2019-04-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Ja, om man skulle dra en vild chansning ur arslet så tippar jag på att det är Mecit från tunnelbanan. Tycker han ser rätt kriminell ut om jag ska vara ärlig: https://i.imgur.com/Uzfn1jO.jpg

Den forne pizzabagaren var min gissning också.
Citera
2019-04-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inga större problem att få tillstånd att filma - beroende på syftet med filmningen och eventuella säkerhetsrisker.

Du måste skämta om du tror att Landstinget tjänar stora pengar på avgiften för tillstånden .

När filmningen påverkar annat så får man betala kostnaderna för det vid filmningen - inte konstigt alls.

Så du menar att SLL inte tjänar pengar på den pr katastrof som ”tunnelbanan” är. Lägg av. Varför tror du så många av de få svenska ordningsvakterna är med i programmet?
Citera
2019-04-27, 13:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjonusblocklund
Så du menar att SLL inte tjänar pengar på den pr katastrof som ”tunnelbanan” är. Lägg av. Varför tror du så många av de få svenska ordningsvakterna är med i programmet?
Vad får dig att tro att jag tror att din bild är riktig?

En PR katastrof genererar knappast pengar -- PR som genererar pengar är lyckad PR och ingen katastrof.
Och jag menar att jag inte tror på vare sig politiker direktiv eller produktionen som stor inkomstkälla.
Citera
2019-04-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur tjänar de på det?

Det är knappast så att de kunnat välja bort det du kallar menavakter till förmån för ov med nordiska attribut. Det vore rasism -- och ligger knappast i linje med vad politiker skulle kräva i ett avtal.

Framförallt är det stor brist på ordningsvakter så arbetsgivarna kan knappast välja och vraka bland arbetssökande. Vidare är det inte heller svårt att bli ordningsvakt, det rör sig om 2veckors utbildning, inklusive examation. Klart att branchen drar till sig en hel del tveksamma individer.
Citera
2019-04-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Har inte ni fattat att OV inte har ett kriminellt förflutna? Själv klart så finns det OV med ett kriminellt förflutna, det finns advokater med ett kriminellt förflutna.. OV kanske är uppväxt med den kriminella ledaren, de kanske har vart grannar sen barnsben eller gått på samma dagis eller liknande men har valt helt olika liv, vad är det med er människor här hahaha

Din dumma jävel, advokater har inte våldsmonopol. Därav ska det ställas högre krav på OV.
Citera
2019-04-27, 13:30
Medlem
Topol-Ms avatar
Citat:
SL har fått instruktioner av politikerna att endast de ”vettigaste” får synas och vara med i programmet, samt de med ”renast” bakgrund. Så det är ”best of the best” vi får se.

Knappast ”best of the best” utan snarare dom som vinner handuppräckningen och har ett enormt behov av att synas i rutan.
Har du bara träffat en sån här så kräks du av deras bekräftelsebehov, ”best of the best” väljer att stå i bakgrunden för ingen normal människa vill outa sig i Paradise Hotel Light.

SL’s priolista ser ut som följer:
1, Kvinna.
2, Kvinna, blatte, psykofarmaka.
3, Kvinna, blatte, psykofarmaka, HBTQ.
4, Manligt kodad gay.
5, Manligt kodad gay, blatte.
6, GAY!
7, Vit manligt kodad WT, kraftigt överviktig med kontaminerad genpool.

100, Vit man, hetero.
Citera
2019-04-27, 14:13
Medlem
Jag brukar se på det här programmet ibland framförallt 2011 och 2012, vissa vakter ser lite tveksamma ut. Åtminstone de senaste säsongerna. I början av programmet tyckte jag vakterna framstod väldigt proffsiga och inte alls olika från poliser. Nu verkar det vara en massa "show offs" - jätte sminkade tjejer med lösögonfransar på jobbet, piercings och såklart många invandrarvakter.
Senast redigerad av Kimmelshow 2019-04-27 kl. 14:23.
Citera
2019-04-27, 14:19
Medlem
Alla verkar utgå från att ordningsvakten är en man. Vet vi om det är så?
Citera
2019-04-27, 14:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Alla verkar utgå från att ordningsvakten är en man. Vet vi om det är så?
Det vet vi väl inte
Det kan ju lika gärna handla om en kvinna som du så riktigt påtalar.
Citera
2019-04-27, 14:35
Medlem
Topol-Ms avatar
Det är inte Me*it.
Det är tydligen en kvinna och jag väntar bara på att det är 100% innan jag lägger ut det.
Citera
2019-04-27, 14:56
Bannlyst
Citat:
SL har fått instruktioner av politikerna att endast de ”vettigaste” får synas och vara med i programmet, samt de med ”renast” bakgrund. Så det är ”best of the best” vi får se.
Men nej, vakterna får själva söka för att vara med i programmet, sen är det upp till filmbolaget, i detta fall alaska att bestämma vem som ska vara med eller inte. SL har ingenting med det beslutet att göra. SL bestämmer dock vad som får komma ut till serien, men det är något helt annat.
Citera
2019-04-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
citat
Det misstänkta grova vapenbrottet skedde i samband med att polisen gjorde en trafikkontroll i februari. I bilens baklucka hittade polisen flertalet Kalasjnikovs.

I samband med gripandet i februari dök ett maskerat ungdomsgäng på ett 20-tal personer upp och omringade polispatrullen.

Gänget lyckades till slut frita de två omhändertagna personerna.

Mannen tros därefter ha flytt till Grekland, enligt Expressens uppgifter.

Enligt uppgifter till Expressen är gängledaren och ordningsvakten väldigt nära vänner.

Ordningsvakten har inget kriminellt register sedan tidigare.

Vänta nu... polisen hittar Kalasjnikovs i en baklucka. Ungdomar dyker upp och vips är de två omhändertagna personerna fritagna utan åtgärd? Vad fan är det här? Varför är det inte dragna vapen och 15 patruller på ingång när skiten brakar lös?

Hade man tagit kriminella personer på väg någonstans med illegala automatvapen i USA, där ett fritagningsförsök är i full gång igång då hade man skickat swat-team och ingen av de inblandade hade kommit ut de närmaste 20 åren.

I övrigt tycker jag att alla polisbilar fan i mig måste utrustas med omfattande kamerabevakning så att alla sådana här förortsincidenter lagförs. Det är bara att köra ansiktsigenkänning på alla stökiga personer som förekommer i filmen mot polisbilder, ID-kort och passfoton, skicka hem ett brev om att respektive identifierad person ska infinna sig i tingsrätten. Dyker man inte upp efter påminnelser blir man nationellt efterlyst och får automatiskt minst ett halvår i fängelse och böter motsvarande kostnaden för rättegången man uteblev ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in