Citat:
Ursprungligen postat av
svaampenn
"Hans skyldighet att komma"
"Klart man ställer upp för sitt land"
Förstår inte hur vissa resornerar. Sätter skottpengar på spelare som tackar Nej. Kallar som horor och så vidare.
Givetvis är det skitkul om bra spelare ställer upp för sitt land. Men semestern kanske förkortas 1,5 månad nu när det spelas senare. Det är ganska mycket.
Spelare med familjer, slitna kroppar och allt vad det innebär.
Hade ni själva haft viljan att ställa upp på "övertid" om ni jobbat så sjukt mycket som dessa spelare gör?
Är man sliten bör man vila, vill man umgås en månad extra med familjen bör man priroitera detta framför ett VM som ändå spelas varje år.
Att aldrig ställa upp är en sak men man måste förstå hur lite semester det blir för spelarna om man också ska spela ett VM.
Allt det du säger är applicerbart på Stanley cup också. Jag förstår skillnaden såklart i prestige och vem som betalar lönen( till viss del, ett lyckat landslagsspel ger feta reklampengar).
Att det spelas senare är ju bara bra. De får vila i över en eller flera veckor de som är ute nu. I Stanley cup är det spel om typ 3 dagar igen. Du kan ju inte räkna in den lediga tiden mellan 6 april-10 maj som att de inte har semester, det är bara att de har 4 veckor semester då istället för 2 veckor som förr om åren.
-Är man sliten spelar man stanley cup
- Man tar inte semester med familjen utöver de typ 3 månader man redan har
- Det spelas också varje år
Exakt hur lite semester blir det för spelarna om de spelar vm. Jag vet inte så jag undrar. Nhlspelarna är ju inte med i träningsmatcherna i april. De spelar kanske de två sista i maj. Så ca 1 månad semester där. Sen pågår vm endast i 2 veckor. Enligt användare här så
Citat:
Träningslägren börjar i mitten på september.
Jag får det till 6 april- 15 september, minus 3 veckor vm (om man går hela vägen) med träningsmatcher och allt och så skarvar vi ner träningslägret till början av september för sakens skull. Det är 4 månaders semester. Jag kan inte riktigt förstår hur det är lite semester.