2019-04-27, 18:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte påstått att den behandlade mer ett åtal.
Är du helt blåst? Du skrev ""det var fler som råkat ut för att han inte kunde hålla fingrarna i styr." och jag frågade vad du har för bevis för det.
Citera
2019-04-27, 18:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är du helt blåst? Du skrev ""det var fler som råkat ut för att han inte kunde hålla fingrarna i styr." och jag frågade vad du har för bevis för det.
Vilket också framgår av rapporteringen.

Jag skrev inte -- han är dömd för fler.

De fyra vittnena hade däremot en del att tillägga i ärendet - men de får vi inte höra eftersom Bosse erkände misshandel och därför dömdes för det via PB.
Citera
2019-04-27, 18:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Vilket också framgår av rapporteringen.

Jag skrev inte -- han är dömd för fler.

De fyra vittnena hade däremot en del att tillägga i ärendet - men de får vi inte höra eftersom Bosse erkände misshandel och därför dömdes för det via PB.
Han erkände ett fall och inte flera som du skrev.
Citera
2019-04-27, 18:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han erkände ett fall och inte flera som du skrev.
Jag har inte skrivit att han erkänt fler fall - jag har skrivit att han låtit klåfingrarna springa iväg på fler - och att det framgår av rapporteringen. Bla i länken jag gav dig.
Citera
2019-04-27, 18:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att han erkänt fler fall - jag har skrivit att han låtit klåfingrarna springa iväg på fler - och att det framgår av rapporteringen. Bla i länken jag gav dig.
Nej det framgår inte. Om någon säger att du gjort si eller så innebär inte att du har gjort det eller tycker du det är ok?
Citera
2019-04-27, 18:34
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Om åtalet inte hade hållit så hade han utan problem kunnat tacka nej till en deal.

Bosse hade för övrigt inte bara antastat en pojke - det var fler som råkat ut för att han inte kunde hålla fingrarna i styr.

Straffet blev inte upphävt -- han är dömd i USA och får inte återvända dit, sitt 12 månaders villkorliga får han avtjäna här hemma.

Tycker du skall göra dig själv en tjänst och läsa rättegångshandlingarna. Det skulle berika din kunskap i detta ämne en hel del och är betydligt bättre än att gissa eller hitta på saker själv.

Här finner du handlingarna: https://www.browardclerk.org/Web2

Om straffet står det bl.a.: Sentence: Probation to terminate upon leaving the us.
Jag översätter till svenska för dig: Den villkorliga domen upphävs i samband med utresan från USA.
Citera
2019-04-27, 18:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej det framgår inte. Om någon säger att du gjort si eller så innebär inte att du har gjort det eller tycker du det är ok?
Om en pedofil ger sig på ett barn blir anklagad och erkänner och det under utredningen dyker upp ett par barn till som berättar om liknande erfarenheter så utgår jag inte ifrån att pedofilen är oskyldig...
Citera
2019-04-27, 18:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Tycker du skall göra dig själv en tjänst och läsa rättegångshandlingarna. Det skulle berika din kunskap i detta ämne en hel del och är betydligt bättre än att gissa eller hitta på saker själv.

Här finner du handlingarna: https://www.browardclerk.org/Web2

Om straffet står det bl.a.: Sentence: Probation to terminate upon leaving the us.
Jag översätter till svenska för dig: Den villkorliga domen upphävs i samband med utresan från USA.
Du länkar till en söksida .. inte ett dokument, så nej det kan jag inte läsa själv.

När ha reser till Sverige kan Florida inte längre upprätthålla övervakningen över honom -- problemet har de gjort sig av med, dömd är han, och eftersom han är dömd får han inte återvända.
Citera
2019-04-27, 18:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Om en pedofil ger sig på ett barn blir anklagad och erkänner och det under utredningen dyker upp ett par barn till som berättar om liknande erfarenheter så utgår jag inte ifrån att pedofilen är oskyldig...
Du är helt jävla blåst, han är 85 år och har inte erkänt att han är pedofil och är tidigare ostraffad. Nu går du fan för långt. Skärp dig! Läs på innan du kommenterar igen.
Citera
2019-04-27, 18:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du är helt jävla blåst, han är 85 år och har inte erkänt att han är pedofil och är tidigare ostraffad. Nu går du fan för långt. Skärp dig! Läs på innan du kommenterar igen.
Nej, jag är inte blåst - du tycks dock bli väldigt känslomässigt berörd och upprörd av tanken på att din käre Bosse visade sig vara en snuskgubbe som fingrar på pojkar.
Citera
2019-04-27, 18:53
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
För att inte kunna få visum måste man begå ett brott som definieras som Crimes Involving Moral Turpitude...... refers generally to conduct that shocks the public conscience as being inherently base, vile, or depraved, contrary to the rules of morality and the duties owed between man and man, either one’s fellow man or society in general.

https://www.uscis.gov/policy-manual/volume-12-part-f-chapter-5

Simple assault and battery is not usually considered a CIMT.

Nej, inte "usually", men i detta fallet räknas det nog som ett CIMT (källa):
"However, the BIA determined that assault and battery offenses involve moral turpitude where there is an aggravating factor such as the use of deadly weapon, the intentional infliction of serious bodily injury, and bodily harm upon individuals deserving of special protection such as a child, domestic partner, or a peace officer."
Dvs Bosse får inte visum till USA igen. Han får väl göra sällskap med nån tantresa till Gambia istället.
Citera
2019-04-27, 18:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Nej, jag är inte blåst - du tycks dock bli väldigt känslomässigt berörd och upprörd av tanken på att din käre Bosse visade sig vara en snuskgubbe som fingrar på pojkar.
Inte alls men jag ogillar att man anklagar gamla människor för något de inte är dömd för. Inget har visat sig så sluta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in