2019-04-27, 14:40
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Enligt föräldrarna hade läkare konstaterat att han hade ett intellekt i nivå med en treårings.

Det är nog fullt möjligt att somliga föräldrar till utvecklingsstörda barn har det motsatta problemet istället, det är nog tom sannolikt.Men att Eric skulle vara den enda förståndshandikappade som var rymningsbenägen tror jag inte på.

Nej det är inte bra att det är så heller , men hellre att ungen är rastlös än att han blir dödad till följd av bristande förstånd.

Sen så trodde jag att en utav anledningarna till att man betalade skatt var för att sådana som Eric, som inte kan ta vara på sig själva, inte kan jobba etc etc skall få hjälp med assistenter, vårdare och dylikt som kan följa med och ledsaga honom när han går ut.

Lille Eric hade alltså ett mycket högre intellekt än både dig och poliserna tillsammans.

Nu ditt cp skadade hjon så har jag plöjt igenom hela FUP. Hela 427 sidor med lögner och undanflykter. Det påminner om ett dåligt manus till en tragikomedi där någon på slutet dör.

Citat:
Jag har aldrig i hela mitt liv upplevt den rädslan som jag kände när jag satt där hukad bakom buskarna och väntade på att eventuellt mannen skulle komma. När mannen sedan riktade vapnet emot mig igen och jag då inte hade någon stans att fly, var enda vägen ut för mig att skjuta för att överleva.

Jag skjuter mannen med flera skott tills jag ser att mannen hukar sig ner mot marken, samtidigt som jag ser att jag har slut på patroner i mitt vapen. Jag byter magasin i vapnet och medan jag gör detta lägger sig mannen ner på marken.

När jag byte magasin på mitt vapen kände jag en brännande känsla strax ovanför höften och jag trodde att jag blivit träffad. När jag kom upp till Hannes och Christian kände jag på höften men såg inget blod och att det inte gjorde ont längre. Den brännande känslan jag kände var förmodligen att min hud hade blivit klämd mellan kopplet och byxorna när jag satt på huk.

Lille Eric blev alltså ihjälskjuten för att några beväpnade stolpskott började inbilla sig en massa saker.

Det här försvarar du alltså din onde jävel.
Citera
2019-04-27, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Lille Eric hade alltså ett mycket högre intellekt än både dig och poliserna tillsammans.

Nu ditt cp skadade hjon så har jag plöjt igenom hela FUP. Hela 427 sidor med lögner och undanflykter. Det påminner om ett dåligt manus till en tragikomedi där någon på slutet dör.

Lille Eric blev alltså ihjälskjuten för att några beväpnade stolpskott började inbilla sig en massa saker.

Det här försvarar du alltså din onde jävel.

Dom har inte inbillat sig något utan det är konstaterat att han hade ett fullt verklighetstroget leksaksvapen.

Ja jag försvarar att polisen skall äga rätten att försvara sig, även mot mongoloider som dig.

Ond? ja, kanske det. Måste ju leva upp till mitt nick.

Ta några lugnade och skölj ned med lördagsgroggen nu istället.

Trevlig lördag!

Mvh

Afvrenondska
Citera
2019-04-27, 15:19
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Där borde proportionalitetsprincipen spela en roll. Att man agerar fel i en stressituation på jobbet borde inte leda till åtal. Åtminstone inte om vi vill att någon för en skitlön utsätter sig för skitjobbet.

Citat:
Skilj på objektiva och subjektiva rekvisit i en brottsrubricering. Det är ingen som har sagt att det aldrig skall kunna bli åtal, det enda som motsagts är era retarderade känsloyttringar där mongoloider äger rätten att gå med vapen på stan och hota poliser

Är vapen inblandat så ÖKAR risken betänkligt att polisen faktiskt i den givna situation äger rätten att skjuta.

Att man agerar fel i en stressituation på jobbet borde inte leda till åtal

Är det inte exakt det han skrev? Är poliser stressade ska de inte kunna bli åtalade?
Citera
2019-04-27, 15:23
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilonar
Så ett polisingripande med vapen inblandade ska aldrig kunna leda till åtal? För så fort det är vapen inblandade minskar risken att polisen handlar fel, fast egentligen ökar den pga stress vilket gör att man inte kan räkna det som ett fel utan bara acceptera det.

På riktigt fattar jag inte vad du menar. Ska det finnas en stress klausul då polis under stress inte ska kunna ställas till svars för sina handlingar men om dom åker på "lugna" larm då kan dom åtalas?

Ja, jag har större acceptans för att saker och ting kan gå åt helvete under en upplevd livshotande situation med skjutvapen inblandade än de flesta andra situationer.
I det aktuella fallet var det länge oklart om det skulle bli åtal överhuvudtaget. Nu är poliserna åtalade för skotten i ryggen. Det kan ju vara som så att stresspåslaget gjorde att poliserna missade att den misstänkte efter den första träffen vände på sig. Fullt mänskligt.
Citera
2019-04-27, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja, jag Det kan ju vara som så att stresspåslaget gjorde att poliserna missade att den misstänkte efter den första träffen vände på sig. Fullt mänskligt.

En nödvärnssituation blir inte nödvändigtvis mindre nödvärnssituation för att en gärningsman vrider på kroppen ett varv, eller ett halvt varv.

Den mänskliga hjärnan reagerar och agerar på information med en viss fördröjning, det är oundvikligt. Om du kör bil och framförvarande bromsar så kommer ju avståndet mellan din bil och framförvarande att minska, just eftersom att du inte bromsar exakt samtidigt. På samma sätt funkar det vid skjutningar, när man beslutat sig för att skjuta så går agerandet sedan inte att hindra, men där är gott om tid(mellan beslutet och själva agerandet) för gärningsmannen att skämma ut (enligt foliehattarna) polismannen genom att vrida på kroppen ett varv, eller kanske bara ett halvt.

Dessutom kan du agera i nödvärn för annans räkning, och då kan det helt och fullt vara inom nödvärnsrätten att medvetet skjuta i ryggen, och just detta säger ju en utav poliserna att han gör, skjuter för att skydda kollegan.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-27 kl. 16:16.
Citera
2019-04-27, 15:41
Bannlyst
Citat:

Att man agerar fel i en stressituation på jobbet borde inte leda till åtal

Är det inte exakt det han skrev? Är poliser stressade ska de inte kunna bli åtalade?

Nej.

Återigen, lär dig se skillnad på objektiva och subjektiva rekvisit.

Och att agera fel är nödvändigtvis inte detsamma som brottsligt.
Citera
2019-04-27, 16:01
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Nej.

Återigen, lär dig se skillnad på objektiva och subjektiva rekvisit.

Och att agera fel är nödvändigtvis inte detsamma som brottsligt.

Förklara gärna vad du menar. Förstår nog inte vad objektiva och subjektiva rekvisit betyder om det gör att du kan svara nej på hans citat.
Citera
2019-04-27, 16:11
Bannlyst
Citat:
Förklara gärna vad du menar. Förstår nog inte vad objektiva och subjektiva rekvisit betyder om det gör att du kan svara nej på hans citat.

Objektiva rekvisit= Själva handlingen, det man kollar på först i ett ärende.

Subjektiva rekvisitet= Själva uppsåtet, vad man hade i sinnet, vad som var anledningen till handlandet, vad man tänkte göra osv.

Enligt svensk lag SKALL det finnas uppsåt för att en handling skall klassas som brott, om det inte i aktuell rubricering anges annat. Det är därför åklagarens enda kryphål till att få slippa ta det friande beslutet är att dra till med " oaktsamhet", vilket är vad som anges i tjänstefel och vållande till annans död.

Men att styrka en oaktsamhet blir svårt/omöjligt då motparten bevisligen agerat på ett fullt verklighetstroget vapen.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-27 kl. 16:22.
Citera
2019-04-27, 16:50
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Objektiva rekvisit= Själva handlingen, det man kollar på först i ett ärende.

Subjektiva rekvisitet= Själva uppsåtet, vad man hade i sinnet, vad som var anledningen till handlandet, vad man tänkte göra osv.

Enligt svensk lag SKALL det finnas uppsåt för att en handling skall klassas som brott, om det inte i aktuell rubricering anges annat. Det är därför åklagarens enda kryphål till att få slippa ta det friande beslutet är att dra till med " oaktsamhet", vilket är vad som anges i tjänstefel och vållande till annans död.

Men att styrka en oaktsamhet blir svårt/omöjligt då motparten bevisligen agerat på ett fullt verklighetstroget vapen.

Så oaktsamhet är inte ett giltigt subjektivt rekvisit, utan ett kryphål?
Citera
2019-04-27, 16:54
Bannlyst
Citat:
Så oaktsamhet är inte ett giltigt subjektivt rekvisit, utan ett kryphål?

Återigen, uppsåt skall finnas, OM inte annat anges i aktuell rubricering.

Läser du om tjänstefel och vållande till annans död i brottsbalken så ser du snart att där står, " uppsåtligen eller av oaktsamhet" resp " av oaktsamhet".

Finns det inte en chans i världen att det kan gå att styrka något uppsåt, då får man kolla på rubriceringar som även inrymmer " oaktsamhet".

EDIT: Ja man kan säga att det är ett kryphål i detta fall. Det är ju betydligt luddigare i skuldfrågan än när uppsåt verkligen finns. Men i detta fall faller med största sannolikhet även oaktsamheten.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-27 kl. 16:56.
Citera
2019-04-27, 18:40
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Dom har inte inbillat sig något utan det är konstaterat att han hade ett fullt verklighetstroget leksaksvapen.

Haha, en av poliserna började skjuta för att han höll på att pissa i byxorna. Polisen bredvid tror att denne har blivit träffad och skriker i radion att de är beskjutna. Sedan tömmer den polisen hela magasinet och laddar ett nytt magasin för att fortsätta eldgivningen.

Det riktigt sjuka är att ingen av poliserna har koll på vad de andra kollegorna har för sig trots att de är nära varandra i nästintill dagsljus. När en av dem skjuter, så öppnar samtliga av dem eld i blindo.

Det är helt absurt, på gränsen till sinnessjukt. Jag rekommenderar verkligen folk att läsa FUP.

https://minfil.com/v2p6B3e0n5/Stockholms_TR_B_10655-18_Aktbil_18_maskad_pdf
Citera
2019-04-27, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Haha, en av poliserna började skjuta för att han höll på att pissa i byxorna. Polisen bredvid tror att denne har blivit träffad och skriker i radion att de är beskjutna. Sedan tömmer den polisen hela magasinet och laddar ett nytt magasin för att fortsätta eldgivningen.

Det riktigt sjuka är att ingen av poliserna har koll på vad de andra kollegorna har för sig trots att de är nära varandra i nästintill dagsljus. När en av dem skjuter, så öppnar samtliga av dem eld i blindo.

Det är helt absurt, på gränsen till sinnessjukt. Jag rekommenderar verkligen folk att läsa FUP.

https://minfil.com/v2p6B3e0n5/Stockholms_TR_B_10655-18_Aktbil_18_maskad_pdf

Inte nog med att du inte kan läsa FUP, du kan ju inte läsa öht.

Polis 1: Ser gm höja vapnet mot henne, då skjuter hon.

Polis 2: Ser gm höja vapnet mot kollegan, då skjuter han.

Polis 3: Har noterat att gm har ett vapen, han ser denne höjer handen han har vapnet i, sen hör han smällar, då skjuter han.

Sluta knarka, medans du fortfarande har några hjärnceller kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in