Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Detta måste sluta nu. Du återkommer gång efter gång i olika former med påståendet att Nasa hävdar att det är livsfarligt för människor att färdas genom van Allenbältet. Att det är Nasas 'officiella hållning' etc.
När vi sedan ber dig att styrka detta med en källa får du uppenbara problem. Först länkar du till fel ställe i ett 3 och en halv timmes Youtubeklipp, och sen säger du att du har för dig att din källa finns nånstans under den första en och en halv timmen. Sen förväntar du dig att vi ska leta upp din källa. Är du på riktigt? Filmen är ju dessutom inget officiellt dokument från Nasa.
Sen försöker du dig på att styrka ditt påstående med en länk till quora.com, men det är så fånigt att jag väljer att inte gå in på det.
Sen sätter du dig och googlar så mycket du orkar (Obs att du påstått att detta är så väldigt lättgooglat) och blir så nöjd när du hittar detta rymdmattedokument, som innehåller det för dig lovande stycket 'The Deadly van Allen Belt?'
Tyvärr för dig skriver Nasa under just den rubriken:
'The total dosage for the trip is only 11.4 Rads in 52.8 minutes. Because 52.8 minutes is equal to 0.88
hours, his is equal to a dosage of 11.4 Rads / 0.88 hours = 13 Rads in one hour, which is well below
the 300 Rads in one hour that is considered to be lethal.
Also, this radiation exposure would be for an astronaut outside the spacecraft during the transit through
the belts. The radiation shielding inside the spacecraft cuts down the 13 Rads/hour exposure so that it is completely harmless.'
Jag fetade de sista orden 'so that it is
completely harmless.'
Så det är helt ofarligt, detta är alltså innebörden i det dokument du försöker styrka ditt påstående med.
Nudå, kan vi äntligen släppa påhittet att Nasa påstår att det är livsfarligt för människor att (i en rymdfarkost) färdas igenom van Allenbältet?
Frågan är väl snarare om du är på riktigt! Att jag länkade videon där NASA säger just detta var inte nog för er småbarn i tråden. Då gapar ni om att det var fel klockslag!
Jag har aldrig sagt och/ eller specificerat vilket klockslag det är. Något får ni fan göra själva! Förstår inte varför ni blir så rabiata såfort månlandningen ifrågasätts! Precis som om hela er världsbild skulle ändras om det nu skulle visa sig att mänskligheten inte har landat på månen! Det klarar ni uppenbarligen inte av!
För det har pappa staten sagt att det gick till så och då måste det stämma! Så tänker idioter. Men ni ska vi leva lyckliga i er lilla värld och få fortsätta att suga på den tutten ett tag till, för det har ni uppenbarligen ett behov av.
Jag lämnar tråden för det har blivit 100% rundgång i den här tråden nu. Ni får fortsätta leka i er sandlåda och drömma om " jymdjaketer"på nätterna!