2019-04-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är inte jag som valt vilka svar som får framföras.
Just den där avundsjukan över resultat är en del av varför "patriarkatet" som förklaringsmodell uppkommit.
Tror du det är avundsjuka som driver kvinnor att till exempel forska inom STEM?
Citera
2019-04-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Ja. Det är bisarrt. Men kan man klandra dem? De är ju som barn. Det är vida känt. En kvinna har ungefär samma mentala och emotionella nivå som en 12 årig pojke. De vet inte vad ansvar är.

Solipsism min vän

Tommy har ju straffknullat dig mentalt i flera sidor nu. Sära på benen och låt han ta ditt lilla hål nu också. Det kommer kännas bättre än den konstanta förnedringen här i tråden.
Kvinnor som grupp är bättre människor än män som grupp enligt mitt eget tyckande. Det finns många bra män, det avgörs endast av att det tydligen finns så många män med vidriga personligheter som till exempel den här tråden visar. Jag hoppas att de lever ensamma och inte får barn.
Citera
2019-04-27, 14:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Finns ju inget empiriskt bevis att det skulle stämma? Snarare tvärtom. Män är betydligt bättre på att bygga kontaktnät och långsiktiga relationer inom både det privata och inom t.ex företagande.

Därav leder män 99.99% (100%?) av alla stora framgångsrika företag, därav män betydligt oftare har vänskapsrelationer med barndomsvänner tills vi dör osv.

Men där har ni ivarjefall något;

Kvinnor är bättre än män på att vara falska och vidriga, på att bränna sociala broar, förstöra relationer och hugga varandra i ryggen.

Grattis till det. Starkt av Er.

Detta tramset tänker jag enbart kommentera med att det är ren lögn. Alla vet att män är ensamma i högre grad än kvinnor vid separationer till exempel, detta för att det ofta är kvinnan som sköter det sociala livet åt båda två i en relation. Kvinnor har högre emotionell intelligens och är betydligt skickligare på det sociala samspelet än män. Detta vet både jag, du och alla andra.
Citera
2019-04-27, 14:46
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta tramset tänker jag enbart kommentera med att det är ren lögn. Alla vet att män är ensamma i högre grad än kvinnor vid separationer till exempel, detta för att det ofta är kvinnan som sköter det sociala livet åt båda två i en relation. Kvinnor har högre emotionell intelligens och är betydligt skickligare på det sociala samspelet än män. Detta vet både jag, du och alla andra.

Ja men gud vilket bra exempel gumman!! Män är, enligt dig, ensammare efter separationer, så kvinnor har högre "EQ" och är bättre på det sociala!!! Shit vad logiskt alltså! Tack för den rationella upplysningen.

Det roliga är att du garanterat drar en slutats från ditt bittra liv. Som sagt, solipsism.

Orkar inte besvara dina emotionella och tramsiga poster ytterligare, eftersom det bara är nonsense och slöseri med tid.
Senast redigerad av -o 2019-04-27 kl. 14:49.
Citera
2019-04-27, 14:53
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Nej, det är du som missförstår mig. Jag avser den enda individ som skapar den grundläggande förutsättningen för en banbrytande förändring som för in världen på ett nytt område. Att det sen finns ett teamwork med män och kvinnor som bidrar och gör grovjobbet, är en annan femma. Utan den där första grundstenen hade det det aldrig blivit något alls från början. Låt vara att sådana människor utgör en nanopromille av befolkningen, men de har en sak gemensam: de är alla män.

En nanopromille av jordens levande befolkning är ca 0,007. Enligt Population Reference Bureau (PRB) har det fötts mer än totalt 108 miljarder medlemmar av arten Homo Sapiens.

108/7 * 0,007 = 0,118. Alla är män. Samtliga ofödda.

Så vi väntar fortfarande på den där första grundstenen som ska läggas och den där banbrytande förändringen ska göras av en man. Den kommer säkert om sisådär 1 miljon år. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Fast i just det här fallet är det tyvärr redan kört för mänskligheten. Såvida inte en kvinna går in och bryter ny mark och räddar planeten från undergång och Homo Sapiens från utrotning.
Citera
2019-04-27, 15:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyheelfin
Jag är rätt säker på att 99% av tråden är rådande överens om att du är den galna här inne.

Fast så är ju 99% av tråden "onda patriarkala vita kvinnohatande bittra män" också, eller hur?
Jag har inte yttrat dessa ord en enda gång. Det är du som är besatt av vita män och detta så kallade patriarkat.

Citat:
Ja. Det är bisarrt. Men kan man klandra dem? De är ju som barn. Det är vida känt. En kvinna har ungefär samma mentala och emotionella nivå som en 12 årig pojke. De vet inte vad ansvar är.

Solipsism min vän

Tommy har ju straffknullat dig mentalt i flera sidor nu. Sära på benen och låt han ta ditt lilla hål nu också. Det kommer kännas bättre än den konstanta förnedringen här i tråden.

Citat:
Ja men gud vilket bra exempel gumman!! Män är, enligt dig, ensammare efter separationer, så kvinnor har högre "EQ" och är bättre på det sociala!!! Shit vad logiskt alltså! Tack för den rationella upplysningen.
Det roliga är att du garanterat drar en slutats från ditt bittra liv. Som sagt, solipsism.

Orkar inte besvara dina emotionella och tramsiga poster ytterligare, eftersom det bara är nonsense och slöseri med tid.

Ingen har bett dig citera mig, jag kommer inte sakna dig om du slutar. Nivån du håller är fruktansvärd, både obildat och korkat, och det fetade ovan är bara: I rest my case.

Jag är dock faktiskt ledsen för din skull att du mår dåligt. Om du inte uppfört dig så illa hade du säkert kunnat träffa på hjälpsamma kvinnor som kunnat få dig att må bättre, men jag tror att det blir svårt eftersom du uppför dig så illa som du gör.
Se bara till att du inte skadar någon random kvinna i frustration. Jag vet att en del män har tendensen att ge sig på de fysiskt svagare eftersom de är såna ynkryggar till män, men tänk dig för. De du möter kan inte hjälpa att ditt liv inte blev som du ville.
Citera
2019-04-27, 15:07
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har inte yttrat dessa ord en enda gång. Det är du som är besatt av vita män och detta så kallade patriarkat.

Ingen har bett dig citera mig, jag kommer inte sakna dig om du slutar. Nivån du håller är fruktansvärd, både obildat och korkat, och det fetade ovan är bara: I rest my case.

Jag är dock faktiskt ledsen för din skull att du mår dåligt. Om du inte uppfört dig så illa hade du säkert kunnat träffa på hjälpsamma kvinnor som kunnat få dig att må bättre, men jag tror att det blir svårt eftersom du uppför dig så illa som du gör.
Se bara till att du inte skadar någon random kvinna i frustration. Jag vet att en del män har tendensen att ge sig på de fysiskt svagare eftersom de är såna ynkryggar till män, men tänk dig för. De du möter kan inte hjälpa att ditt liv inte blev som du ville.

Kram på dig. Du är en bitter kvinna som projicerar ditt usla välmående på andra.

Nåja, du är ju trots allt en vandrande vagina, så du har väl flera betamän som du kan gråta ut hos, myndigheter som ger dig mäns pengar osv. Antagligen därför kvinnor är sämre än män?

Varenda motgång ni har så blir ni gullade med och omhändertagna. Lär er aldrig att ta ansvar, bara att peka finger att det är någon annans fel.
Citera
2019-04-27, 15:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyheelfin
Nej, det är ni inte. Ni är fullkomligt värdelösa på att upprätthålla sociala situationer. Ni vet inte vad lojalitet och riktig vänskap är. Ni har ofta nya "bästa vänner" sen inom 2 år pratar ni inte ens längre med varandra. Ni skapar aldrig någonsin riktigt djupa vänskaper. Män lär känna varandra, sen är dom polare hela livet. Kvinnor lär känna varandra blir "bästa vänner", pratar skit om varandra bakom allas ryggar, kvinnogäng är de värsta som finns för ALLA är bästa vänner men ALLA snackar skit om varandra till de andra, jag har sett det i syrrans, morsans och gamla flickvänners gäng, exakt samma sak varje gång. Kvinnor vet ej vad riktig vänskap är.

Nej det är ni inte, ert sätt att "knyta kontakter" går ut på att visa upp ert utseende för andra så dom vill ge er saker, det är ofta så ni "klättrar i karriären", väldigt ofta suger och knullar ni er uppåt för att sedan när ni fått makt börja #metooa mannen.

De kontakter ny knyter faller ofta samman då ni inte förstår vad lojalitet är.

Fel igen, detta gäller bara i det nuvarande moderna civiliserade samhället där mannen varit den som klassiskt sett varit tvungen att dra in födan så kvinnan haft massa tid att upprätthålla sociala kontakter, detta börjar försvinna mer och mer nu då kvinnor ska "göra karriär", samtidigt som de såklart blir miserabla och självmordsbenägna.

Fel igen, studier visar det direkt motsatta. Könshormonet testosteron verkar vara det avgörande, detta speciellt när det kommer till korttidsminne.

Visat sig vara en myt, 3 stora studier som senast gjordes på ämnet visade att män klarade av att hantera "många olika bollar samtidigt", kvinnor som måsta hålla många saker i huvudet blev stressade och mådde dåligt, de klarade inte av att prestera, något vi även ser i arbetslivet.

Emotionell intelligens AKA EQ existerar inte, om du inte visste det. Det är något som "uppfanns" när folk blev lite kränkta av IQ-tester, så man hittade på något för att kunna säga till sig själv: "Ja, jag kanske har låg IQ, men jag har hög EQ minsann!" - Sanningen visade dock att de som fick högt på IQ test också fick högt på EQ test, direkt korrelation. EQ existerar inte.

"Myth of EQ" googla det.

Åh, du menar lika som att det är INDIVIDER som våldtar och mördar, men som ni feminister dagligen gormar om här och skyller på män som kollektiv? Du menar när det rör sig om 0.5% av män som ofta är blattar, som ni kvinnor bara ÄLSKAR att massimportera in i landet, samtidigt som ni skyller på kollektivet män, då oftast vita män, såklart?

Fan du är alldeles för enkel din amatör, min brorsa på 12 argumenterar bättre än dig.

Väntar nu på nästa inlägg jag kan plocka isär lilla sötnos

Skummade igenom detta inlägg och min bedömning är att det inte finns någonting att svara seriöst på. Du radar upp lögn efter lögn och ärligt talat så är din mentala nivå en ren fars, och jag står över den farsen, tack.
"aaaaaldrig någonsin", och "ALLA". Det är fruktansvärt oseriöst att debattera med dig. Är det lugnt om jag slutar svara?
Citera
2019-04-27, 16:07
Medlem
PontefractCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
En nanopromille av jordens levande befolkning är ca 0,007. Enligt Population Reference Bureau (PRB) har det fötts mer än totalt 108 miljarder medlemmar av arten Homo Sapiens.

108/7 * 0,007 = 0,118. Alla är män. Samtliga ofödda.

Så vi väntar fortfarande på den där första grundstenen som ska läggas och den där banbrytande förändringen ska göras av en man. Den kommer säkert om sisådär 1 miljon år. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Fast i just det här fallet är det tyvärr redan kört för mänskligheten. Såvida inte en kvinna går in och bryter ny mark och räddar planeten från undergång och Homo Sapiens från utrotning.
Haha, klass. Jag tror iofs att det om nanopromille var metaforiskt menat. Det var nog inte tänkt att en autist skulle börja räkna på det.
Citera
2019-04-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Kvinnor som grupp är bättre människor än män som grupp enligt mitt eget tyckande. Det finns många bra män, det avgörs endast av att det tydligen finns så många män med vidriga personligheter som till exempel den här tråden visar. Jag hoppas att de lever ensamma och inte får barn.

Som du väl illustrerar här ovan, är kvinnor verkligen inte bättre på att argumentera än män. Trots att argumentation bygger på språk, och kvinnor har stora språkliga fördelar framför män tex att flickor börjar tala tidigare än pojkar. Kvinnor tar istället till personangrepp, och försöker flytta fokus till något helt annat än ämnet som diskuteras.

Hänger kanske ihop med att ni har lägre iq?
Citera
2019-04-27, 16:43
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag noterar att ingen av dem hade nr1.
Alltså är hela ditt inlägg OT.

Frågan är faktiskt inte lika bra utan bättre.

Du glömde naturligtvis att notera Timeouts lista: Best Comedians of All Time där Joan Rivers rankas som nr 2.

Jag medger att du har rätt i att män är bättre komiker än kvinnor. Fast de är bara högst marginellt roligare, men mestadels för andra män. Det beror framförallt på att de försöker hårdare och använder ett mer vulgärt och mer offensivt språk i sina skämt. Män är roliga främst för att imponera på andra män, som i sin tur gör sina mer eller mindre plumpa försök att imponera på kvinnor.

Du kan läsa om forskarnas slutsats att män inte besitter någon medfött överlägsen talang för komik här med en länk till en artikel som beskriver studien:

Andelen kvinnliga komiker är 5-10 % av den totala populationen, inte bara i toppskiktet. Ju större population med gruppen X, desto större andel stjärnor av nämnda grupp i toppen. Det är därför du ser många fler manliga komiker än kvinnliga i 100-topplistan. Inte för att män besitter en särskild komiker-gen som kvinnor saknar.
Citera
2019-04-27, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du glömde naturligtvis att notera Timeouts lista: Best Comedians of All Time där Joan Rivers rankas som nr 2.

Jag medger att du har rätt i att män är bättre komiker än kvinnor. Fast de är bara högst marginellt roligare, men mestadels för andra män. Det beror framförallt på att de försöker hårdare och använder ett mer vulgärt och mer offensivt språk i sina skämt. Män är roliga främst för att imponera på andra män, som i sin tur gör sina mer eller mindre plumpa försök att imponera på kvinnor.

Du kan läsa om forskarnas slutsats att män inte besitter någon medfött överlägsen talang för komik här med en länk till en artikel som beskriver studien:

Andelen kvinnliga komiker är 5-10 % av den totala populationen, inte bara i toppskiktet. Ju större population med gruppen X, desto större andel stjärnor av nämnda grupp i toppen. Det är därför du ser många fler manliga komiker än kvinnliga i 100-topplistan. Inte för att män besitter en särskild komiker-gen som kvinnor saknar.

Herrejösses. Uppenbarligen finns det ingen ände på självbedrägeriet..

Kvinnliga komiker lutar sig nästan uteslutande på vulgäriterer.. Hur kan man ens argumentera för att män är de som gör det?? Förbluffande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in