Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Den hypotesen skulle än mindre göra honom till "neger".
Polisen som arresterade Tiger Woods i samband med att ha misshandlat sin svenska fru, kategoriserade Woods som svart:
https://theundefeated.com/features/tiger-woods-dui-arrest-police-only-saw-black/
Är det konstigt att en flashbackskribent gör liknande tolkning som den amerikanska polisen?
Citat:
Det gör jag inte. Jag skrev att ordet "blåneger" (som också användes i den aktuella tråden) är en nedsättande beteckning för subsahariska afrikaner.
Okej, så visst håller du med i att ’neger’ är ett brett begrepp där flertalet etniciteter ingår?
Citat:
Ordet "neger" har historiskt haft en något bredare betydelse, men det har aldrig inkluderat araber eller indier.
Fast nu ser han ju inte ut som en arab eller indier, så då är det väll inte så konstigt att han inte blir benämnd som arab eller indier?
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
"Invandrare" är till skillnad från "icke-biologisk svensk" ett vedertaget begrepp. "Invandrare" ger 5 410 000 träffar på Google. "Icke-biologisk svensk" ger exakt 0 träffar (tydligen har deras robot inte hittat den här tråden än).
Man kan uttrycka det som ”icke-svensk ras”. Men eftersom Flashback uppenbarligen blivit ett bomullstillhåll (no pun intended) för politiskt korrekthet så försöker jag mynta ett icke värdeladdat begrepp i ”icke-biologiskt svensk”. Jag tycker ordet beskriver det ganska bra. Man ska ju ha i åtanke att antalet googleträffar inte nödvändigtvis bestämmer ett begrepps legitimitet, aka argumentum ad populum.
Citat:
Min poäng var att Storbritannien (eller Sverige) tar inte ut höga kostnader för adoptioner inom landet.
Fortfarande en price tag på det lilla livet. Utbud och efterfrågan inkluderar barnhandel. Tycker man det är ”nedvärderande” att konstatera detta så tror jag det är samhället man ska invända på.
Citat:
Kuwait ligger inte på södra halvklotet.
Jag tror du förstod poängen