2019-04-27, 07:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du, det spelar ingen roll vad du menar när du skriver något annat. Skriv vad du menar istället.
Jag försöker lära er lite normalt jävla hyfs gällande hur man uttrycker sig för att komma nånvart med dem man vill komma nånstans med, men börjar tröttna även jag.
Det är ohyfsat att säga emot både miljöfascister och feminister. Du vet, folk får gå i landsflykt om de säger emot metoo eller Greta Thunberg och ändå ställer du dig på deras sida?
Citera
2019-04-27, 08:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Du har inte alls länkat till seriösa studier som visar att kvinnor generellt kan bli lika bra som män inom alla intellektuellt krävande domäner

Dina påståenden om att kvinnor generellt sett har samma förmåga att bli bra berättare, komiker och regissörer är helt uppåt väggarna och saknar varje korn av vetenskaplig evidens.

Mäns livsöden är generellt sett utan tvekan mer intressanta än kvinnors. Det gäller även deras drömmar, passioner och tankar.

Du vet själv innerst inne att det jag säger stämmer.

Nej, du TYCKER. Du tycker att mäns livsöden är intressantare. Det är helt subjektivt eftersom att människor bedömer vad som är intressant på olika sätt.
Många män tycker nog att mäns livsöden är intressantare medans kvinnor säkerligen tycker att kvinnors är intressantare. Detta för att man lättare identifierar sig med vad som är likt en själv.

Det är det ni gör fel, män som du och andra här tror att det är en objektiv sanning att män är intressantare och "bättre, duktigare" för att de är "bättre" på att bygga hus eller uppfinna någonting eftersom deras intresse ligger i linje med det.
Kvinnor INTRESSERAR sig generellt för andra saker än män och är därför ofta bra på andra saker. Detta medför mest troligt att kvinnor tycker att kvinnor är mer intressanta.
Det verkar däremot vara helt omöjligt för vissa att förstå detta och jag antar att det handlar om att man har ett så sårbart och skört ego själv att man måste pådyvvla andra sin uppfattning att "jooo du måste tycka att män är intressantare!" "De ääär ju det!". Manliga egot klarar inte mycket till motgång, det ska gudarna veta. Då blir ni lättkränkta och det är med en gång någon annans fel. Även att ta äran för andras idéer är män experter på, helt samvetslöst dessutom.
Det händer till och med ibland att man låter mannen tro, att en idé som planterades av kvinnan är hans idé, så att han får känna sig lite duktig.

Så nej Mendokse, män är inte intressantare för kvinnor och kvinnor pratar inte heller om mäns prestationer i allmänhet. Det är män som är intresserade av dessa, inte kvinnor.
Sanningen är hård, jag vet.
Citera
2019-04-27, 08:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är ohyfsat att säga emot både miljöfascister och feminister. Du vet, folk får gå i landsflykt om de säger emot metoo eller Greta Thunberg och ändå ställer du dig på deras sida?

Var har du nu fått ifrån att jag står på deras sida? Ser du att jag yttrat detta nånstans?
Citera isåfall. Annars, sluta ljug.
Citera
2019-04-27, 08:28
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Var har du nu fått ifrån att jag står på deras sida? Ser du att jag yttrat detta nånstans?
Det är hela tiden du, du och du...
Lägg av med det.
Citera
2019-04-27, 08:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag ger upp.
Jag tror detta var femte gången jag försökte tala om för dig att vi inte hatar kvinnor utan pratar om feminismen. Ska det vara så svårt att ha ens två saker i huvudet samtidigt?

Vill du fortfarande förbehålla dig rätten att ackumulera allt som sägs och hälla över dig själv, så är det helt upp till dig.
Jag lägger inga fingrar emellan.
Jag är trött på att dalta med dig som om du var en femåring.
Jag försöker behandla dig som vuxen, så försök se dig själv som det också och inte ta precis allting så personligt, eller "för laget"!
Citera
2019-04-27, 08:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det är hela tiden du, du och du...
Lägg av med det.

Hah, lägg ni av. Läs vad ni skriver så ser du vad jag svarar på. Sluta bråka så förbannat hela tiden. Blir som min arbetsplats, samma trams och provocerande som tolvåringarna håller på med.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-04-27 kl. 08:58.
Citera
2019-04-27, 08:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Så skrev du. Jag frågade dig var du fått ifrån att jag står på deras sida. Och bad dig att citera var jag håller med dessa.

Då svarar du med detta:
Citat:
Jag ger upp.
Jag tror detta var femte gången jag försökte tala om för dig att vi inte hatar kvinnor utan pratar om feminismen. Ska det vara så svårt att ha ens två saker i huvudet samtidigt?

Vill du fortfarande förbehålla dig rätten att ackumulera allt som sägs och hälla över dig själv, så är det helt upp till dig.
Jag försöker behandla dig som vuxen, så försök se dig själv som det också och inte ta precis allting så personligt, eller "för laget"!

....???
Citera
2019-04-27, 09:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hah, lägg ni av. Läs vad ni skriver så ser du vad jag svarar på. Sluta bråka så förbannat hela tiden. Blir som min arbetsplats, samma trams och provocerande som tolvåringarna håller på med.
Du får gärna säga du till mig när du ändå ska bli lite personlig.
Vi brukar säga "scopet" på jobbet ibland, när vi ska omfatta flera adressater samtidigt, men när du tilltalar mig behöver du inte säga ni, som jag vore i pluralis.

Är det här något du har svårt med? När jag menar kvinnor säger jag kvinnor. När jag menar feminister säger jag feminister och när jag menar dig, säger jag DU!.
Fair enough?

Jag trodde inte att det fanns såna som hade svårt med detta.
Citera
2019-04-27, 09:20
Medlem
Citat:
Jag ger upp.

Det finns många här som skriver om kvinnor, den här tråden till exempel handlar om hur män är överlägsna kvinnor. Först och främst kan du inte tala för alla som skriver här, för det andra verkar det som att du inte ens kan tala för dig själv. Att du hävdar att det enda folk talar ned är feminism i en tråd som denna är bara bevis på ditt vansinne.
Citera
2019-04-27, 09:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det finns många här som skriver om kvinnor, den här tråden till exempel handlar om hur män är överlägsna kvinnor. Först och främst kan du inte tala för alla som skriver här, för det andra verkar det som att du inte ens kan tala för dig själv. Att du hävdar att det enda folk talar ned är feminism i en tråd som denna är bara bevis på ditt vansinne.
Okej, låt mig leda dig rätt igen då.
Detta är Feminism-forumet. Tråden heter: Är kvinnan bättre än män på något?
Den är inte startad av mig men har nått 245 sidor utan särskilt många exempel på saker som kvinnan är bättre på. Jag har delat med mig av flera av dem. Har du? Eller har du ägnat mer tid åt att bekämpa och förtrycka bort frågan som sådan?
Rent konstruktivt hade jag kanske hellre sett oss tillsammans försöka hitta former som vi kan samarbeta under, men det går ju inte så länge ni inte kan börja utifrån den oundvikliga sanningen.

Den att vi är olika och att män faktiskt är jävligt bra på en massa saker. Om ni bara kunde sluta stirra er själva i naveln hela tiden kanske ni såg det också.
Citera
2019-04-27, 09:32
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Okej, låt mig leda dig rätt igen då.
Detta är Feminism-forumet. Tråden heter: Är kvinnan bättre än män på något?
Den är inte startad av mig men har nått 245 sidor utan särskilt många exempel på saker som kvinnan är bättre på. Jag har delat med mig av flera av dem. Har du? Eller har du ägnat mer tid åt att bekämpa och förtrycka bort frågan som sådan?
Rent konstruktivt hade jag kanske hellre sett oss tillsammans försöka hitta former som vi kan samarbeta under, men det går ju inte så länge ni inte kan börja utifrån den oundvikliga sanningen.

Den att vi är olika och att män faktiskt är jävligt bra på en massa saker. Om ni bara kunde sluta stirra er själva i naveln hela tiden kanske ni såg det också.

Didn't read.
Citera
2019-04-27, 09:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du får gärna säga du till mig när du ändå ska bli lite personlig.
Vi brukar säga "scopet" på jobbet ibland, när vi ska omfatta flera adressater samtidigt, men när du tilltalar mig behöver du inte säga ni, som jag vore i pluralis.

Är det här något du har svårt med? När jag menar kvinnor säger jag kvinnor. När jag menar feminister säger jag feminister och när jag menar dig, säger jag DU!.
Fair enough?

Jag trodde inte att det fanns såna som hade svårt med detta.

Du får ursäkta men det är så lätt att blanda ihop dig med Flickfotograf eftersom ni har liknande pappegojtendenser. Och attackerar samtidigt från olika håll. Så det blev ett "ni".

Fast du gör ju inte det säger du. Om du menar KVINNOR i allmänhet när du skriver kvinnor, då är det skrämmande att läsa dina inlägg.
Är kvinnor= feminister, ja då är det inte lika illa.
Men det blir ju väldigt lätt missuppfattningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in