2019-04-24, 00:03
Medlem
Boosheids avatar
Jag har en syster som är vegetarian och farsan och morsan äter kött, så jag är lite av en allätare. Jag kan äta kött men jag kan lika gärna äta quorn/soja-produkter.

På jobbet så blir man kallad kanin på skämt om man råkar ha någon matlåda med sig med sojakorv eller liknande.

Är det verkligen så farligt för en köttätare att quorn/soja-produkter eller spelar ni bara lite tuffa på arbetsplatsen?
Citera
2019-04-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
Jag har en syster som är vegetarian och farsan och morsan äter kött, så jag är lite av en allätare. Jag kan äta kött men jag kan lika gärna äta quorn/soja-produkter.

På jobbet så blir man kallad kanin på skämt om man råkar ha någon matlåda med sig med sojakorv eller liknande.

Är det verkligen så farligt för en köttätare att quorn/soja-produkter eller spelar ni bara lite tuffa på arbetsplatsen?

Svaret är enkelt, kött är gott och nyttigt. Vi har ätit kött i flera hundra år, som skapat starka människor.
Citera
2019-04-24, 00:14
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Svaret är enkelt, kött är gott och nyttigt. Vi har ätit kött i flera hundra år, som skapat starka människor.

I själva verket har vi ätit kött i 100 000-tals år, men vi har i de flesta tider och kulturer ätit mycket mer från växtriket än från djurriket.
Citera
2019-04-24, 00:14
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Jag har inga problem med att äta kött och vegetarisk mat.
Citera
2019-04-24, 00:17
Medlem
Boosheids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras

Jo jag äter själv kött. Men det innebär ju inte att man behöver vara livrädd för soja och quorn, ungefär som det vore något kemiskt radioaktivt avfall?

Farsan är en inbiten köttätare och jag och syrran var ju hemma hos honom och hans fru i påsk.
Syrran bor långt bort, 40 mil från farsan så hon kunde ju inte ta med sig hem.

Farsan mosade ner sojaköttbullarna och quorn-prinskorvarna i en fryspåse och skänkte dom till mig?
Citera
2019-04-24, 00:19
Medlem
Belavias avatar
Citat:
...vegitariskt...

Handlar kanske om rädsla för det okända? Vegetariskt har de nog däremot ingen större rädsla för.
Citera
2019-04-24, 00:19
Medlem
Boosheids avatar
Farsan skänker bara bort syrrans mat som blir över. Det är ju inte så att han skänker bort köttbullar och prinskorvar som innehåller vanligt kött?

Tramsigt tycker jag.
Citera
2019-04-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
I själva verket har vi ätit kött i 100 000-tals år, men vi har i de flesta tider och kulturer ätit mycket mer från växtriket än från djurriket.

Kan vara så, men jag äter kött. Vad är felet med det?
Citera
2019-04-24, 00:21
Medlem
Boosheids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Handlar kanske om rädsla för det okända? Vegetariskt har de nog däremot ingen större rädsla för.

Sluta ordmärka. Tråden handlar ej om folk som har asperger, utan om vegetarisk kost.
Citera
2019-04-24, 00:23
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Jag äter mycket kött men har inga problem att äta vegetarisk mat och det finns många maträtter jag föredrar vegetariska. Men de flesta quorn-/sojaprodukter är ett skämt i mina ögon; de försöker efterlikna köttprodukter men de är betydligt dyrare och smakar oftast sämre. Finns många vegetariska proteinkällor som är bättre än en sojakorv eller liknande.
Citera
2019-04-24, 00:23
Medlem
-os avatar
Citat:
Jo jag äter själv kött. Men det innebär ju inte att man behöver vara livrädd för soja och quorn, ungefär som det vore något kemiskt radioaktivt avfall?

Fast det är ju kemisk fakemat. Förstör din mage samt hormoner.

Din far är vettig och gör helt rätt. Följ honom, snorvalp.
Citera
2019-04-24, 00:26
Citat:

Vi köttätare äter både kött och grönsaker, vegetarianer gör det inte. Din fråga skulle istället vara varför vegetarianer inte kan äta kött ibland? Är det verkligen så farligt med en köttbulle på mackan? Handlar det inte snarare bara om vanföreställningar och psykisk ohälsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in