att kvinnor inte klarar av att leda ett skit i denna värld.

Jag tycker nog att du ska ta en titt på mina inlägg och dina inlägg så ser du vem som är yr och låter känslorna härja totalt.
Du har inte besegrat någon, så vet du det. Vilket givetvis också är anledningen till att du sitter här och gaggar som en desperat papegoja.

Så, nu tar vi detta en gång till. Det spelar roll vilket år det är jo. Nuförtiden samarbetar kvinnor. Och givetvis gjorde de även det förr. Samarbetet såg lite olika ut för kvinnor och män bara.
Sen är det heller inte så att bara för att de jagade mammutar förr i tiden och då samarbetade, så har männen idag samma förmåga till samarbete. Samarbete är främst någonting man lär sig i livet. Du ska inte överskatta gener och arv. Många av våra förmågor har vi lärt oss att utveckla, och eftersom kvinnor idag och sedan ungefär 70 år tillbaka har arbetat tillsammans så har de nog lyckats utveckla förmågor till samarbete.
Jag diskuterar INTE sportgrenar här nu, eftersom kvinnor inte utövar sport i närheten av lika stor utsträckning som män och dessutom inte har likvärdig fysik, utan jag diskuterar samarbete i sociala sammanhang och på arbetsplatser.

Jag är ledsen, men dig kan man faktiskt inte ta på allvar. Du har noll koll på kvinnor, och heller inte på historien. Inte ens på ditt eget inlägg faktiskt.
Du börjar med att kalla mig idiot och sen skriver du längre ner att kvinnor i debatter kallar folk dittan och dattan vid brist på argument. Så, självmål x2 på den.
Citera
2019-04-25, 23:33
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Samma gamla trötta och fantasilösa förklaringar. För det första tror du att alla dessa GENIER till män uppmuntrades av samhället att komponera eller?
Och för det andra ser vi IDAG vad som händer när kvinnor tillåts komponera. De VILL inte komponera och om de VILL komponera så blir resultatet okultiverat och/eller vulgärt smörja för det är enda sättet en kvinna kan uppmärksamma sitt verk (Lady Gaga, ett talande exempel).
Detta beror på:
1. Kvinnor bryr sig inte på djupet om KONSTEN. De bryr sig om PRESTIGEN och framgången (detta gäller ALLT annat). Resultatet blir ALLTID mediokert.
2. Kvinnor är helt enkelt mindre kreativa och mindre intelligenta (som grupp på Bell kurvan).
3. Kvinnor är mindre riskbenägna.

Det är inte bara det att män är ÖVERLÄGSET bättre men de är även de som skapar alla stilar och som ständigt flyttar fram positionerna. PÅ SIN HÖJD kan honan IMITERA mannen men hon är inte kapabel att skapa något NYTT och ORIGINELLT. Detta ser man redan i lågstadiet. Tjejer kan vara ”duktiga och göra sina läxor” men pojkar tänker utanför boxen (när de vuxit upp, pojkar mognar senare) och har sann skaparanda och originalitet.
Du hatar ju kvinnor, så lägg dej i sängen och gråtrunka.
Citera
2019-04-25, 23:39
Medlem
TSK1453s avatar
Om vi ska vara ärliga och seriösa nu, att säga att det är ett axiom att män är ÖVERLÄGSNA kvinnor på precis ALLT som har med civilisationsbyggande verksamhet att göra är verkligen inte en överdrift. Det är ett faktum, logiskt och empiriskt. ALLA vi ser det klart framför oss att så är fallet. Jag förstår ärligt talat inte varför feminister och deras kastrerade beta följare förnekar detta eller tar illa upp av detta. Påstås det att män är ”bättre” än kvinnor? Nej. ”Bättre”, ”sämre” osv är luddiga begrepp som avgörs av sammanhang och ofta är de subjektiva begrepp också. Så man kan faktiskt om man drar det till sin spets säga från feministhåll ”bara för att män är överlägsna kvinnor på musik, teknik, matte, kultur, intelligens, logik, fysisk styrka, sport osv betyder det inte att män är bättre än kvinnor”. Det kan man faktiskt argumentera för på något filosofiskt plan. Däremot kan man inte säga ”män är inte överlägsna än kvinnor på musikalitet” exempelvis. Därför att det helt enkelt empiriskt kan BEVISAS att så är fallet och jag har tidigare också bevisat det. Varför har kvinnor och feminister SÅ SVÅRT att hålla sig till saken och debattera på ett logiskt sätt. Man ser ju det gång på gång inte minst här och hur kvinnor bekräftar våra ”fördomar” om dem som känslovarelser som inte kan argumentationskonsten. Det spårar alltid ur till sandlådenivå. Är kvinnor ungefär som barn? Som Annie Lööf som ”inte höll med” Jordan Peterson? Hur kommer detta påverka hela samhällen och civilisationer långsiktigt när män måste anpassa sig till kvinnors lättkränkthet och sandlådan? Hur kan vi få dem att inse att det kommer bita dem själva i röven om civilisationerna som män har skapat utplånas? Tror kvinnor att anarki och barbari skulle gynna dem? Skulle feminismen ens ha existerat utan civilisationen som män har byggt upp?

Diskutera.
Senast redigerad av TSK1453 2019-04-25 kl. 23:47.
Citera
2019-04-25, 23:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Kvinnor blir inte lika bra regissörer av samma anledningar som de inte blir lika bra komiker eller berättare.
Kvinnor har ingen humor, ingen timing i sitt berättande och de har svårt att komma fram till poänger. De är heller inte lika intelligenta.

Du påstår ju i ditt inlägg att kvinnor till och med är bättre regissörer än män, men att säga motsatsen skulle på något sätt vara sexistiskt?

Varför skulle kvinnor inte bli lika bra regissörer, komiker och berättare som män? Kan du styrka dina påståenden med länkar till seriösa vetenskapliga studier?

På Rankers lista The Funniest People of All Time finns dessa roliga kvinnor:

Lucille Ball, 16
Tina Frey, 18
Betty White, 27
Carol Burnett, 37
Amy Poehler, 38
Melissa McCarthy, 54
Kristen Wiig, 55
Ellen DeGeneres, 57
Gilda Radner, 81
Julia Louis-Dreyfus, 84
Lily Tomlin, 98

På Timeouts lista: Best Comedians of All Time återfinns Joan Rivers på 2:a plats. Hon var en stå-upp komiker med en fenomenal förmåga att kunna skämta om allt: kvinnor, män, judar, våldtäkter, muslimer, rasister, svarta, funktionshindrade, Holocaust och feminister. Hon var helt suverän på att göra lyckade skämt om provocerande ämnen utan att väcka anstöt. T ex ”Min första sexuella erfarenhet var en våldtäkt. Ja precis, en våldtäkt. Jag är bara glad att han inte anmälde mig.”

Att männen är kraftigt överrepresenterade bland USA:s 100 roligaste komiker beror helt enkelt på att det finns många gånger fler män bland rikets samtliga komiker (från lokalpuben till den exklusiva finsalongen). Män besitter inte någon medfött mer överlägsen talang för komik än kvinnor.

Män är de facto inte roligare än kvinnor:

https://slate.com/culture/2014/04/are-men-funnier-than-women-sorry-christopher-hitchens-theyre-not.html

Män är inte heller bättre i vetenskap, teknologi, ingenjörskonst och matematik (STEM) än kvinnor:

https://www.bustle.com/p/girls-dont-do-worse-at-stem-than-boys-a-huge-new-study-just-shredded-that-myth-to-pieces-12221164

Kvinnor är generellt lika intelligenta som män. Dessutom är skillnaden i intelligensfördelningen inte så enorm som du säkerligen fått för dig. Med typ 20 manliga genier på varje kvinna långt ut på den högra svansen på Bell-kurvan. Läs gärna mitt svar. De studier som hittar någon skillnad i variabilitet uppskattar att den är under 10 %. Eller 8 % för att vara mer exakt. Nyare forskning drar slutsatsen att skillnaden i intelligensspridning till största delen är socialt konstruerad och beror på kulturella faktorer. Den spatiala förmågan är något som går att träna upp närsomhelst i ens liv.

Jag har aldrig påstått att kvinnor är bättre regissörer än män.
Citera
2019-04-26, 00:28
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Varför skulle kvinnor inte bli lika bra regissörer, komiker och berättare som män? Kan du styrka dina påståenden med länkar till seriösa vetenskapliga studier?

Lucille Ball, 16
Tina Frey, 18
Betty White, 27
Carol Burnett, 37
Amy Poehler, 38
Melissa McCarthy, 54
Kristen Wiig, 55
Ellen DeGeneres, 57
Gilda Radner, 81
Julia Louis-Dreyfus, 84
Lily Tomlin, 98

På Timeouts lista: Best Comedians of All Time återfinns Joan Rivers på 2:a plats. Hon var en stå-upp komiker med en fenomenal förmåga att kunna skämta om allt: kvinnor, män, judar, våldtäkter, muslimer, rasister, svarta, funktionshindrade, Holocaust och feminister. Hon var helt suverän på att göra lyckade skämt om provocerande ämnen utan att väcka anstöt. T ex ”Min första sexuella erfarenhet var en våldtäkt. Ja precis, en våldtäkt. Jag är bara glad att han inte anmälde mig.”

Att männen är kraftigt överrepresenterade bland USA:s 100 roligaste komiker beror helt enkelt på att det finns många gånger fler män bland rikets samtliga komiker (från lokalpuben till den exklusiva finsalongen). Män besitter inte någon medfött mer överlägsen talang för komik än kvinnor.

Män är de facto inte roligare än kvinnor:

https://slate.com/culture/2014/04/are-men-funnier-than-women-sorry-christopher-hitchens-theyre-not.html

Män är inte heller bättre i vetenskap, teknologi, ingenjörskonst och matematik (STEM) än kvinnor:

https://www.bustle.com/p/girls-dont-do-worse-at-stem-than-boys-a-huge-new-study-just-shredded-that-myth-to-pieces-12221164

Kvinnor är generellt lika intelligenta som män. Dessutom är skillnaden i intelligensfördelningen inte så enorm som du säkerligen fått för dig. Med typ 20 manliga genier på varje kvinna långt ut på den högra svansen på Bell-kurvan. Läs gärna mitt svar. De studier som hittar någon skillnad i variabilitet uppskattar att den är under 10 %. Eller 8 % för att vara mer exakt. Nyare forskning drar slutsatsen att skillnaden i intelligensspridning till största delen är socialt konstruerad och beror på kulturella faktorer. Den spatiala förmågan är något som går att träna upp närsomhelst i ens liv.

Nej jag kan inte styrka mina påståenden att kvinnor inte kan bli lika bra komiker, regissörer eller berättare som män med seriösa vetenskapliga studier.
På samma sätt kan inte du styrka att kvinnor kan bli lika bra komiker, regissörer eller berättare som män med seriösa vetenskapliga studier.

Du säger att män inte besitter någon medfödd talang för komik i jämförelse med kvinnor. Jag säger att det är fel. Män är roligare än kvinnor av precis den anledningen Christopher Hitchens ger. Män behöver vara roliga för att lyckas i livet.

Mäns liv och livsöden är dessutom mer intressanta än kvinnors då det är vinna eller försvinna som gäller för män. Det finns inte kvinnliga losers på samma sätt som det finns manliga losers. Det finns heller inte kvinnliga vinnare på samma sätt.
En kvinna vinner genom att bli tillsammans med en vinnande man.
Kvinnors bästa livsstrategi är att komma överens med flocken, för män är den att sticka ut.
Allt detta gör män till mycket mer intressanta personer än kvinnor.
Verkligheten passerar inte ens Bechdel-testet. I verkligheten pratar män om sina prestationer och kvinnor pratar om männens prestationer.

Kvinnor är inte alls lika intelligenta som män.

Du skrev "Du blundar för faktumet att kvinnliga regissörer av toppklass är lika bra eller bättre än manliga diton." Vilket betyder samma sak som att kvinnliga regissörer av toppklass är bättre än manliga diton då det är omöjligt att två grupper som jämförs skulle vara precis lika bra.
Senast redigerad av mendokse 2019-04-26 kl. 00:30.
Citera
2019-04-26, 09:59
Medlem
Citat:
Sen kollar vi på vetenskapen, vad säger den? Det manliga nyckelhormonet testosteron är inte bara det hormon som drar igång tävlingsinstinkten, men även det hormon som gör att individen får ökad sannolikhet att offra sig för gruppen. Detta har gjorts både på män som kvinnor, ge individen testosteron så börjar individen helt plötsligt visa ökad sannolikhet för att offra sig för gruppens bästa.

Det finns helt enkelt mängder och mängder av anekdotiska bevis för att män skulle vara bättre på att samarbeta, det finns tunga evolutionsbiologiska resonemang och det finns mängder av studier på könshormon som ALLA pekar på samma sak.
Det finns flera studier som visar att testosteron påverkar beteenden som innebär att man samarbetar mer inom gruppen samtidigt som man blir mer tävlingsinriktad gentemot andra grupper. De visar inte att testosteron är den enda faktorn som påverkar liknande beteenden som du antyder när du skriver att testosteron är det hormon som får individen att "offra sig" för gruppen. Kvinnor är inte heller bara människor med lägre testosteron utan människor med högre nivåer av andra hormoner. Hur olika nivåer av östrogen och progesteron påverkar samarbete hittar jag inga studier om men jag minns att jag sett en studie som jämförde samarbete mellan grupper av män och kvinnor som fann att samarbetet mellan kvinnor fungerade bättre men när man tillförde någon sorts tävlingsaspekt så blev resultatet det motsatta då samarbetet förbättrades mellan männnen medan det försämrades mellan kvinnor.

"Det finns mängder av studier på könshormon som ALLA pekar på samma sak"
Ja men de pekar inte på att "män är bättre på samarbete, testosteron är hormonet som driver beteenden knutna till samarbete", det pekar på att testosteron påverkar samarbete på specifika sätt som är fördelaktigt under vissa förhållanden.
Citera
2019-04-26, 11:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Lucille Ball, 16
Tina Frey, 18
Betty White, 27
Carol Burnett, 37
Amy Poehler, 38
Melissa McCarthy, 54
Kristen Wiig, 55
Ellen DeGeneres, 57
Gilda Radner, 81
Julia Louis-Dreyfus, 84
Lily Tomlin, 98

Jag noterar att ingen av dem hade nr1.
Alltså är hela ditt inlägg OT.

Frågan är faktiskt inte lika bra utan bättre.
Citera
2019-04-26, 11:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det finns flera studier som visar att testosteron påverkar beteenden som innebär att man samarbetar mer inom gruppen samtidigt som man blir mer tävlingsinriktad gentemot andra grupper. De visar inte att testosteron är den enda faktorn som påverkar liknande beteenden som du antyder när du skriver att testosteron är det hormon som får individen att "offra sig" för gruppen. Kvinnor är inte heller bara människor med lägre testosteron utan människor med högre nivåer av andra hormoner. Hur olika nivåer av östrogen och progesteron påverkar samarbete hittar jag inga studier om men jag minns att jag sett en studie som jämförde samarbete mellan grupper av män och kvinnor som fann att samarbetet mellan kvinnor fungerade bättre men när man tillförde någon sorts tävlingsaspekt så blev resultatet det motsatta då samarbetet förbättrades mellan männnen medan det försämrades mellan kvinnor.

"Det finns mängder av studier på könshormon som ALLA pekar på samma sak"
Ja men de pekar inte på att "män är bättre på samarbete, testosteron är hormonet som driver beteenden knutna till samarbete", det pekar på att testosteron påverkar samarbete på specifika sätt som är fördelaktigt under vissa förhållanden.

Jag kompletterar ditt inlägg med en artikel som nämner vetenskapliga studier med bevis för att lägre testosteron bidragit till civilisering av människan:

https://www.history.com/news/lower-testosterone-may-have-civilized-humanity-study-says

Forskarna drar slutsatsen att lägre testosteron ger mer civiliserat beteende och bättre samarbetsförmåga. Även högre intelligens.

Mindre testosteronstinna män, av det manliga FB-klientelet hånfullt kallade för sojapojkar, beta-män eller cucks, är civiliserade, samarbetsvilliga, fredliga och intelligenta killar. Med mer feminina ansiktsdrag. Sådana män som kvinnor vill ha långvariga förhållanden med och bilda familj med.

Killar med höga T-nivåer är brutala, bullriga, illasinnade och dumma muskelberg. Sådana som Tommyheelfin och de övriga misogyna snubbarna i det här forumet identifierar sig med och beundrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in