2019-04-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjonusblocklund
SL har fått instruktioner av politikerna att endast de ”vettigaste” får synas och vara med i programmet, samt de med ”renast” bakgrund. Så det är ”best of the best” vi får se.

Om det stämmer och går att bevis vore det mer än absurt.

Att kriminella anställs på fryshuset osv är redan bevisat, men om du har belägg för de riktlinjer du påstår finns mellan SL och produktionsbolaget vore det intressant att ta del av.
Citera
2019-04-27, 15:11
Medlem
Wigilantes avatar
Gissar självklart på att det är en kvinna. Killar gömmer inte gängledare i sin lägenhet, speciellt inte om man har lagligt jobb, ännu mindre väktare på TV. Känns som en kåt brud som gillar tatuerade kriminella snubbar. Väktare brukar ju också ha en väldigt spänningssökande personlighet i grunden, både tjejerna som killarna. Om det var en kille skulle jag sätta pengar på att han blev utpressad i så fall, alternativt fick han bra betalt.
Citera
2019-04-27, 15:18
Medlem
Uppenbart att det är en tjej. Tandborstsköpet b la talar sitt tydliga språk för det.
Citera
2019-04-27, 15:27
Medlem
Jag jobbar som ordningsvakt inom SL dvs kollektivtrafiken. Jag kan säga direkt att detta är inte Mecit, det kan jag mer än gärna intyga
Citera
2019-04-27, 15:30
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarrzii
Jag jobbar som ordningsvakt inom SL dvs kollektivtrafiken. Jag kan säga direkt att detta är inte Mecit, det kan jag mer än gärna intyga

Ge oss en bokstav åtminstone, om du vet vem det gäller.
Citera
2019-04-27, 15:36
Medlem
Vore tacksamt med maskat namn på tänkbar kvinna så inte fler oskyldiga hängs ut.
Han Me*it har säkert gjort mer mot brottsligheten i Stockholm än gemene flashbackare gör i sitt liv, till flashbacks försvar brukar sanningen komma fram till sist.
Citera
2019-04-27, 15:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glio9
Vänta nu... polisen hittar Kalasjnikovs i en baklucka. Ungdomar dyker upp och vips är de två omhändertagna personerna fritagna utan åtgärd? Vad fan är det här? Varför är det inte dragna vapen och 15 patruller på ingång när skiten brakar lös?

Hade man tagit kriminella personer på väg någonstans med illegala automatvapen i USA, där ett fritagningsförsök är i full gång igång då hade man skickat swat-team och ingen av de inblandade hade kommit ut de närmaste 20 åren.

I övrigt tycker jag att alla polisbilar fan i mig måste utrustas med omfattande kamerabevakning så att alla sådana här förortsincidenter lagförs. Det är bara att köra ansiktsigenkänning på alla stökiga personer som förekommer i filmen mot polisbilder, ID-kort och passfoton, skicka hem ett brev om att respektive identifierad person ska infinna sig i tingsrätten. Dyker man inte upp efter påminnelser blir man nationellt efterlyst och får automatiskt minst ett halvår i fängelse och böter motsvarande kostnaden för rättegången man uteblev ifrån.

Instämmer, men slänger gärna in en livstidsutvisning för GM och resten av klanen också.

Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Gissar självklart på att det är en kvinna. Killar gömmer inte gängledare i sin lägenhet, speciellt inte om man har lagligt jobb, ännu mindre väktare på TV. Känns som en kåt brud som gillar tatuerade kriminella snubbar. Väktare brukar ju också ha en väldigt spänningssökande personlighet i grunden, både tjejerna som killarna. Om det var en kille skulle jag sätta pengar på att han blev utpressad i så fall, alternativt fick han bra betalt.

Polisen i Slöddertälje och Malmö har sedan länge så vitt jag förstått problem med att poliser med kaosland-bakgrund informerar sina kriminella bruschor och kosiner när man planerar göra tillslag osv. Jag vet inte om man löst det än eller fortfarande låter poliser från andra distrikt utföra utredning och tillslag.
Citera
2019-04-27, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Vore tacksamt med maskat namn på tänkbar kvinna så inte fler oskyldiga hängs ut.
Han Me*it har säkert gjort mer mot brottsligheten i Stockholm än gemene flashbackare gör i sitt liv, till flashbacks försvar brukar sanningen komma fram till sist.
Säkert. Men om Me*it skulle bära kepsen som folk och inte som dom småkriminella bruschorna i orten skulle hans namn säkert inte dykt upp här ens. Det följer knappast uniformsreglementet att ha kepsen på sne

Ja, jag hakar upp mig på hur fan han bär sin keps.
Citera
2019-04-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuskig-gubbe
Säkert. Men om Me*it skulle bära kepsen som folk och inte som dom småkriminella bruschorna i orten skulle hans namn säkert inte dykt upp här ens. Det följer knappast uniformsreglementet att ha kepsen på sne

Ja, jag hakar upp mig på hur fan han bär sin keps.

Haha, nåväl Me*it är väl härmedd rentvådd, vem av hans kollegor är tänkbar Gärningsman/kvinna?
Citera
2019-04-27, 16:10
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Alla verkar utgå från att ordningsvakten är en man. Vet vi om det är så?

Min första tanke var en kvinna.

Inte bara p.g.a. de beskrivna omständigheterna (det fullkomligt lyser av "hjälpa sin spännande exotiska pojkvän i nöd" om fallet). Kvinnliga OV är dessutom överrepresenterade i den omtalade dokusåpan. Därtill var den TS-citerade artikeln könsneutral i sin beskrivning (samtidigt som den påminde om att vi har kunnat skriva könsneutralt på svenska i alla tider utan något behov av politrukproducerat kulturmarxistiskt newspeak som "hen", en sällsynt eloge till Afroblodet, varsågoda!).
Citera
2019-04-27, 16:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Visar nackdelen med att lägga ut väkteriet på privata aktörer.

Vem vaktar väktarna?
Citera
2019-04-27, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Visar nackdelen med att lägga ut väkteriet på privata aktörer.

Vem vaktar väktarna?

Enligt Wikipedia är det Polisen som både utbildar och övervakar Ordningsvakter som jobbar i tunnelbanan, på krogar. Med andra ord är det polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in