2019-04-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Med 0,75 hade artisten klarat sig med ett fitthår i USA! Otur.

i utandning ja...I själva verket 1.5 promille....Grovt alltså
Citera
2019-04-26, 11:33
Medlem
Betyder det att han ska göra comeback? Att han super borde göra honom mer kreativ kanske jobbar han på ett fantastiskt album nu?
Citera
2019-04-26, 11:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Hur vore det om du skärper dig istället? Det äckliga och feta fyllot Ulf Lundell har kört bil med 1.5 promille i kroppen. Jag har inte minsta problem om någon tar några öl och kör bil. Eller kanske är lite bakis och har 0.5 promille. Speciellt när det gäller långt ut på landsbygden. Men Ul Lundell har kört dyngfull hundratals gånger och att köra med 1.5 promille i kroppen är ingen bra ide. Tror du har var en bra förare? Skulle du vilja att han körde bil bland dina barn?

Det feta fyllot var dessutom på väg för att jaga mer alkohol. Efter att ha druckit mer alkohol hade han säkert kört hem med 2+ promille i kroppen. Ingen förtjänar att möta en dyngfull förare då mycket tråkiga saker kan hända.

Ulf Lundell är svårt alkoholiserad och deprimerad. Han har misslyckats med allt i livet. Möjligtvis kan man säga att han delvis lyckats med musiken. Värdelös och hatad förälder. Konstant dyngfull när han är på turne för att bli av med ångesten att uppträda. Det bästa Ulf Lundell kunde göra vore att köra ihjäl sig alternativt hänga sig. Då skulle familj få ro och slippa det misslyckat fanskapet.

”Misslyckats med allt i livet” förutom att han var och är en av de absolut kändaste och mest folkliga artister någonsin i Sverige menar du?

Att köra packad är ett jävla rövbeteende men du ska fan inte sprida dynga över Uffes konstnärliga gärning.
Citera
2019-04-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”Misslyckats med allt i livet” förutom att han var och är en av de absolut kändaste och mest folkliga artister någonsin i Sverige menar du?

Att köra packad är ett jävla rövbeteende men du ska fan inte sprida dynga över Uffes konstnärliga gärning.
"Kändaste och mest folkkära artisterna" är nog årets överdrift. Fyllefettot har väl "Öppna landskap" som främsta merit. Trevlig låt för 40 år sedan. Man kan ju tycka olika om hans musik. jag konstaterar att han inte direkt säljer ut Stockholms Stadion eller Ullevi utan spelar för närmast sörjande. Han är dessutom är ett jävla rövhål, svårt alkoholiserad, djupt deprimerad och en av Sverige sämsta föräldrar genom tiderna och kör dessutom konstant bil dyngfull. Inta bara onykter utan dyngfull.

Glömde förstås att han totalt skiter i sina barnbarn så vi får väl lägga till en av de sämsta i Sverige även som morfar. Hoppas han får ett långt fängelsestraff eller förhoppningsvis super ihjäl sig eller kör ihjäl sig innan dess.
Citera
2019-04-26, 17:59
Medlem
Citat:
"Kändaste och mest folkkära artisterna" är nog årets överdrift. Fyllefettot har väl "Öppna landskap" som främsta merit. Trevlig låt för 40 år sedan. Man kan ju tycka olika om hans musik. jag konstaterar att han inte direkt säljer ut Stockholms Stadion eller Ullevi utan spelar för närmast sörjande. Han är dessutom är ett jävla rövhål, svårt alkoholiserad, djupt deprimerad och en av Sverige sämsta föräldrar genom tiderna och kör dessutom konstant bil dyngfull. Inta bara onykter utan dyngfull.

Glömde förstås att han totalt skiter i sina barnbarn så vi får väl lägga till en av de sämsta i Sverige även som morfar. Hoppas han får ett långt fängelsestraff eller förhoppningsvis super ihjäl sig eller kör ihjäl sig innan dess.
Att inte gilla en artists uttryckssätt är väl en sak- att önska livet ur densamme tycker jag är ngt helt annat. Vad har UL gjort dig?
Citera
2019-04-26, 18:03
Medlem
Citat:

Onska livet ur nagon ar val anda inte helt okej.
Citera
2019-04-26, 23:09
Medlem
zurfarns avatar
Oj. vilka hatare det finns här. Behöver inte nämna deras nick, det står där det står.

Uffe körde packad. Dåligt. Det tycker han själv.

Oansvarigt. Ja, jo , visst. Absolut.

Katastrof på sitt sitt sätt. Men det förminskar inte "Vardagar". Och inget annat heller han skrivit.

Han är en fejkad konstnär, målar skitfula tavlor, lika illa som Persbrandt, Hur i helvete dom kunde gå på konstrundorna på Österlen,,,,,,som nåt medel för att visa upp sin "konst".....

Uffe har skrivit. Och skriv gärna mer. Men glöm scenen, snälla Uffe.
Citera
2019-04-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Nej, att han börjat supa igen var ingen hemlighet. Från en intervju 2013.

Hur är ditt förhållande till alkohol i dag?

– Jag har ett ganska komplicerat förhållande till alkohol. Jag har haft det sedan jag var tonåring. Jag har inga problem att hålla mig borta från alkohol, jag har gjort det i nitton år som längst. I dag kan jag ta mig en drink eller en flaska vin eller två. Men jag är ingen människa som sitter och dricker vin till maten. Dricker jag vin så är det för att jag dricker vin. Det är som Peter Englund, den ständige sekreteraren, säger: Dricker han så dricker han ryskt. Jag är oerhört förtjust i mitt nyktra, klara tillstånd. Men ibland behöver det bli kaos, för att reda ut saker.

http://www.ystadsallehanda.se/kultur-och-noje/mycket-ar-sa-in-i-helvetes-bra-har/

Stundtals är det värre än vad han själv säger, Persbrant skrev i sin biografi om första mötet med Lundell, de blev inbjudna till sista Tyrolspelningen och de gick ut på lokal, Lundell beställer in 7 rejält starka Hot Shots som han sänker på 10 sekunder och så sjunker han ner under bordet och börjar skälla som en hund.
Jag har umgåtts med personer som festade med Lundell på 80-talet och de berättade att det var vanligt att han på fyllan sprang på alla fyra och skällde som en hund, en berömd historia är att han på Operabaren dyker upp mellan benen på Adelsohn och säger ( i stället för att skälla) va fan gör du här, innan hade han hållit till under bordet, skällt och nafstat damer i benet o.s.v

I boken Jack i inledningen av boken så får Jack för sig att han är hund och kryper in under en jättelik matta där han somnar på en fest i en tilltagen Östermalmslägenhet. Så att det skulle vara påhitt? nej nej, han är så alkoholiserad i dagens läge att det inte behövs så mycket att han mer eller mindre ska bli redlös och det finns så många som vittnat om hans fyllehundsbeteende under åren så att det är rena rama sanningen.
Citera
2019-04-27, 06:08
Medlem
En kompis' nära släkting sprang på U. Lundell när han var som värst på Gröna Lund för länge sedan. "Uffe" satt på en bänk, hade somnat, var full, och hade pissat på sig... Han var en ikon, pinsam, geni, förfallen, och hopp på samma gång.

Några år senare hade han nyktrat till och släppte "Måne Över Haväng". 'Några av dom vackraste sångerna som någonsin skrivits på Svenska. Han turnerade, släppte mer kvalitets musik, etablerade om sig som en av Svedalias mest folkära artister, "covrades" av alla från Lotta Engberg till Thomas Ledin, och engagerade sig i humanitära projekt, e.g. Jugoslavien-kriget...

Men... Någonstans tappade han tråden igen... Startade en mest pinsam blogg, krigade mot ny-feminister och grannar, och som det verkar.... söp ner sig igen...

Som så många andra "greats" krigar han mot vad han kallar "demoner", och vad resten av oss kallar "missbruk". ,men har en låt-skatt som är förmodligen oöverträffad i svensk historia... Hans sånger kommer sjungas längre än Bellman, Cornelius, Thåström eller, Taube's.

Han skall ge fan i att sätta sig i fordon och riskera andras liv och hälsa, men åtmistone jag hoppas att det här blir en "väckar klocka" för honom, att han kan inse sin storhet, acceptera det svenska folkets kärlek, lära sig av sina misstag och skriva en sista "Öppna Landskap" eller för den delen "Måne Över Haväng".
Citera
2019-04-27, 06:38
Medlem
Redivivuss avatar
Förr drogs ofta historien

Citat:
"Vad är skillnaden mellan Uffe Lundell och Folkungagatan? Folkungagatan går förbi Systembolaget, det gör inte Uffe Lundell".

Denne alltför övervärderade suput till artist vill tydligen inte ge sig.
Citera
2019-04-27, 06:49
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
När han mådde som sämst presterade han som bäst.

Romantiserat trams. Han presterade som bäst 94-00, när han var spiknykter.
Citera
2019-04-27, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Romantiserat trams. Han presterade som bäst 94-00, när han var spiknykter.
Det är väl ändå ganska subjektivt när han var som bäst. Jag tycker hans senaste är riktigt bra. Ibland kan det bli lite för mycket politik i låtarna för min smak. Gillar mer när det är rått & romantiskt.

Jag tror han åker på villkorligt och böter, men får han fängelse tar han väl fotboja och då lär han ju blir ännu mera isolerad. Jäkla sits han har satt sig i. Hoppas han klarar turnen i sommar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in