2019-04-27, 11:39
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Vill du ha data på att till exempel kvinnliga forskare inom STEM är mer kompetenta inom sitt ämne än genomsnittsmannen på gatan, eller helt enkelt majoriteten av både män och kvinnor?

Fast det är ju irrelevant? Ditt emotionella odjur

Finns inte en enda kvinna som är bättre än den bäste mannen inom STEM-forskning, eller i vilket fält du än väljer att ta som exempel.
Citera
2019-04-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Jo, visst kan det dyka upp en och annan sådan rar ärta. Men rent genrellt har inte kvinnor egenskapen att "se vad som händer om man gör si eller så". Istället brukar de stå vid sidan och uppmana till att "sluta med det där, för det är farligt".

Har du några namn på de kvinnliga Elon Muskar du pratar om?
Jag pratar inte om någon kvinnlig Elon Musk, du missförstod mig. Säkerhetstänk och risktagande kan ta sig många olika uttryck i olika individer och det finns även många män med starkt säkerhetstänk och kvinnor som saknar det. Hitler hade bakterieskräck, det är uttryck för säkerhetstänk. Att din mamma inte ville att du skulle leka med elden som barn betyder inte att kvinnor inte kan vara nytänkande, det är en extrem generalisering. Och som sagt, även om Elon Musk är risktagande och nytänkande så bidrar han bara med en liten bråkdel av vad som krävs för att driva igenom sina projekt, de är samarbeten mellan många människor med många olika egenskaper som gör att det blir något av dem.
Citera
2019-04-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Fast det är ju irrelevant? Ditt emotionella odjur

Finns inte en enda kvinna som är bättre än den bäste mannen inom STEM-forskning, eller i vilket fält du än väljer att ta som exempel.
Nej det är inte irrelevant, snarare är det irrelevant vad den bäste har för kön annat än för ditt ego. Sedan är inte spelplanen lika så jämförelsen av topprestationer är inte direkt vetenskaplig.
Citera
2019-04-27, 12:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du får ursäkta men det är så lätt att blanda ihop dig med Flickfotograf eftersom ni har liknande pappegojtendenser. Och attackerar samtidigt från olika håll. Så det blev ett "ni".

Fast du gör ju inte det säger du. Om du menar KVINNOR i allmänhet när du skriver kvinnor, då är det skrämmande att läsa dina inlägg.
Är kvinnor= feminister, ja då är det inte lika illa.
Men det blir ju väldigt lätt missuppfattningar.
I see.
Ibland kan uttrycken också användas i sina generiska och binära former för att peka ut att det är skillnad på kvinnor och män, vilket feminismen förnekar.

Är det viktigt att peka ut varje gång att det är fallet "här", eller kan man läsa ut det ur sammanhanget under vilket det är skrivet?

Jag föredrar att få bli tilltalad som mig och ingen annan.
Citera
2019-04-27, 12:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är inte en tråd för kvinnor att dela med sig om vad kvinnor är bra på, det är en tråd för män att prata om hur kvinnor bara är bättre på meningslösa saker. Det är inte en seriös diskussion som har mening i riktiga världen förutom att visa svart på vitt hur många män tänker om kvinnor.

"Den är att vi är olika och att män faktiskt är jävligt bra på en massa saker", det är inte kritik av feminism från en "neutral" ståndpunkt, det är snarare maskulinism som hävdar att män är bättre än kvinnor på det mesta och att det är bäst om kvinnor i princip är begränsade till hemmet. Sanningen är att män och kvinnor är olika, ja, men det kan väl ge närmast oändligt många olika uttryck på samhällsnivå. Vårat nuvarande samhälle är ju ett sånt uttryck.
Det är inte jag som valt vilka svar som får framföras.
Just den där avundsjukan över resultat är en del av varför "patriarkatet" som förklaringsmodell uppkommit.
Citera
2019-04-27, 12:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyheelfin
Men lol, sluta projicera nu. Det är ju DU som sitter och blir upprörd och kränkt i var och varannan tråd när man pekar ut sanningar för dig. Du blir så jävla upprörd att du blir helt besatt i tråden, inom 10 inlägg börjar du kalla alla runt dig för bittra onda kvinnohatare och sen börjar du i princip grina.

Män är bättre på precis allt, jag vet faktiskt inte en enda sak som en kvinna gör bättre än en man, vad kan det vara? NÅGOT? Föda barn? Eh?

Haha din sjuka jävel.
Problemet är att ni just inte kommer med sanningar utan egna åsikter.
Citera
2019-04-27, 12:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu är vi snart 250 sidor in i tråden och inte en enda sak som kvinnor är bättre på, har presenterats. Nu pratar jag inte om något diffust, vi vill ha PRAKTISKA SAKER, VAD ÄR NI BÄTTRE PÅ?

Klättra träd? Nej
Spela fotboll? Nej
Bygga hus? Nej
Starkare? Nej
Snabbare? Nej
Bättre programmerare? Nej
Gör ni de bästa filmerna? Nej

VAD ÄR NI BÄST PÅ, komigen nu, NÅGOT?

Hästlängder bättre på att upprätthålla sociala relationer, att ta hand om våra medmänniskor, våra nära och kära.
Väldigt mycket bättre på att samordna sociala tillställningar och knyta kontakter åt både oss själva och vår man. Mannens sociala liv står inte sällan och faller med kvinnan.
Kvinnor har bättre minne än män. Detta visar sig genom att kvinnor ofta är bättre på att samordna många händelser på en gång. Mannen klarar inte mer än att hålla en grogg i handen, möjligen prata lite under tiden. Resten av tillvaron stannar av.
Sånt här med social och emotionell intelligens är rätt viktigt i livet, kanske till och med viktigare än att klättra i träd eller göra film.

Sen är det individer av män som är bättre på saker, du eller någon annan ska sluta ta cred för andra mäns arbete.
Vad kan du? Skrika och gapa som en trotsig femåring på flaskback?
Citera
2019-04-27, 13:06
Medlem
-os avatar
Citat:
Nej det är inte irrelevant, snarare är det irrelevant vad den bäste har för kön annat än för ditt ego. Sedan är inte spelplanen lika så jämförelsen av topprestationer är inte direkt vetenskaplig.

Vet inte om du missat det, men tråden och ämnet är:

"Är kvinnor bättre än män på något?"

Så om en man är bättre än 100 kvinnor på t.ex STEM-forskning, betyder det att män (i plural) är bättre än kvinnor på just STEM-forskning, eftersom att en man är bäst.

Förstår inte heller varför du projicerar och drar in ego? Det är ju ditt ego som inte ens kan acceptera att kvinnor är sämre än män på precis allt vi eventuellt kan tävla inom.
Citera
2019-04-27, 13:15
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hästlängder bättre på att upprätthålla sociala relationer, att ta hand om våra medmänniskor, våra nära och kära.
Väldigt mycket bättre på att samordna sociala tillställningar och knyta kontakter åt både oss själva och vår man. Mannens sociala liv står inte sällan och faller med kvinnan.

Kvinnor har bättre minne än män. Detta visar sig genom att kvinnor ofta är bättre på att samordna många händelser på en gång. Mannen klarar inte mer än att hålla en grogg i handen, möjligen prata lite under tiden. Resten av tillvaron stannar av.
Sånt här med social och emotionell intelligens är rätt viktigt i livet, kanske till och med viktigare än att klättra i träd eller göra film.

Sen är det individer av män som är bättre på saker, du eller någon annan ska sluta ta cred för andra mäns arbete.
Vad kan du? Skrika och gapa som en trotsig femåring på flaskback?

Finns ju inget empiriskt bevis att det skulle stämma? Snarare tvärtom. Män är betydligt bättre på att bygga kontaktnät och långsiktiga relationer inom både det privata och inom t.ex företagande.

Därav leder män 99.99% (100%?) av alla stora framgångsrika företag, därav män betydligt oftare har vänskapsrelationer med barndomsvänner tills vi dör osv.

Men där har ni ivarjefall något;

Kvinnor är bättre än män på att vara falska och vidriga, på att bränna sociala broar, förstöra relationer och hugga varandra i ryggen.

Grattis till det. Starkt av Er.
Senast redigerad av -o 2019-04-27 kl. 13:18.
Citera
2019-04-27, 13:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kolla, "sjuka jävel", nu blir hon upprörd igen, samma veva varje gång, underhållande

Jo men du beter dig faktiskt helt stört. Man läser en galnings inlägg liksom.
Citera
2019-04-27, 13:25
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Jag pratar inte om någon kvinnlig Elon Musk, du missförstod mig. Säkerhetstänk och risktagande kan ta sig många olika uttryck i olika individer och det finns även många män med starkt säkerhetstänk och kvinnor som saknar det. Hitler hade bakterieskräck, det är uttryck för säkerhetstänk. Att din mamma inte ville att du skulle leka med elden som barn betyder inte att kvinnor inte kan vara nytänkande, det är en extrem generalisering. Och som sagt, även om Elon Musk är risktagande och nytänkande så bidrar han bara med en liten bråkdel av vad som krävs för att driva igenom sina projekt, de är samarbeten mellan många människor med många olika egenskaper som gör att det blir något av dem.
Nej, det är du som missförstår mig. Jag avser den enda individ som skapar den grundläggande förutsättningen för en banbrytande förändring som för in världen på ett nytt område. Att det sen finns ett teamwork med män och kvinnor som bidrar och gör grovjobbet, är en annan femma. Utan den där första grundstenen hade det det aldrig blivit något alls från början. Låt vara att sådana människor utgör en nanopromille av befolkningen, men de har en sak gemensam: de är alla män.
Citera
2019-04-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Nej, det är du som missförstår mig. Jag avser den enda individ som skapar den grundläggande förutsättningen för en banbrytande förändring som för in världen på ett nytt område. Att det sen finns ett teamwork med män och kvinnor som bidrar och gör grovjobbet, är en annan femma. Utan den där första grundstenen hade det det aldrig blivit något alls från början. Låt vara att sådana människor utgjör en nanopromille av befolkningen, men de har en sak gemensam: de är alla män.
Nej du missförstod mig när du trodde jag pratade om kvinnliga Elon Musks vilket jag inte gjorde. Jag poängerade att någon som Elon Musk också utgör en del av ett grupparbete. Du pratar om att skapa grundläggande förutsättningar men sanningen är att du väljer ut en del och kallar den grundläggande när verkligheten är att det finns många fler grundläggande nyskapande delar utan vilka projekten aldrig heller blivit av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in