2019-04-25, 13:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Finns det någonting över huvudtaget som skulle kunna få er som tror på månlandningarna att börja tvivla på dem?
Proffsfotografers omdömen räcker uppenbarligen inte.

Jösses vilket skitsnack.
Av 100 "proffsfotografer" som har granskat bilderna så säger 99 att de är äkta. Att det finns några fotografer som vill tjäna pengar på att skriva spännande foliehattsböcker betyder i sammanhanget inte ett skit.
Senast redigerad av madtop 2019-04-25 kl. 13:18.
Citera
2019-04-25, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jösses vilket skitsnack.
Av 100 "proffsfotografer" som har granskat bilderna så säger 99 att det är äkta. Att det finns några fotografer som vill tjäna pengar på att skriva spännande foliehattsböcker betyder i sammanhanget inte ett skit.
Kan du nämna någon proffsfotograf som undersökt bilderna och menar att de är äkta?
Citera
2019-04-25, 13:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det finns tvärtom ingenting alls som bekräftar det, vilket man upptäcker om man börjar läsa på om det.
Förvånande men sant.

Det finns massor som bekräftar månlandningarna. Här är några
https://en.wikipedia.org/wiki/Third-party_evidence_for_Apollo_Moon_landings
Citera
2019-04-25, 14:03
Medlem
Citat:
Det finns tvärtom ingenting alls som bekräftar det, vilket man upptäcker om man börjar läsa på om det.
Förvånande men sant.

Det gör det givetvis men min poäng var att bara att engagera alla dessa personer som berättade om att de var med om det på ett trovärdigt sätt skulle ha varit mer krävande än att faktiskt genomföra det. Det hade dessutom varit helt onödigt för även om man skulle genomfört det lika taffligt som 9/11 så hade man med lite maktspråk kunnat få alla, utom några som man kunnat avfärda som konspirationsteoretiker, att acceptera det.
Citera
2019-04-25, 14:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Inget där håller för en närmare granskning.
Om det hade gjort det så hade jag fortfarande trott på månlandningarna.
Men allt på den sidan är noggrant förklarat som rent fjoll.
Vad skulle för dig inte vara förklarat som ”rent fjoll”?
Citera
2019-04-25, 14:25
Medlem
Citat:
Det behövs inte engageras så jättemånga.
Och att faktiskt genomföra det hade varit otroligt mycket svårare.
Faktiskt helt omöjligt.
Och jag anser att det är lika taffligt utfört som 9/11, kanske till och med taffligare 😊

Har man resurser som en stormakt i ett kallt krig och är villig att riskera liv så är det faktiskt inte alls speciellt svårt att landa några människor på månen.
Citera
2019-04-25, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vad skulle för dig inte vara förklarat som ”rent fjoll”?
Om man haft ett tillräckligt kraftfullt teleskop så man kunde sett landningen.

Om man hade fortsatt med rymdresor längre än 25 mil bort och utvecklat tekniken.

Om bilder och film givit ett äkta intryck.

Jag skulle kunna fortsätta, det finns ganska mycket som hade fortsatt övertyga mig om månlandningarnas äkthet.
Senast redigerad av okenratta 2019-04-25 kl. 14:33.
Citera
2019-04-25, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Har man resurser som en stormakt i ett kallt krig och är villig att riskera liv så är det faktiskt inte alls speciellt svårt att landa några människor på månen.
Jo det är närapå omöjligt.
Att bromsa något från flera kilometer per sekund till noll utan något annat hjälpmedel än raketmotorer, och att sedan accelerera upp samma föremål rakt upp i tomma rymden och lyckas docka med en farkost 10 mil upp som fortfarande rör sig med flera kilometer per sekund, är omöjligt med den lilla mängd bränsle som fanns att tillgå.
Citera
2019-04-25, 14:37
Medlem
Citat:
Jo det är närapå omöjligt.
Att bromsa något från flera kilometer per sekund till noll utan något annat hjälpmedel än raketmotorer, och att sedan accelerera upp samma föremål rakt upp i tomma rymden och lyckas docka med en farkost 10 mil upp som fortfarande rör sig med flera kilometer per sekund, är omöjligt med den lilla mängd bränsle som fanns att tillgå.

Med en 1/6 del av gravitationen är det uppenbarligen fullt möjligt.
Citera
2019-04-25, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Med en 1/6 del av gravitationen är det uppenbarligen fullt möjligt.
Nej det är omöjligt med den bränslemängden.
Jag är ledsen men så är det.
Därav bluffen. Det gick inte på något annat sätt.
Citera
2019-04-25, 14:39
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Om man haft ett tillräckligt kraftfullt teleskop så man kunde sett landningen.

Om man hade fortsatt med rymdresor längre än 25 mil bort och utvecklat tekniken.

Om bilder och film givit ett äkta intryck.

Jag skylle kunna fortsätta, det finns ganska mycket som hade fortsatt övertyga mig om månlandningarnas äkthet.

Varför skulle man göra fler fejkade landningar på månen än en? Borde det inte öka risken för ”upptäkt”?

Varför säger Sovjet att man tagit emot signaler från amerikanska rymdfarkoster från månen och inte från Hollywood? Är Sovjet med i konspirationen och vad fick de ut av det?
Citera
2019-04-25, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Varför skulle man göra fler fejkade landningar på månen än en? Borde det inte öka risken för ”upptäkt”?

Varför säger Sovjet att man tagit emot signaler från amerikanska rymdfarkoster från månen och inte från Hollywood? Är Sovjet med i konspirationen och vad fick de ut av det?
Det ginns många skäl till att göra fler landningar. McGowan har skrivit ganska utförligt om det.
Sedan var troligen ryssarna med på bluffen men här kan jag ha fel.
De kanske tog emot signaler från en obemannad farkost och faktiskt trodde på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in