Citat:
Ursprungligen postat av
lighten-up
CSN vill att man klarar 75% av de poäng man fått studiemedel för innan man kan få en ny ansökning godkänd. Hur du klarar de poängen (d.v.s. vilka kurser du gör klart) bryr de sig inte om.
Okej, jag har i alla fall hittills lyckats bli registrerad på alla fyra kurser för den här terminen (jag vet det eftersom jag har fått det bekräftat från universitetet via mail och har haft alla kurserna listade i Aktuella Kurser på Ladok osv), så då borde väl det innebära att de åtminstone inte längre kommer att kräva återbetalning för den här terminen?
Jag hoppas att jag inom kort kommer att få bekräftelse på åtminstone nån av de här andra två kurserna som jag nyligen ansökte om omregistrering på också, så att jag eventuellt slipper betala tillbaka för kurserna från förra terminen också.
Återbetalning för två kurser är egentligen inga större problem eftersom jag kommer att ha typ 30 000 spänn tillgängligt efter sommarlovet, men det hade ju varit rätt skoj att slippa så mycket återbetalning som möjligt.