2019-04-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är ganska roligt med snacket om de slitna spelarna när man ser på NHLs spelschema. Carolina spelade den tredje längsta match 7 i historien inatt. På fredag natt börjar de nästa omgång i New York mot Islanders. Samtidigt är spelare som inte spelat en match på över en månad för "slitna" för att spela VM.
Dom har ju dock inget val?
Citera
2019-04-25, 14:58
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif

Inga fara med Canes, de är nog sjukt uppumpade på adrenalin och vinstyra att de skulle kunna springa till New Yersey idag.. Dessvärre möter de ett lag med samma adrenalinnivå plus är utvilade så klar fördel Islanders på hemmaplan. Förmodligen blir det ännu en målvakternas match.
Citera
2019-04-25, 15:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ja och enligt nhls läkare och matchplanerare så kan man lägga upp ett sånt schema. Så det är tydligen fysiskt möjligt. Medan vmspelarna "känner sig" lite slitna och vill spela golf istället efter 1 månads vila och utöka semestern från 4 till 5 månader.
Citera
2019-04-25, 15:16
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Tror Arvidsson är skadad och inte kommer till VM.

han var borta länge pga bruten tumme. är det den skadan du syftar på?
Citera
2019-04-25, 16:22
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hoppas mer på Johnsson då. Nylander har varit rakt igenom usel!

Nylander var rätt usel första 2 månaderna pga att han inte ens hade en försäsong osv, men efter det har han varit en av de bästa i laget varenda match jag sett. Han lirade dessutom mest i tredjelinan och PP2 medan Johnsson lirade med Matthews och i PP1, dvs rollen Nyllet hade då han producerade ~20 mer P än Johnsson vid yngre ålder och i ett sämre lag. Tycker typ inte Johnsson kommer upp i Nylanders nivå i nånting egentligen. Däremot känns det för mig som Nylanders självförtroende fått sig en törn av allt hat från folk som endast verkar titta på poängskörd, inte ser matcherna, och inte verkar ta med missad försäsong och vilka han mest spelar med i beräkningarna.
Citera
2019-04-25, 17:49
Medlem
Ovechkin, Kuznetsov och Orlov klara för Ryssland.
Citera
2019-04-25, 22:00
Medlem
Elias Lindholm tackar ja. Filip Forsberg tackar nej.
Citera
2019-04-26, 00:38
Medlem
Riktigt fint med Elias Lindholm. I värsta fall så centrar Elias Lindholm och Elias Pettersson varsin toppkedja. I bästa fall kommer Bäckström och han och Elias Pettersson centrar varsin toppkedja och Elias Lindholm går ut på kanten. Eller annars så centrar Bäckström, Pettersson, Lindholm och Kruger varsin kedja. Men det ska till riktigt bra YF som kommer för att vi ska kunna få ett så bra djup med Elias Lindholm i en 3:e kedja.
Citera
2019-04-26, 00:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är ganska roligt med snacket om de slitna spelarna när man ser på NHLs spelschema. Carolina spelade den tredje längsta match 7 i historien inatt. På fredag natt börjar de nästa omgång i New York mot Islanders. Samtidigt är spelare som inte spelat en match på över en månad för "slitna" för att spela VM.

Det är ju spelschemat som gör att dom är slitna. Så länge dom är kvar så kör dom på. När det tar slut så är det som att köra in i en vägg. Då ska man alltså börja om igen, och det är då man känner hur trött man är. Men framför allt så sker beslutet i dialog med klubben. Om klubben bedömer att det är bättre för spelaren att vila eller rehaba, så blir det oftast så.

Citat:
Ovechkin, Kuznetsov och Orlov klara för Ryssland.

Ovetjkin säger ja på stört som vanligt. Vilket lag Ryssland får i år! Ska Ovetjkin ta sitt fjärde VM-guld tro?

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Riktigt fint med Elias Lindholm. I värsta fall så centrar Elias Lindholm och Elias Pettersson varsin toppkedja. I bästa fall kommer Bäckström och han och Elias Pettersson centrar varsin toppkedja och Elias Lindholm går ut på kanten. Eller annars så centrar Bäckström, Pettersson, Lindholm och Kruger varsin kedja. Men det ska till riktigt bra YF som kommer för att vi ska kunna få ett så bra djup med Elias Lindholm i en 3:e kedja.

Synd att Forsberg inte kommer men inte oväntat. Hade jag fått välja en hade jag tagit Lindholm, så jag är ändå nöjd totalt sett. Men jag vill ha honom på en kant. Han har producerat bättre sen han började spela ytterforward. Bäckström vore drömmen, men kommer inte han så vill jag nog hellre peta upp EP i förstakejdan och hitta någon annan som kan spela center i en andrakedja.

Att sätta Lindholm som center i en tredjekejda går FETBORT. Så bra YF får vi inte. Aldrig i livet.
Citera
2019-04-26, 01:29
Medlem
-Mystics avatar
Bara hoppas på Bäckström och Wild Bill nu då! 2 topp centrar.

Visserligen sitter Karlsson på ett utgående kontrakt, men på t ex Vegas GM så låter det inte som en lång term deal är så långt bort.
Senast redigerad av -Mystic 2019-04-26 kl. 01:54.
Citera
2019-04-26, 02:48
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Jag vet inte vad det är för fel på de finländska stjärnorna. Till andra lag verkar det strömma in NHL-spelare.

Ryssland ser ju i alla fall ut att få ett hyfsat lag. Malkin, Ovechkin, Kucherov, Kovalchuk, Kuznetsov osv. Jisses.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2019-04-26 kl. 02:52.
Citera
2019-04-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Jag vet inte vad det är för fel på de finländska stjärnorna. Till andra lag verkar det strömma in NHL-spelare.

Ryssland ser ju i alla fall ut att få ett hyfsat lag. Malkin, Ovechkin, Kucherov, Kovalchuk, Kuznetsov osv. Jisses.

1.Typ 70% av våra NHL spelare har utgående kontrakt.

2.Barkov fick inte åka

3. Vi har många spelare kvar i slutspelet.

Det är felet på dom finländska stjärnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in