2019-04-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Där har du ditt och alla veganers problem. Ni går efter vad som känns bra.
Testa att använda det lilla logiska tänkandet du besitter istället, så svårt är det väl inte?

Är du läskunnig öht?

Jag skriver att jag äter kött flera gånger i veckan och du kallar mig vegan. Bra där.

Du skrev ju i en annan tråd att grönsaker inte skulle va bra? Om man tror det har man verkligen totalt NOLL koll när all världens konstråd och forskning är överens om att grönsaker är nyttigt och något man borde äta mer.
Citera
2019-04-24, 09:42
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Är du läskunnig öht?

Jag skriver att jag äter kött flera gånger i veckan och du kallar mig vegan. Bra där.

Du skrev ju i en annan tråd att grönsaker inte skulle va bra? Om man tror det har man verkligen totalt NOLL koll när all världens konstråd och forskning är överens om att grönsaker är nyttigt och något man borde äta mer.

Är du läskunnig? Jag skrev ditt och alla veganers, inte att du är vegan. Emotionella lilla fjant.

Ja, grönsaker är totalt värdelöst för kroppen. Vi kan inte konvertera eventuell näring i.om att vår mage ej kan smälta dem. Som sagt, är du en kossa?

Varför skriver du att veganmat skulle vara bra för miljö och klimat? Besprutat, odlat långt bort så måste fraktas, genmodifierat osv. Sök på "wild carrot" eller wild <insert frukt/grönsak> på google så får du se själv.

Om du bryr dig om miljö och klimat så köper du närodlat kött eller jagar/fiskar själv.
Du är en hjärntvättad liten slav som går på allt du läser i tidningarna, njut av livet så länge det varar, nolla.
Citera
2019-04-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ja, grönsaker är totalt värdelöst för kroppen. Vi kan inte konvertera eventuell näring i.om att vår mage ej kan smälta dem. Som sagt, är du en kossa?

Totalt värdelöst. Ok, bra att du är tydlig.
Citera
2019-04-24, 10:29
Medlem
-os avatar
Citat:
Totalt värdelöst. Ok, bra att du är tydlig.

Tydligare än när du påstår att det är nyttigt.

För 3:e gången, våra magar kan ej smälta och ta upp näring från grönsaker, spannmål, fiber osv - eller är du en kossa?

Varje gång du äter mkt grönsaker eller fiber så reagerar kroppen med att bajsa ut det direkt, varför skulle kroppen göra sig av med något som är nyttigt?
Citera
2019-04-24, 10:32
Medlem
Citat:
Tydligare än när du påstår att det är nyttigt.

För 3:e gången, våra magar kan ej smälta och ta upp näring från grönsaker, spannmål, fiber osv - eller är du en kossa?

Varje gång du äter mkt grönsaker eller fiber så reagerar kroppen med att bajsa ut det direkt, varför skulle kroppen göra sig av med något som är nyttigt?

https://www.livsmedelsverket.se/glob...12-svenska.pdf

Näringsrekommendationer osv är okända begrepp för dig?
Citera
2019-04-24, 10:32
Medlem
-os avatar
Citat:
https://www.livsmedelsverket.se/glob...12-svenska.pdf

Näringsrekommendationer osv är okända begrepp för dig?

Sen när är rekommendationer eller vad staten säger något att lyssna på?

Lyssna på din kropp istället din korkade slav.
Citera
2019-04-24, 10:34
Medlem
Citat:
Sen när är rekommendationer eller vad staten säger något att lyssna på?

Lyssna på din kropp istället din korkade slav.

Det är en bild av samlad forskning. Om du vet bättre kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2019-04-24, 10:36
Medlem
Klownfaces avatar
För att kött är tusen gånger godare. Veggo-köttfärs smakar skit jämfört med äkta köttfärs, inte svårare än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
Är det verkligen så farligt för en köttätare att quorn/soja-produkter eller spelar ni bara lite tuffa på arbetsplatsen?

Spelar tuffa? Det är mer normalt att ha normalt kött i matlådan så ingen höjer på ögonbrynen eller ger dig en "tuffhets"-stämpel för att du äter kött. Spelar du upplyst snöflinga med din fejkfärs på jobbet?
Citera
2019-04-24, 10:37
Medlem
-os avatar
Citat:
Det är en bild av samlad forskning. Om du vet bättre kan jag inte hjälpa dig.

Och? Forskning går att vinkla och vrida på för att belysa en poäng. Har gjorts i alla tider.

Men gör så du, lyssna på vad någon säger att du ska göra istället för dina naturliga instinkter och din kropp. Som en duktig slav.

Det är du som behöver min hjälp, slav. Inte tvärtom.
Citera
2019-04-24, 10:47
Medlem
Citat:
Och? Forskning går att vinkla och vrida på för att belysa en poäng. Har gjorts i alla tider.

Men gör så du, lyssna på vad någon säger att du ska göra istället för dina naturliga instinkter och din kropp. Som en duktig slav.

Det är du som behöver min hjälp, slav. Inte tvärtom.

Vi säger så
Citera
2019-04-24, 11:13
Medlem
Det finns säkert många köttätare som någon gång äter vegetariskt, men det finns ingen vegan som ibland äter kött. Varför är det så?
Citera
2019-04-24, 11:16
Medlem
Människor är bekväma och vanedjur och såtillvida man inte måste efter val göra ngt så faller man på det som är tryggt.

Detta gäller allt.

Har ju själv jobbat som kock o vet att de mesta inte beror på innehåll men kryddning.

Jag kan få vad som helst vegetariskt att smaka som kött även konsistensmässigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in