Citat:
Ursprungligen postat av
Madgett
Nej, att han börjat supa igen var ingen hemlighet. Från en intervju 2013.
Hur är ditt förhållande till alkohol i dag?
– Jag har ett ganska komplicerat förhållande till alkohol. Jag har haft det sedan jag var tonåring. Jag har inga problem att hålla mig borta från alkohol, jag har gjort det i nitton år som längst. I dag kan jag ta mig en drink eller en flaska vin eller två. Men jag är ingen människa som sitter och dricker vin till maten. Dricker jag vin så är det för att jag dricker vin. Det är som Peter Englund, den ständige sekreteraren, säger: Dricker han så dricker han ryskt. Jag är oerhört förtjust i mitt nyktra, klara tillstånd. Men ibland behöver det bli kaos, för att reda ut saker.
http://www.ystadsallehanda.se/kultur-och-noje/mycket-ar-sa-in-i-helvetes-bra-har/
Stundtals är det värre än vad han själv säger, Persbrant skrev i sin biografi om första mötet med Lundell, de blev inbjudna till sista Tyrolspelningen och de gick ut på lokal, Lundell beställer in 7 rejält starka Hot Shots som han sänker på 10 sekunder och så sjunker han ner under bordet och börjar skälla som en hund.
Jag har umgåtts med personer som festade med Lundell på 80-talet och de berättade att det var vanligt att han på fyllan sprang på alla fyra och skällde som en hund, en berömd historia är att han på Operabaren dyker upp mellan benen på Adelsohn och säger ( i stället för att skälla) va fan gör du här, innan hade han hållit till under bordet, skällt och nafstat damer i benet o.s.v
I boken Jack i inledningen av boken så får Jack för sig att han är hund och kryper in under en jättelik matta där han somnar på en fest i en tilltagen Östermalmslägenhet. Så att det skulle vara påhitt? nej nej, han är så alkoholiserad i dagens läge att det inte behövs så mycket att han mer eller mindre ska bli redlös och det finns så många som vittnat om hans fyllehundsbeteende under åren så att det är rena rama sanningen.