2018-08-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Läste jag fel då när det skrevs om minst sju tomhylsor?

Nej. Kolla på ett av aftonbladets klipp, där ser man 7 hylsor som ligger uppmärkta på marken.
Kan som sagt finnas fler men inget som tyder på det, vad jag sett.
Citera
2018-08-05, 23:03
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Detta är inget annat än frukten av de senaste årens falska uppmålade av systemkollaps, no go zoner och annan hittepå från den brunblåa sörja som har förpestat vårt land, debattklimat och svenskarnas förmåga till att kunna få en nyanserad bild av verkligheten.

Viktig pusselbit. Tack. Mitt eget område var mycket farligare förr och då var det ingen som brydde sig det minsta.
Citera
2018-08-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labambas
Självklart kan inte polis eller föräldrar skuldläggas för detta fruktansvärt olyckliga sammanträffande. Men att det skulle bero på rädsla för no-go zoner, system kollaps etc köper jag inte. Detta skedde inte i något "utanförskapsområde" utan i ett av Sveriges dyraste bostadsområden. Så att det var överdriven rädsla baserad på "brunblå" propaganda om livsfarliga ungdomsgäng i förorterna som gjorde poliserna "trigger happy" tror jag knappast.

Det verkar vara ett väldigt olyckligt sammanträffande att Eric dök upp med leksaksvapen på en address där en mycket farlig person befarades befinna sig.
Bra inlägg exakt så!
Citera
2018-08-05, 23:04
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Skriver under på allt det där. Är oroad över att det finns så många stollar här på flashback som tror sig veta en jävla massa utan att ens ha kommit i kontakt med vare sig vapen eller hotfulla situationer. Hoppas verkligen de söker till polisskolan för att visa hur man ska agera. De sitter ju på facit.
Det är verkligen en stor skara som hjälpts åt att lösa fallet och utan att ens vistats på platsen eller besökt Stockholm så är det mästerdetektiver, amatörkriminologer och flertalet domare. Man märker också på skrivstilen att 18-årsgränsen är sisådär och utbildningen lika med noll. Har nog sällan läst en så förvirrad och vidrig tråd som denna. Oftast brukar det vara intressant då det hänt något stort men icke sa Nicke. Inte denna gång. Man skulle bara vilja rensa själv med en stor borste och be amatörerna dra åt helvete.
Citera
2018-08-05, 23:05
Medlem
Nu eller senare kan man begära FUB mail till tingsrätten
Citera
2018-08-05, 23:06
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Gör dig inte dum. Det har inte bara föreslagits totalt meningslösa plakatförslag att poliser skulle tvingas praktisera på gruppboenden och även skulle tvingas lära sig mer om andra diagnoser.
Och var svängde du fel nånstans? Jag sa att just det faktum att Erik hade Downs syndrom gör att jag inte tror på polisernas historia att han betedde sig hotfullt.

När du ändå är inne på det så behöver man inte nån praktisk utbildning på boenden för att se ifall nån har just Downs syndrom, . Hur menar du de inte hade möjligheten se det ?
Citera
2018-08-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du skyddar dig bakom ett antingen—eller som rimligen måste ha varit polisens vardag att grubbla på sen polisen fick tjyvjagande uppgifter. Det måste handla om att kunna utföra sin uppgifter men undvika en sådan typ av konfrontation, om det är möjligt. Det är inte skjutbanan på Liseberg hela dagarna. Poliser rör sig med vapnet vid sidan i extremt komplexa miljöer med varierande hotbild hela dagarna. Och griper allt från småtjuvar till terrorister.

Det måste finnas sätt att närma sig en misstänkt som man har skäl att tro är beväpnad utan att hamna i en eldstrid med någon man öht inte vet alls vem det är. På en innergård.

Annars hade många fler dött tidigare.

Det måste gå att diskutera.
Det mest sannolika scenariot är att poliserna närmar sig med dragna vapen. När Eric trots uppmaning att släppa sitt vapen inte gör det, utan istället riktar det mot poliserna, så kommer verkanseld. Han trodde förmodligen att det var en lek, men för en polis i yttre tjänst är det inte en lek. Och att tro att tre poliser skulle skjuta någon som de inte uppfattar som ett dödligt hot är så makalöst dumt att det finns inget att diskutera. Det blir som att försöka förklara för en miljöpartist att chemtrails och planet X inte finns på riktigt.
Citera
2018-08-05, 23:09
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Nej. Kolla på ett av aftonbladets klipp, där ser man 7 hylsor som ligger uppmärkta på marken.

Fast nyss skrev du 2-3 skott. Vad menar du? Att två till tre skott träffade honom?
Citera
2018-08-05, 23:12
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:

7 hylsor samlade på ett foto hos AB numrerade 1-7
1 hylsa brevid ett träd på AB:s foto numrerad nr 19
Sen hittade en reporter en hylsa till vid cyklarna så polisens tekniker fick åka tillbaka.

Då är vi uppe i 9 just nu - men det kan ev stiga ännu mer.
Bilden med 7 hylsor på stenplattorna kommer nog från en enda pistol med tanke på hur dom låg.
Citera
2018-08-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Fast nyss skrev du 2-3 skott. Vad menar du? Att två till tre skott träffade honom?
Det jag menar är att 3 poliser troligtvis har avfyrat totalt 7-8 skott. då har varje polis skjutit 2 eller 3 skott var.
Citera
2018-08-05, 23:15
Medlem
Stockmokks avatar
b
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Var det står att han gjorde det? I mitt inlägg. Jag skrev att han måste ha riktat sin leksak mot poliserna, det var därför som de sköt. Du svarade åtminstone på min fråga. Du vill inte förstå. Ha ett bra liv.
OK du antog för dig själv att Erik riktade leksaken på poliserna och sen spann du iväg på det. Ifall du undrar varför ingen "förstår" dig, testa med att härleda från fakta så blir din text genast intressantare.
Citera
2018-08-05, 23:15
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Det jag menar är att 3 poliser troligtvis har avfyrat totalt 7-8 skott. då har varje polis skjutit 2 eller 3 skott var.

Vi får väl se vad utredningen visar. Tragiskt hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in