2010-09-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Hur vet du att det är osanningar ? AlkoholistPappan Ulf har våldtagit försvarslös kvinna och steget är inte alltför långt enligt mina forskningar.

Låten öppna landskap har fått en ny innebörd efter att denna ohyggliga skandal kommit till min kännedom.

De han tjänat på att skriva och sjunga om gruppvåldtäckten borde han få skänka till brottsoffersjouren-

Du tror alltså på fullaste allvar att det är med stolthet han besjunger sin ungdomssynd? Eller för att tjäna pengar på den?

Och Öppna Landskap... ja du. Ännu ett bevis på att det går att tolka låttexter precis hur man vill.
Citera
2010-09-10, 20:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
[i]Kom så ger vi / Fan i debatten om / Betydelsen i konsten.[/i] (Menar han att vi inte bör tolka detta som ännu en redogörelse för gruppvåldtäkten?)
(-)
Här har vi penslar och färg / Det räcker till / Och vi målar liksom som vi vill. (Menar han att han låter det undermedvetna vara drivande i skapandeprocessen? Vad brukar ligga och gnaga i det undermedvetna? Oavslutade ärenden, saker man ångrar, helst ville ha ogjort eller skulle velat gjort annorlunda...)
Jag tror att du begår ett misstag när du analyserar dessa passager var för sig. Smäll ihop dem i stället! Vad Lundell vill säga här är att han knullar - vem, vad, hur - liksom som han vill, och att han förbehåller sig rätten att snacka om det - vilket han bevisar genom att spela in låten, men avsäger sig all skyldighet att reflektera över knullandets bevekelsegrunder (t.o.m. inf. sig själv) eller dess eventuella juridiska konsekvenser.

Alltså: Det är djävligt lätt att låta sju av ens kusiner stå på lur uppe i Kaknästornet och ta med sig en oskuld dit upp för släktträff. De inommänskliga moraliska och rättsliga följderna är däremot en helt annan sång.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2010-09-10 kl. 20:15.
Citera
2010-09-10, 21:32
Medlem
Citat:
Hur vet du att det är osanningar ? AlkoholistPappan Ulf har våldtagit försvarslös kvinna och steget är inte alltför långt enligt mina forskningar.

Låten öppna landskap har fått en ny innebörd efter att denna ohyggliga skandal kommit till min kännedom.

De han tjänat på att skriva och sjunga om gruppvåldtäckten borde han få skänka till brottsoffersjouren-

Stavas fortfarande våldtäkt!
Citera
2010-09-10, 21:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Även Per Gessle tycks ha en del sexuella övergrepps-fantasier i garderoben:

Tänk att få sätta på
Flickorna på TV2

Kvinnornas, i det här fallet utpekade TV-hallåors, önskningar betraktas som sekundära till mannens och framstår i sammanhanget som helt irrelevanta. Det kan man kalla könsmaktsordning.
- F.G
Han håller sig med felaktiga åsikter och laborerar med extraparadigmära idéer. Men han gör det hemma framför teven. Jag tror det är därför hans sexuella övergrepp har fått fortgå obeivrade såhär pass länge.

Han är ju bara en sketen djävla runkare.
Citera
2010-09-11, 10:16
Bannlyst
Även i texten till den osannolika låten Ooh la la jag vill ha dig har Ulf Lundell en rad våldtäktsreferenser:

Handen på höften som i alla tider och
som alltid vill jag ha dej.

Handen på höften= utmanande pose som Lundell tolkar som en uppmaning att våldta
Som i alla tider= refererar till våldtäkter Lundell gjort sig skydlig till genom åren
Som alltid vill jag ha dig = våldta alltså

Handen på höften och håret som en
flagga på ditt kvinnoskepp.
Jag vill ha dej!

Håret som en flagga = Lundell vill slå ut tänderna på kvinnor och våldta dem i det blodiga redet som tidigare var munnen, samtidigt som han håller dem i ett fast grepp håret.

Får jag komma ombord, jag måste närmare,
det här rummet är som oceanen.
Det där tunna tyget över höfterna.
Jag måste ut och hämta luft på altanen,

Lundell vill kasta sig över rummet och slita av kläderna på kvinnor. Våldtäkten fortsätter, i Lundells drömscenario, på altanen.

och jag sa:

Oh la la Jag vill ha dej!!!

Jag vill ha dej trots allt.
Jag vill ha dej ändå.
Jag vill ha dej utan sans.
Jag vill ha dej just nu,
utan väntetid,
utan förklaringar och helst utan dans.

Utan förklaringar och helst utan dans = Våldtäkt

Jag vill gå härifrån och ta en taxi fort.
Jag kom hit bara för att jag vill ha dej.
Jag vill ha dej.
Jag vill ha dej, är det riktigt klart eller
ska jag förklara mig?

Jag vill ha dej, är det riktig klart eller ska jag förklara mig? = retoriska frågor för en våldtäktsman. Lundell gillar att ta för sig, helst utan kvinnors medgivande.
Ooooo la la...

Jag har revolvern i fickan och vässade tänder.
Kom och ta hand om mina skakande händer.

Referens till våldtäkt under revolverhot.

Jag hukar bakom sten och väntar som ett djur.
Jag har inget hum alls om kölappar eller tur,
för jag sa:

Tydlig referens till utomhusvåldtäkt, möjligen självupplevd med tanke på detaljerna.

Ooooo la la...

Jag vill ut härifrån från drinkar och minkar och
den här rakbladsmusiken.

Minkar = töntiga fjollmän som inte våldtar (en mink böjer ryggen när den blir skrämd)
Rakbladsmusiken = Ännu en referens till våldtäkt under vapenhot, nu med rakblad.

Jag vill ha dej för mej själv i en taxi på väg hem
genom nattrafiken.

Våldtäkt i taxi. En metod som används av sjuka våldtäktsmän i bland. Kräver dryga mutor till taxichauffören, så den är inte vanlig. Lundell är dock en välbeställd rockstjärna.

Handen på höften.
Min hand istället och tungan i ditt öra.
Och finns det ingen taxi så snor jag en bil och
sen så får du köra.

Min hand i stället = Fistfuckingvåldtäkt.
Snor en bil och sen så får du köra = Lundell våldtar dig och sen får du gärna ta livet av dig.

Ja, jag sa: Ooooo la la...
Citera
2010-09-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Även i texten till den osannolika låten Ooh la la jag vill ha dig har Ulf Lundell en rad våldtäktsreferenser:

Handen på höften som i alla tider och
som alltid vill jag ha dej.

Handen på höften= utmanande pose som Lundell tolkar som en uppmaning att våldta
Som i alla tider= refererar till våldtäkter Lundell gjort sig skydlig till genom åren
Som alltid vill jag ha dig = våldta alltså

Handen på höften och håret som en
flagga på ditt kvinnoskepp.
Jag vill ha dej!

Håret som en flagga = Lundell vill slå ut tänderna på kvinnor och våldta dem i det blodiga redet som tidigare var munnen, samtidigt som han håller dem i ett fast grepp håret.

Får jag komma ombord, jag måste närmare,
det här rummet är som oceanen.
Det där tunna tyget över höfterna.
Jag måste ut och hämta luft på altanen,

Lundell vill kasta sig över rummet och slita av kläderna på kvinnor. Våldtäkten fortsätter, i Lundells drömscenario, på altanen.

och jag sa:

Oh la la Jag vill ha dej!!!

Jag vill ha dej trots allt.
Jag vill ha dej ändå.
Jag vill ha dej utan sans.
Jag vill ha dej just nu,
utan väntetid,
utan förklaringar och helst utan dans.

Utan förklaringar och helst utan dans = Våldtäkt

Jag vill gå härifrån och ta en taxi fort.
Jag kom hit bara för att jag vill ha dej.
Jag vill ha dej.
Jag vill ha dej, är det riktigt klart eller
ska jag förklara mig?

Jag vill ha dej, är det riktig klart eller ska jag förklara mig? = retoriska frågor för en våldtäktsman. Lundell gillar att ta för sig, helst utan kvinnors medgivande.
Ooooo la la...

Jag har revolvern i fickan och vässade tänder.
Kom och ta hand om mina skakande händer.

Referens till våldtäkt under revolverhot.

Jag hukar bakom sten och väntar som ett djur.
Jag har inget hum alls om kölappar eller tur,
för jag sa:

Tydlig referens till utomhusvåldtäkt, möjligen självupplevd med tanke på detaljerna.

Ooooo la la...

Jag vill ut härifrån från drinkar och minkar och
den här rakbladsmusiken.

Minkar = töntiga fjollmän som inte våldtar (en mink böjer ryggen när den blir skrämd)
Rakbladsmusiken = Ännu en referens till våldtäkt under vapenhot, nu med rakblad.

Jag vill ha dej för mej själv i en taxi på väg hem
genom nattrafiken.

Våldtäkt i taxi. En metod som används av sjuka våldtäktsmän i bland. Kräver dryga mutor till taxichauffören, så den är inte vanlig. Lundell är dock en välbeställd rockstjärna.

Handen på höften.
Min hand istället och tungan i ditt öra.
Och finns det ingen taxi så snor jag en bil och
sen så får du köra.

Min hand i stället = Fistfuckingvåldtäkt.
Snor en bil och sen så får du köra = Lundell våldtar dig och sen får du gärna ta livet av dig.

Ja, jag sa: Ooooo la la...

Det verkar som om Ulf Våldtäktsmannen Lundell till slut svarade i tråden , eller så är det en god piss-alkis vän.

Att försöka förlöjliga en låt man skrivit om en gruppvåldtäkt man varit med om som gärningsman är riktigt lågt.

Inga mer öppna landskap för våldtäkts Ulf , in med han i fängelset
Citera
2010-09-11, 11:56
Bannlyst
Citat:
Det verkar som om Ulf Våldtäktsmannen Lundell till slut svarade i tråden , eller så är det en god piss-alkis vän.

Att försöka förlöjliga en låt man skrivit om en gruppvåldtäkt man varit med om som gärningsman är riktigt lågt.

Inga mer öppna landskap för våldtäkts Ulf , in med han i fängelset

Endast en riktig våldtäktsman skulle kalla min avslöjande analys av Lundells text för ett "förlöjligande". Försök inte att trivialisera ditt sjuka beteende Mullenö.
Gör dina framtida offer en tjänst och kastrera dig.
Citera
2010-09-11, 12:38
Medlem
Mindfullness avatar
---felpost
Senast redigerad av Mindfullnes 2010-09-11 kl. 12:42.
Citera
2010-09-11, 14:23
Medlem
dansunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Jag hatar honom inte heller.
Är bara less på att läsa dagdrivarens självbiografier.

Vem tvingar dig?
Citera
2011-01-11, 16:27
Medlem
Har han börjat supa ordentligt igen?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article8396643.ab
Citera
2011-01-11, 17:17
Medlem
Popeofromes avatar
Har Ulf Lundell gått på flaskan igen?

Läste just detta på Aftonhoran - låter suspekt...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article8396643.ab
Citera
2011-01-11, 17:19
Medlem
Charles.Bronsons avatar
p.g.a sjukdom ,källa på flaskan.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem