2019-04-25, 18:39
  #22549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej, men de som är bäst som juniorer förväntas ju också bli bäst när de är vuxna. Äldre spelarna slutar ju någon gång.

Egentlgien så tycker jag Opelka är ett bra exempel. För han är typiskt en sådan spelare som är bättre som junior p.g.a sina fysiska egenskaper. När han blir vuxen så jämnas det ut och han kommer nog inte nå samma framgångar där. Men han kan givetvis bli en bra spelare, till och med en toppspelare.

Fast jag vet inte om det alltid stämmer det där.
Finns ju ganska många som varit världsetta som junior som inte blivit speciellt bra.
Och det finns spelare som varit helt värdelös som juniorer men blivit bra seniorer.
Citera
2019-04-25, 19:29
  #22550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast jag vet inte om det alltid stämmer det där.
Finns ju ganska många som varit världsetta som junior som inte blivit speciellt bra.
Och det finns spelare som varit helt värdelös som juniorer men blivit bra seniorer.

Ja, det är ju just det jag menar. Hur man spelar som junior har egentligen ingen betydelse alls för framtida karriären.

Jag tror att Leo kommer att lyckas helt okej. Oavsett hur det går som junior för honom. Just för att han har Björn som pappa. Har han bara motivationen så tror jag att det kommer att gå bra för honom.
Citera
2019-04-25, 19:59
  #22551
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja, det är ju just det jag menar. Hur man spelar som junior har egentligen ingen betydelse alls för framtida karriären.

Jag tror att Leo kommer att lyckas helt okej. Oavsett hur det går som junior för honom. Just för att han har Björn som pappa. Har han bara motivationen så tror jag att det kommer att gå bra för honom.

Hur definierar du Lyckas helt okej. En framtida topp 100? topp 50?

Att ha Björn Borg som pappa kan också bli en börda då han hela tiden kommer bli jämförd med sin pappa.
Citera
2019-04-25, 23:39
  #22552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hur definierar du Lyckas helt okej. En framtida topp 100? topp 50?

Att ha Björn Borg som pappa kan också bli en börda då han hela tiden kommer bli jämförd med sin pappa.

Jag tror inte det kommer att bli en börda utan en tillgång. Björn Borg är Sveriges största idrottsman genom tiderna i min bok och skulle han vilja så skulle han kunna coacha vilken spelare han ville på touren i stort sett.

Lyckas i detta sammanhang så menar jag att få ut maximalt av den talangen man har. Jag kan inte sia om hur pass mycket talang Leo har för jag har inte sett honom spela, samt att det ändå är för tidigt att säga.

Monfils, Dimitrov, Paire med flera är spelare som inte har lyckats förvalta sin talang. Även fast de givetvis ändå har varit framgångsrika. Men p.g.a att de inte har förvaltat sin talang till fullo så ser jag ändå att de, i viss mån, är misslyckade.
Citera
2019-04-26, 20:46
  #22553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tror inte det kommer att bli en börda utan en tillgång. Björn Borg är Sveriges största idrottsman genom tiderna i min bok och skulle han vilja så skulle han kunna coacha vilken spelare han ville på touren i stort sett.

Lyckas i detta sammanhang så menar jag att få ut maximalt av den talangen man har. Jag kan inte sia om hur pass mycket talang Leo har för jag har inte sett honom spela, samt att det ändå är för tidigt att säga.

Monfils, Dimitrov, Paire med flera är spelare som inte har lyckats förvalta sin talang. Även fast de givetvis ändå har varit framgångsrika. Men p.g.a att de inte har förvaltat sin talang till fullo så ser jag ändå att de, i viss mån, är misslyckade.

Fast dom har ju andra bördor.
Dels har Monfils varit skadad mycket.
Men sedan har han inte rätt psyke heller , blir för mycket ” finlir” för att han ska lyckas, Paire har inte humöret för att tillhöra absoluta toppen.
Han tappar för många matcher pga humöret.
Dimitrov är lite som Monfils tycker jag.
Sådant där vet jag inte om man kan ändra så mycket, inte som i Paire:s fall iallafall , han kan ju inte rå för han fötts med hett temperament.
Citera
2019-04-27, 10:49
  #22554
Medlem
Blir det i år som dansken Torpegaard tar sig förbi Ymers på rankingen?
Citera
2019-04-27, 17:39
  #22555
Medlem
Äcklet halvvägs ute ur turneringen. Öppnar champagneflaskan lite halvt än så länge.
Citera
2019-04-27, 18:40
  #22556
Medlem
Underbart!

Nadal är helt klart slut, han får nog börja spela challenger-turneringar i fortsättningen om han vill vinna någon titel.
Citera
2019-04-27, 18:58
  #22557
Medlem
Jkrokens avatar
Thiem spelar ju helt makalöst. Helt ofattbart vissa gånger hur bollarna går in trots att han verkar ladda allt han har. Fy fan vad gött det vore om det blev ett tronskifte nu på Roland Garros.
Citera
2019-04-27, 20:08
  #22558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Thiem spelar ju helt makalöst. Helt ofattbart vissa gånger hur bollarna går in trots att han verkar ladda allt han har. Fy fan vad gött det vore om det blev ett tronskifte nu på Roland Garros.

Om han bara låter bli att köra slut på sig lagom till R.G som han brukar göra, så är han stor favorit att vinna.
Citera
2019-04-27, 20:24
  #22559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Om han bara låter bli att köra slut på sig lagom till R.G som han brukar göra, så är han stor favorit att vinna.
Precis som innan det här året är det fortfarande bara fem aktiva spelare som slagit Nadal på grus. Nadal kan mycket väl spela hela RG utan att behöva möta någon av dessa. Då vinner han.
Citera
2019-04-27, 20:30
  #22560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Blir det i år som dansken Torpegaard tar sig förbi Ymers på rankingen?
Jag sticker faktiskt ut hakan och säger Mikael är inne topp 100 innan årets slut, krävs mycket för det men tycker han är på väg åt rätt håll.
Elias tror jag inte blir nå mer än där han är , tror inte det längre.
Har trott det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in