Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
Du har inte alls länkat till seriösa studier som visar att kvinnor generellt kan bli lika bra som män inom alla intellektuellt krävande domäner
Dina påståenden om att kvinnor generellt sett har samma förmåga att bli bra berättare, komiker och regissörer är helt uppåt väggarna och saknar varje korn av vetenskaplig evidens.
Mäns livsöden är generellt sett utan tvekan mer intressanta än kvinnors. Det gäller även deras drömmar, passioner och tankar.
Du vet själv innerst inne att det jag säger stämmer.
Nej, du TYCKER. Du tycker att mäns livsöden är intressantare. Det är helt subjektivt eftersom att människor bedömer vad som är intressant på olika sätt.
Många män tycker nog att mäns livsöden är intressantare medans kvinnor säkerligen tycker att kvinnors är intressantare. Detta för att man lättare identifierar sig med vad som är likt en själv.
Det är det ni gör fel, män som du och andra här tror att det är en objektiv sanning att män är intressantare och "bättre, duktigare" för att de är "bättre" på att bygga hus eller uppfinna någonting eftersom deras intresse ligger i linje med det.
Kvinnor INTRESSERAR sig generellt för andra saker än män och är därför ofta bra på andra saker. Detta medför mest troligt att kvinnor tycker att kvinnor är mer intressanta.
Det verkar däremot vara helt omöjligt för vissa att förstå detta och jag antar att det handlar om att man har ett så sårbart och skört ego själv att man måste pådyvvla andra sin uppfattning att "jooo du måste tycka att män är intressantare!" "De ääär ju det!". Manliga egot klarar inte mycket till motgång, det ska gudarna veta. Då blir ni lättkränkta och det är med en gång någon annans fel. Även att ta äran för andras idéer är män experter på, helt samvetslöst dessutom.
Det händer till och med ibland att man låter mannen tro, att en idé som planterades av kvinnan är hans idé, så att han får känna sig lite duktig.
Så nej Mendokse, män är inte intressantare för kvinnor och kvinnor pratar inte heller om mäns prestationer i allmänhet. Det är män som är intresserade av dessa, inte kvinnor.
Sanningen är hård, jag vet.