Du kommer inte få något studiebidrag tills du har tagit tillräckligt många poäng som du förväntandes tidigare (givet att du inte betalat tillbaks det).
Har en liten fråga angående studiemedel. Har fått bidrag på heltid men funderar på att hoppa av kursen då den inte ger mig något.
Har även tänkt att läsa ett par sommarkurser varav den första börjar i mitten på juni. Behöver jag betala tillbaka bidraget om jag hoppar av kursen, eller kan jag behålla pengarna jag fått och läsa den första sommarkursen utan bidrag?
Går det att få CSN-bidrag när man jobbar 50% och pluggar 50% ?
Har för mig att man kunde få bidrag upp till nån viss gräns? men om månadslönen eller kvartals-lönen överstiger en viss nivå så har man brutit mot CSN's villkor?
Går det att få CSN-bidrag när man jobbar 50% och pluggar 50% ?
Har för mig att man kunde få bidrag upp till nån viss gräns? men om månadslönen eller kvartals-lönen överstiger en viss nivå så har man brutit mot CSN's villkor?
Under "Fribelopp för 2019, studiemedel" står det att du inte får tjäna över 135 115 kr per kalenderhalvår för 20 veckors studier, om du pluggar 50%. Om du tjänar över gränsen så får du fortfarande CSN men du har inte rätt till lika mycket pengar.
Enligt tabellen kan man dock få upp till 26 veckor studiemedel per kalenderhalvår, vet någon vad som menas med detta? Jag antar att de syftar på 6 extra veckor under sommarterminen men är inte helt säker.
Finns det några konsekvenser för att hoppa av en fristående kurs? Jag har varit registrerad på mer än 60 poäng på min vanliga utbildning och tagit lån + bidrag för ett år. Det enda som krävs är väl att jag har 45 poäng till sen jag började ta studiemedel det här läsåret till nästa höst?
Jag har två frågor kring CSN. För det första, efter hur lång tid försvinner en CSN varning på gymnasiet? För det andra överförs en CSN varning från gymnasiet till universitet?
Jag har två frågor kring CSN. För det första, efter hur lång tid försvinner en CSN varning på gymnasiet? För det andra överförs en CSN varning från gymnasiet till universitet?