2019-04-24, 14:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Matcher ja.
Sommarträningen då?
Träningslägren börjar i mitten på september.
Citera
2019-04-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog

Okej. Då ger jag mig. Trodde det va betydligt kortare. Bara i Sverige man börjar så otroligt tidigt?

Ja, stämmer det att spelarna har 4 månader helt ledigt från hockey och flertalet styrke/konditions pass TROTS ett VM så får jag ta tillbaka mitt uttalande.

Dock ska man ändå inte uttrycka sånt hat för att en spelare väljer att tacka nej.
Citera
2019-04-24, 14:20
Medlem
Citat:
Fast nu tillhör försäsongen inte semestern.
Är väl runt 2 månader man har semster efter säsong. 2 månader jag antar många vill spendera med familj, iallafall vissa år, att alltid ha mindre semester för att ställa upp i VM kan man inte kräva. Spelar man inte Stanley Cup kan jag hålla med om att man kan spela VM, då.blir semestern lika lång ändå.
Men man ska inte kalla dom.bortskämda eller ännu värre som vissa gör. En hockeyspelare har intr så mycket fritid över.

Att dom i mitt tycke är överbetalda är en annan fråga.

Spelarnas riktiga semestern bör väl oavsett vara i juni/juli då april/maj är reserverat för eventuellt SC-deltagande. Ett VM påverkar i så fall inte den riktiga semester, men jag vet inte hur det fungerar. Tycker hur som helst att bristen på tid är ett konstigt argument då VM är en kort turnering och det är lång tid mellan säsongerna.

Jag tror att de flesta vill spela VM, men ofta är det väl småskador, kontraktsituationer eller annan anledning som gör att klubben säger nej.
Citera
2019-04-24, 15:55
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
USA tar inte VM allt för seriöst så det som finns är egentligen OS 2010, 2014 och World Cup 2016. Tycker inte det är jättekonstigt.

Jag tror inte mer spelare från NHL till VM kommer öka tittandet på NHL.

Vad fan menar du med att vila i 4 månader? Menar du att spelarna kommer tillbaka från semestern i slutet på september?

Tack själva

Nu gjorde jag det inte så superseriöst, men visst platsar Elias Pettersson som center i en förstakedja. Men jag ser han gärna i en andrakedja. Men då måste någon bättre center komma och det har vi inte mycket av. Det är Bäckström, Zibanejad som sagt nej och Elias Lindholm som gäller då. Jag tycker inte du överskattar honom, men hans ålder och erfarenhet gör det lite ovisst var han står så klart.

Ja nu väntar vi på besked från honom, Johnsson, William Karlsson, Elias Lindholm, Forsberg, Arvidsson, Järnkrok och Ekholm. Alla dessa är givna om de kommer.

För det första är Järnkrok i poängproduktionen rätt beroende av sina kedjekamrater. Han gör jobbet defensivt och poängen sedan kräver det att hans lagkamrater kliver fram.

Sedan är Järnkrok given och jag vet inte vilka platser du menar som är tillsatta.

Nej Jag vet. Vill de vinna något så får de go all in på vm.

Jag är ganska är ganska säker på att det ökar tittandet om folk lär sig känna igen spelarna och se dem gå långt i en turnering med sitt land under sin sändningstid. Tänk själv en Elias Petersson som dominerar vm och leder Sverige till ett vm guld. Fler eller lika många som kommer följa hans framfart i Vancouver de kommande åren? Sen kommer folk så klart fortfarande ha svårt att sitta uppe och se matcherna, men några gör det och vissa ser i alla fall de matcherna på europeisk tid och slutspelet. Samma med Draissaitl för den tyska marknaden och alla andra europeiska länder.

https://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/tv-succen-sa-manga-sag-sverige-vinna-guld/

Jämför med fotboll. Var det fler eller lika många som följde Kenneth Andersson , Klaes Ingesson och Brolin i serie a efter vm 94 som innan? Många barns idrottsintresse föds vid just de internationella mästerskapen.

Vila var fel. Riktiga tävlingsmatcher där man måste använda den skadade delen av kroppen. Träna och hålla igång utan riktiga matcher är en helt annan sak.
Senast redigerad av sebastian_ 2019-04-24 kl. 16:04.
Citera
2019-04-24, 16:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Spelarnas riktiga semestern bör väl oavsett vara i juni/juli då april/maj är reserverat för eventuellt SC-deltagande. Ett VM påverkar i så fall inte den riktiga semester, men jag vet inte hur det fungerar. Tycker hur som helst att bristen på tid är ett konstigt argument då VM är en kort turnering och det är lång tid mellan säsongerna.

Jag tror att de flesta vill spela VM, men ofta är det väl småskador, kontraktsituationer eller annan anledning som gör att klubben säger nej.
Lite så tänker jag också. Deras familjer, vänner, kanske flickvänner/fruar jobbar och barnen går i skolan fram till juni ändå.
Citera
2019-04-24, 16:39
Medlem
Finns det någon chans att Wild Bill Karlsson kommer?
Citera
2019-04-24, 16:48
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Nyllet borde vara sugen då han inte lirade på hela hösten. Tror han kommer pga Farbror Lunke.

Hoppas mer på Johnsson då. Nylander har varit rakt igenom usel!
Citera
2019-04-24, 16:52
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Så länge han inte sagt nej så?
Citera
2019-04-24, 16:54
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Chansen finns ju alltid, men eftersom han inte har något kontrakt så bedömer jag den chansen som väldigt liten. 2% ungefär.
Citera
2019-04-24, 17:05
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hoppas mer på Johnsson då. Nylander har varit rakt igenom usel!
Usel är att ta i men han har inte levt upp till kontraktet än.
Men han har fått upp speeden och är bra på att föra in puck i anfallszon och slå smarta pass. målskyttet har dock inte infunnit sig än. Han skulle fortfarande vara en tillgång för laget tror jag även fast han kan bli bättre
Citera
2019-04-24, 18:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
"Hans skyldighet att komma"
"Klart man ställer upp för sitt land"

Förstår inte hur vissa resornerar. Sätter skottpengar på spelare som tackar Nej. Kallar som horor och så vidare.

Givetvis är det skitkul om bra spelare ställer upp för sitt land. Men semestern kanske förkortas 1,5 månad nu när det spelas senare. Det är ganska mycket.
Spelare med familjer, slitna kroppar och allt vad det innebär.
Hade ni själva haft viljan att ställa upp på "övertid" om ni jobbat så sjukt mycket som dessa spelare gör?

Är man sliten bör man vila, vill man umgås en månad extra med familjen bör man priroitera detta framför ett VM som ändå spelas varje år.

Att aldrig ställa upp är en sak men man måste förstå hur lite semester det blir för spelarna om man också ska spela ett VM.
Allt det du säger är applicerbart på Stanley cup också. Jag förstår skillnaden såklart i prestige och vem som betalar lönen( till viss del, ett lyckat landslagsspel ger feta reklampengar).

Att det spelas senare är ju bara bra. De får vila i över en eller flera veckor de som är ute nu. I Stanley cup är det spel om typ 3 dagar igen. Du kan ju inte räkna in den lediga tiden mellan 6 april-10 maj som att de inte har semester, det är bara att de har 4 veckor semester då istället för 2 veckor som förr om åren.

-Är man sliten spelar man stanley cup
- Man tar inte semester med familjen utöver de typ 3 månader man redan har
- Det spelas också varje år

Exakt hur lite semester blir det för spelarna om de spelar vm. Jag vet inte så jag undrar. Nhlspelarna är ju inte med i träningsmatcherna i april. De spelar kanske de två sista i maj. Så ca 1 månad semester där. Sen pågår vm endast i 2 veckor. Enligt användare här så
Citat:

Jag får det till 6 april- 15 september, minus 3 veckor vm (om man går hela vägen) med träningsmatcher och allt och så skarvar vi ner träningslägret till början av september för sakens skull. Det är 4 månaders semester. Jag kan inte riktigt förstår hur det är lite semester.
Citera
2019-04-24, 20:57
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Chansen finns ju alltid, men eftersom han inte har något kontrakt så bedömer jag den chansen som väldigt liten. 2% ungefär.

Men om han saknar kontrakt och dessutom gjort en svag säsong (i förhållande till sin höga lön) kan ju ett lyckat VM hjälpa honom att få ett bra kontrakt till nästa säsong. Eller låter det osannolikt att han vågar ta risken att råka ut för skador?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in