Citat:
Det du tänkte på med "cyklist" var förmodligen idéströmningar/ politik etc.
Historia däremot ...not so much.
Citat:
Det var närmast en fundering kring Din jämförelse mellan sex och trafik. 

Transportera sig på det sätt som nu existerar för människan där och då, är något som människor har behov av och därför tar de risken.
Ha sex är det samma sak med, det är ett mänskligt mycket starkt behov för övrigt, som är helt omöjligt förbjuda människor, de kommer ha sex ändå.
Därför är det idiotiskt, vidrigt införa nått tramsigt straffsamhälle därför att människor har sex, när vi nu har utmärk teknik för att förhindra icke önskvärda konsekvenser för både transporter samt sex.
Det är dubbelt äckligt när man inför detta straffsamhälle väl medvetande om att det i praktiken blir "det andra" könet ändå som kommer åka dit på straffet och inte man själv speciellt.
Vi ska ha och konstruera samhällen där man accpeterar verkligheten för hur den FAKTISKT ser ut,
folk skadas i trafiken då och då OCH kvinnor åker på oönskade graviditeter då och då. Då tar vi hand om dessa problem på så bra sätt som möjligt, vi förbjuder inte människor transporter eller sex, och vi straffar inte de som åker dit för olyckor via "skyll dig själv" nu får du allt ta "ansvaret" för du körde bil/ hade sex.
Citat:
Är det svenska kvinnor som föder de där barnen, eller är det kvinnor i Sverige?
Det är den svenska nativiteten! dvs kvinnor som lever och bor i Sverige.
Citat:
Jo, när blir då cellklumpen en individ om inte vid konceptionen?
Cellklumpen blir en individ då den just är en individ, dvs äger viss självständighet ( kan klara sig utanför en annan människas livmoder ex.)
Citat:
På vilket sätt är det svenskt? Med något möjligt undantag är det araber som åkt tillbaka till Arabvärlden. Inte vårt ansvar.
Hört talas om svenskt medborgarskap?
Citat:
Det finns en koreansk filosof....jag kan inte hans namn, men du kan låna hans bok: Trötthetssamhället. Den tar upp helt anda skäl till att vi idag har bokstavskombinationer, psykiska problem än ditt "svar".
I alla fall inte att öka densamma. Bara diagnoser av alla skitungar med bokstavsförkortningar har svämmat över alla bräddar. Så här kan vi inte ha det!
Citat:
Därför att mina uppfattningar är bättre. Jag accepterar givetvis att bli nedröstad av majoriteten även om den har fel, men av det följer inte att jag avstår från att argumentera för min uppfattning.
Fast de är ju inte bättre, du kan ju inte ens argumentera nått vidare för dem, för det mesta väjer ju du ju bara undan då jag naglar fast dina argument.
Sen var inte frågan att du inte ska få argumentera, frågan var ska Sverige tvingas lyssna, tvingas leva efter just "dina" politiska lösningar av abortförbud, högre straff, tvångsäktenskap, straffa bebisar som föds fel etc etc?
Mitt svar är absolut inte! vi lever i en demokrati, dvs en majoritet ska bestämma vår politik, och din sort ligger på den extrema högern...abortförbud ex, finns väl bara i kristet värdeparti, och de är så långt bort från 4 mandat man kan komma idag.
Så du kan argumentera dig blå.
Citat:
I vissa fall är det så. Genusvetenskap har i alla händelser väldigt litet med vetenskap att skaffa. Men som ideologiproduktion fyller det möjligen sin plats, fast då inte på universiteten.
Genusvetenskap ÄR en vetenskap. Ämnet den studerar; kön, är också ett lika självklart ämne som att ex studera åldrar, etnicitet, kulturer etc etc i mänskliga samhällen.
Citat:
Det kan vara lika förödande för det andra könet, särskilt om det handlar om en individ som i allmänhet tar sitt ansvar.
Inte i ditt samhälle, där blir det bara i regel totalt förödande för kvinnan, och ibland bebisar, medans mannen rätt lätt kan "fly fältet". Mycket bekvämt.
Citat:
För oss som inte accepterar den marxistiska klassanalysen, så är det således ett marginellt problem.
Du menar du accepterar inte faktan av att i början av 1900 så befann sig stora delar av svensk befolkning leva i stark fattigdom, utan större möjligheter ex studera på universitet ex.
Citat:
Bland annat så problematiserar den allehanda samhällsaspekter utifrån att vi har ett överskott på unga män, som sannolikt aldrig kommer att kunna gifta sig och bilda familj och vad detta riskerar att få för konsekvenser.
Om du syftar på överskottet av just män bland nyinvandrare till Sverige, så de tenderar ta hit en brud utomlands ifrån, så inget speciellt stort problem.
Om du syftar på att det globalt sett idag fattas ca 200 miljoner kvinnor i världen kontra män, så ja, så blir det nu om man strukturerar samhällen efter att endast män är värda något. Och ja, betydligt allvarligare problem, som "man" kanske borde tänkt på innan man nu strukturerade sina samhällen just så.
Om du syftar på att västerländska kvinnor idag har den praktiska möjligheten av att agera på äktenskapsmarknaden på samma sätt som många män agerat tidigare, dvs inte gifta sig om man nu inte vill det, utan leva utan äktenskap, alt. byta partner när man tappar lusten leva med den gamla...etc.
Så ja, jag tycker faktiskt de ska ha den rätten, precis som jag tycker män ska ha den rätten.
jag tycker inte att de negativa konsekvenserna av det samhället på något sätt överstiger de negativa konsekvenserna av ditt samhälle med mördade kvinnor, misshandel, misär, olycka för rätt stor andel människor .
Vidare så bytte du ämne igen, i vanlig ordning, vi diksuterade etnicitet, inte antal män.
Senast redigerad av Merapi 2019-04-21 kl. 08:45.
Senast redigerad av Merapi 2019-04-21 kl. 08:45.

dugg med felfunktion med enskild metod utan med dålig moral och dålig materielhantering.