2019-04-23, 00:21
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Är det samma svenskar som säger så då? Sen spelar det ju ingen roll, för vi har fler guld än er både nu och då.

Ni har fler guld, helt rätt. Men att dra upp guld från 1836 (inte boktstavligen men du fattar) känns lite meh ärligt talat. Dra upp guld från senaste, låt oss säga 5 åren? Absolut. Längre än så känns lite... meh. Det är typ som att säga att Ryssland är bäst då dom var det på CCCP tiden, förstår du hur jag tänker? Dom som vann dom gulden då, är sedan läänge pensionerade och ingen i dagens trupp eller ens senaste årens trupper hade någon som helst del i att vinna dom gulden, catch my drift?
Citera
2019-04-23, 00:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Ni har fler guld, helt rätt. Men att dra upp guld från 1836 (inte boktstavligen men du fattar) känns lite meh ärligt talat. Dra upp guld från senaste, låt oss säga 5 åren? Absolut. Längre än så känns lite... meh. Det är typ som att säga att Ryssland är bäst då dom var det på CCCP tiden, förstår du hur jag tänker?

Det beror på vad man pratar om. Bäst nu är bäst nu. Bäst genom tiderna är bäst genom tiderna.
Citera
2019-04-23, 00:23
Medlem
Citat:
Jaså? När har vi skrytit om att vi har fler guld än er?

JAG PERSONLIGEN har aldrig varit sådan, sedan om andra hållit på här på forumet så jag kan inte hjälpa hur dom beter sig, bara löjligt det där tycker jag. Men direkt efter Finlands vinst 2011 så allt man fick höra var "ÖÖöh ni har bara 2 guld vi har si o så många ni suger ÖÖööh" ... =/

Ja jag håller med dig.

Men vissa finska supportrar håller på så.
-Vi har fler spelare i den totala nhl poängligan.
För att sen.
-dåtiden spelar 0 roll.

- Vi har fler enskilda spelare med flest stanlycupguld.
För att sen.
- Hockey är en lagsport.

Bara konstaterar att det finns idioter på båda sidor landsgrännsen.
Citera
2019-04-23, 00:23
Medlem
knurras avatar
Som landslag är det inte ens värt att diskutera, Sverige är historiskt (fram till idag) bättre än Finland.
Sen att de har individuellt skickliga spelare i NHL som gör mycket poäng(just nu fler än Sverige) är en annan sak.
Senast redigerad av knurra 2019-04-23 kl. 00:25.
Citera
2019-04-23, 00:25
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Ja jag håller med dig.

Men vissa finska supportrar håller på så.
-Vi har fler spelare i den totala nhl poängligan.
För att sen.
-dåtiden spelar 0 roll.

- Vi har fler enskilda spelare med flest stanlycupguld.
För att sen.
- Hockey är en lagsport.

Bara konstaterar att det finns idioter på båda sidor landsgrännsen.

Visst är det så, håller helt med. Jo jag vet en snubbe här på forumet (minns inte namnet på han nu bara) som höll på dra upp poängligan i NHL, finska kontra svenska spelare, äääh.. lägg ner förfan. Nåja, nog om detta nu.
Citera
2019-04-23, 00:26
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Det beror på vad man pratar om. Bäst nu är bäst nu. Bäst genom tiderna är bäst genom tiderna.

Att Sverige är bättre än Finland genom tiderna är det ju inget snack om, det vet alla. Men det är inte lika stor skillnad landen emellan som det må ha varit förut, det måste du endå hålla med om. Med alla unga talanger Finland har börjat producera senaste åren så kommer vi nog kamma hem fler guld nu och inte gå så många år emellan gulden heller som 95-11
Citera
2019-04-23, 00:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Att Sverige är bättre än Finland genom tiderna är det ju inget snack om, det vet alla. Men det är inte lika stor skillnad landen emellan som det må ha varit förut, det måste du endå hålla med om. Med alla unga talanger Finland har börjat producera senaste åren så kommer vi nog (förhoppningsvis!) kamma mer fler guld nu och inte gå så många år emellan gulden heller som 95-11

Uppenbarligen vet inte alla:

(FB) Finland vs Sverige i hockey, vilket land är bäst?

Men ja, Finland får fram väldigt fina talanger nu. Det började med målvakter, nu är det forwards. Men på backsidan, där är vi fortfarande i framkant.
Citera
2019-04-23, 00:34
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Att Sverige är bättre än Finland genom tiderna är det ju inget snack om, det vet alla. Men det är inte lika stor skillnad landen emellan som det må ha varit förut, det måste du endå hålla med om. Med alla unga talanger Finland har börjat producera senaste åren så kommer vi nog kamma hem fler guld nu och inte gå så många år emellan gulden heller som 95-11

Finland har väl inte fler unga talanger nu än för 20-25 år sedan? Problemet är ju att andra lag också har talanger, samt att i många VM har vissa lag sitt bästa lag, medan andra har ett B-lag. Det är där skor klämmer, vilka lag får sina bästa spelare till ett VM?
Citera
2019-04-23, 00:40
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Uppenbarligen vet inte alla:

(FB) Finland vs Sverige i hockey, vilket land är bäst?

Men ja, Finland får fram väldigt fina talanger nu. Det började med målvakter, nu är det forwards. Men på backsidan, där är vi fortfarande i framkant.

Även dom som nekar det, vet det innerst inne. Dom vill bara inte erkänna det.

Ja, på backsidan är ni överlägsna måste jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Finland har väl inte fler unga talanger nu än för 20-25 år sedan? Problemet är ju att andra lag också har talanger, samt att i många VM har vissa lag sitt bästa lag, medan andra har ett B-lag. Det är där skor klämmer, vilka lag får sina bästa spelare till ett VM?

Så långt bak vet jag inte, var för ung just då och följde inte ishockey lika mycket som jag gör i dagsläget. Producerade Finland verkligen lika många unga talangfulla spelare då, som idag? Tänker idag på spelare som t.ex Laine, Aho, Barkov, Kakko, Puljujärvi (nåja, talangen finns ju där men vafan har hänt med honom? Är Oilers att skylla?), Kotkaniemi osv osv.
Senast redigerad av BountyKiller 2019-04-23 kl. 00:45.
Citera
2019-04-23, 00:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

INgne har sitt bästa lag på VM, men visst har Finland haft svårare att få sina stjärnor att slita sig från Fortnite...
Citera
2019-04-23, 00:46
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Även dom som nekar det, vet det innerst inne. Dom vill bara inte erkänna det.

Ja, på backsidan är ni överlägsna måste jag säga.

Så långt bak vet jag inte, var för ung just då och följde inte ishockey lika mycket som jag gör i dagsläget. Producerade Finland lika många talangfulla unga spelare då, som idag?

Jag har inte jämfört dagens finska spelare med 90-talets, men nog var Finland en stormakt i ishockey redan på 90-talet. Jag ser inte hur Finland skulle kunna vinna vm tätare nu än förr, det handlar om slumpen, vilken uppsättning Lejonen har i ett VM jämfört med de andra lagen i det VM'et. Vad spelar det för roll om ni har bra spelare nu om dom ändå inte vill spela i landslaget?
Citera
2019-04-23, 00:51
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Jag har inte jämfört dagens finska spelare med 90-talets, men nog var Finland en stormakt i ishockey redan på 90-talet. Jag ser inte hur Finland skulle kunna vinna vm tätare nu än förr, det handlar om slumpen, vilken uppsättning Lejonen har i ett VM jämfört med de andra lagen i det VM'et. Vad spelar det för roll om ni har bra spelare nu om dom ändå inte vill spela i landslaget?

Jadu, bra jävla fråga. Visst är det upp till slumpen, om dagsformen osv osv men nja jag vetefan, känns bara med att så bra spelare som vi fått fram senaste åren, spelare som gör väldigt bra ifrån sig i NHL, så känner jag att vi har större chans nu än då att ta hem ett par guld. Fast å andra sidan så har ju andra nationer fått fram ruggigt bra spelare också senaste åren, så.. ja vetefan asså. Det är bara vad jag tänker, fel eller rätt. Ääääääh, nog om detta. Dags nu att kolla WSH-CAR o hoppas CAR kvitterar serien och tvingar fram en game7!
Senast redigerad av BountyKiller 2019-04-23 kl. 00:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in